Bitcoins
Ik heb er geen verstand van maar krijg een beetje het volgende idee.
Die coins worden op dit moment extreem gehyped, zodat de vraag dus prijs omhoog wordt gestuwd. Op dit moment kopen Jan Doedel en daar de buurman van een aantal van die coins. Iedere vroege aankoper doet goed mee aan de promotie van de munt (zie ook dit topic, gratis fiets etc). Deze vroege kopers gaan de boel nu verzilveren tot dat de koers inklapt en Jan met zijn buurmannen blijven met de gebakken peren zitten.
Maar zoals het gezegde van een forumlid. "Ik kan het ook mis hebben"
Die coins worden op dit moment extreem gehyped, zodat de vraag dus prijs omhoog wordt gestuwd. Op dit moment kopen Jan Doedel en daar de buurman van een aantal van die coins. Iedere vroege aankoper doet goed mee aan de promotie van de munt (zie ook dit topic, gratis fiets etc). Deze vroege kopers gaan de boel nu verzilveren tot dat de koers inklapt en Jan met zijn buurmannen blijven met de gebakken peren zitten.
Maar zoals het gezegde van een forumlid. "Ik kan het ook mis hebben"
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Echt?! Dat meen je niet. Dat zal toch niet waar zijn. Dit is echt wel een heel absurde gedachte.vincent75 schreef: ↑04 jan 2018 13:19 Ik heb er geen verstand van maar krijg een beetje het volgende idee.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Waarom denk je dan dat er celebs voor de karretje van al die nieuwe ICO's en coin's worden gespannen. Er zitten nogal wat piramides tussen. Zoek bijvoorbeeld ook maar eens op pump & dump schemes.
Als je zoiets met aandelen op zou zetten in de maten waarmee 't met crypto's gedaan wordt dan zit je snel achter tralies.
Als je zoiets met aandelen op zou zetten in de maten waarmee 't met crypto's gedaan wordt dan zit je snel achter tralies.
https://en.wikipedia.org/wiki/Twentieth ... orporation
Je hebt er alleen een 'goed' idee voor nodig.
Je hebt er alleen een 'goed' idee voor nodig.
Was het maar zo een feestje.
Je krijgt natuurlijk ook nooit genoeg mensen bij elkaar, hoe enthousiast ze ook inleggen, om de koers echt te veranderen.
Om maar even een voorbeeldje te geven:
Op GDAX is de bitcoin nu 12599 euro, om hem op te krikken naar 12700 moet je alle verkoop orders tussen de 12599 en 12700 opkopen. Momenteel heb je daar 387.000 euro voor nodig.
Dus iemand moet zijn hele hypotheek (en vaak nog wel een beetje) nu investeren om de koers 0.7% te laten stijgen op één exchange; niet eens de grootste.
Je zult het dus echt wel iets groter moeten aanpakken dan beleggers rekruteren op een fietsforum.
Maar het principe wordt wel gebruikt door de grote jongens, die "pump and dump" strategieën gebruiken om rijk te worden met shitcoins. Daar kun je als particulier veel geld op verliezen als je gierig bent, en inspringt als een koerst ineens omhoog schiet.
Aan de andere kant kun je als particulier ook meeprofiteren van dat soort acties als je er bij bent voor de pump, en weet uit te stappen voor de dump.
Bijvoorbeeld een stoploss order inleggen (en iedere keer mee verhogen als de koers oploopt), of na een grote groeiperiode je inleg er weer uit halen zijn handige manieren om de schade te beperken bij een pump-and-dump.
Stel, ik heb toen de koers laag was inderdaad die bitcoins gekocht waar ik toen over nadacht. In 2011 was dat, toen ging de bitcoin voor het eerst naar $1 per bitcoin (9 februari).
Als ik toen 2000 bitcoin had gekocht, vertegenwoordigen die nu een waarde van (12000*2000) 24 miljoen euro. (Om niet te spreken van alle forks waar ik dan van had kunnen profiteren) (en ervan uitgaande dat ik niet de koers toen al had opgeblazen op deze manier, al waren er in 2011 inmiddels 5 miljoen bitcoin in omloop)
Met altcoins kan dat verschil nog veel groter zijn, en de waarde van altcoins in dollar en de waarde van altcoins in bitcoin is niet altijd consistent met elkaar.
Met dit alles ben ik plots groot genoeg om de koers wel te kunnen beïnvloeden. En het gaat niet om de kleine investeerders die misschien zelfs 1 hele bitcoin kopen, ik ken mensen die enkele tientallen bitcoin hebben (merendeels zelf gemined in de beginperiode, dus zonder dat daar grote kosten tegenover stonden)(en volgens eigen zeggen, ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet controleer. Zijn zelf accountant dus ik hoef hun belastingaangifte niet te doen ).
Daarnaast zijn er (Capgemini, 28 september 2017) ongeveer 16,5 miljoen miljonairs op de wereld. Volgens Credit Suisse zouden dit er zelfs 35 miljoen kunnen zijn. Elk van deze miljonairs kan meer invloed uitoefenen op de koers van de bitcoin dan de mensen hier. Dit zijn de mensen waar ik dan ook voor waarschuw in mijn post, de mensen die koersen kunnen beïnvloeden, de mensen die er rijker van kunnen worden, de mensen waar je niet van weet wat ze van plan zijn en vanwege het anonieme karakter van bitcoin, ook niet weet wanneer ze er mee bezig zijn.
Al denk