Race only: uitstervend ras?
Interessante discussie inderdaad, over de lokale fietsenmaker. Dat het topic 16 pagina's beslaat geeft al aan dat het een item is, maar ook dat de meningen zijn verdeeld. We praten er natuurlijk regelmatig over, maar hebben nog geen antwoord op het netvlies dat we er over kunnen schrijven. Tegenover elke aanname staat een uitzondering. Online de boosdoener? Nee, kijk naar 12go. Te veel niche? Nee, kijk naar Mechanieker. Er is nog te weinig over te zeggen dat verder gaat dan opvoeren van meninkjes. Kortom, hier hoor je nog van ons wat over. Persoonlijk denk ik dat het vooral gaat om keuzes maken, die goed uitvoeren en echte interactie met je klant. Die bedrijven zie ik overal overleven.
Wat mij trouwens wel triggert is de opening van TS: of race only een uitstervend ras is. Ik bedoel: ik zie steeds meer fietsers die race combineren met mtb. Geldt dat voor jullie ook?
Wat mij trouwens wel triggert is de opening van TS: of race only een uitstervend ras is. Ik bedoel: ik zie steeds meer fietsers die race combineren met mtb. Geldt dat voor jullie ook?
Met race bedoelde ik ook MTB hoor. Het gaat om een FM die dus geen stadsfietsen en e-bikes enzo verkoopt maar zich alleen focust op het "snelle" segment.
Misschien iets voor de ondernemende fietsenmaker:
tweewieler.nl schreef schreef:Hoe overleef ik als retailer in een digitale jungle?
Hiervoor krijgt u tijdens Tweewieler Retail Trends praktische handvatten aangereikt. Deskundigen geven tips & adviezen, zodat u mee kunt in de nieuwe retail realiteit. Het congres is op maandag 3 april 2017 in Burgers’ Zoo in Arnhem. Profiteer van de vroegboekkorting en reageer vandaag nog!
Programma >>>
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Boosdoener. Dat suggereert dat het erg is dat de lokale FM uitsterft. Het is wellicht sneu voor de mensen die het betreft, maar waarom zou het erg zijn? Het is een heel normaal proces dat in andere bedrijfstakken al lang en breed heeft toegeslagen. Post dit onderwerp in het 'Economieforum' (als dat bestaat) en iedereen haalt zijn schouders op. Daar is toch niks geks aan. Het is een beetje als de Dolomietenmarathon die altijd uitverkocht is of de Stelvio die heel druk is of de gletsjers die smelten. Je vindt het erg of niet, je kijkt ernaar, maar je kunt er toch niks aan doen.Rodrick schreef:Online de boosdoener?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik vind een prettig bij-effect dat er steeds mee grote winkels op industrieterreinen ontstaan.Hier kun je lekker lang rondneuzen zonder dat de verkopers aan je hoofd komen zeuren (de zogenaamde service).
Vroeger liep ik wel eens een "ouderwetse" FM in het centrum binnen, maar dan liep je ook meer risico dat je met je vrouw ook nog de vijf kledingzaken ernaast binnen moest.
Vroeger liep ik wel eens een "ouderwetse" FM in het centrum binnen, maar dan liep je ook meer risico dat je met je vrouw ook nog de vijf kledingzaken ernaast binnen moest.
-
- Forum-lid
We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.Keezx schreef:Aan smeltende gletschers kunnen we wat aan doen.
Maak joe woar
Je bedoelt: We kunnen het afremmen, niet stoppen. Maar dat is een andere discussie.Fietsen?altijd schreef:
We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.
Zolang klimaatverandering geen issue is en de politiek alleen gevolgen blijft bestrijden, zal ook dat "afremmen" niet gebeuren.
-
- Forum-lid
Jep komma vergeten.
Maak joe woar
http://www.vantuyl.nl/ in Zaltbommel redt het (ook) niet. Opheffingsuitverkoop. Weer een grote naam die verdwijnt. Driewerf jammer.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Fietsen?altijd schreef:We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.Keezx schreef:Aan smeltende gletschers kunnen we wat aan doen.
Waar maken we ons druk om?kawouter schreef:Je bedoelt: We kunnen het afremmen, niet stoppen. Maar dat is een andere discussie.Fietsen?altijd schreef:
We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.
Zolang klimaatverandering geen issue is en de politiek alleen gevolgen blijft bestrijden, zal ook dat "afremmen" niet gebeuren.
We kunnen het zelfs terug doen aangroeien.
Bron: Het Nieuwsblad.beVerrassend makkelijke oplossing voor grootste probleem van Noordpool: gewoon meer ijs aanmaken
Door de opwarming van de aarde smelten steeds vaker ijskappen van de Noordpool. Maar een team van wetenschappers heeft daar nu een verrassend makkelijke oplossing voor gevonden: we moeten gewoon meer ijs aanmaken .
Het project is afkomstig van een team van onderzoekers aan de Arizona State University, maar heeft heel wat voeten in de aarde. De studie werd gepubliceerd in het Earth’s Future-tijdschrift.
HOE ZOU HET WERKEN? Met het nieuwe systeem zouden gigantische pompen water halen vanonder het ijs. Dat ijs wordt bewaard in een tank, waarna het op het ijs gespoten wordt. Omdat het ijsoppervlak het koudste gedeelte is, zal het water dus ook sneller bevriezen.
Verrassend makkelijke oplossing voor grootste probleem van Noordpool: gewoon meer ijs aanmaken
Volgens het team van wetenschappers zouden 10 miljoen van dergelijke pompen tijdens één winterperiode voor één extra meter ijs kunnen zorgen op heel de Noordpool. “Moest zoiets lukken, dan kunnen we de trend van steeds meer ijs dat verdwijnt op de Noordpool, omkeren”, zegt professor Steven Desch. “Op die manier kan de Noordpool hersteld worden naar de toestand van 15 jaar geleden.”
De machines zouden worden aangedreven door windenergie, aangezien de Noordpool sterke winden kent.
WAAROM SMELT ER STEEDS MEER IJS? Door de klimaatverandering stijgt de gemiddelde temperatuur op onze aarde. Dat heeft overal ter wereld gevolgen, maar dus ook op de Noordpool.
Verrassend makkelijke oplossing voor grootste probleem van Noordpool: gewoon meer ijs aanmaken
De ijskappen smelten door de opwarming van de aarde, maar dat proces wordt daar ook nog versneld: sneeuw en ijs reflecteren een groot deel van het zonlicht, tot bijna 90 procent. Bij open water is die (broodnodige) reflectie van het zonlicht er niet. Dat water absorbeert het zonlicht waardoor de Arctische wateren opwarmen en dat de ijskappen dus nog sneller doet smelten. Het werkt als een vicieuze cirkel.
De huidige inspanningen om de opwarming van de aarde tegen te gaan, zijn niet voldoende om het verlies van Noordpoolijs tegen te gaan. Als deze trend zich blijft verder zetten, bestaat het risico dat tegen 2030 het volledige zomerijs op de Noordpool verdwenen is.
Die klimaat verandering heeft bovendien niet enkel gevolgen voor het ijs zelf, maar ook voor bijvoorbeeld de ijsberen. Voor hen wordt het moeilijker om voedsel te vinden. En ook de kabeljauw in het gebied dreigt te verdwijnen.
“De nood om tot een oplossing te komen voor het probleem van smeltende ijskappen is dringend”, zegt Desch. “Het Noordpoolgebied is het meest kwetsbare deel van ons klimaatsysteem.”
ZAL HET OOK ECHT WERKEN? Het project bestaat enkel nog maar op papier. Of de theorie ook echt in de praktijk kan worden toegepast, is nog niet duidelijk. Het team zal dit jaar alleszins proberen er een prototype van te brouwen en dat uit te testen.
Het gaat ook om een bijzonder duur project: geschat wordt dat dit zeker 500 miljard dollar zal kosten. Het is nog maar de vraag of iemand dit wil en kan financieren.
Julienne Stroeve, een wetenschapster aan de University College van Londen, die niet betrokken was bij het maken van de studie, geloof niet dat deze aanpak uitvoerbaar is. “De opwarming van de aarde blijft, of men nu wel of niet ijs bij aanmaakt”, zegt ze. “Door lucht- en waterstromen komt warmere lucht en warmer water nog steeds tot bij de Noordpool terecht. De inspanningen om de ijskappen te laten aangroeien, worden op die manier teniet gedaan.”
Desch beaamt dat dit project slechts een deel van de oplossing zou zijn. “Om op langere termijn de Noordpool te redden, is het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen cruciaal.”
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend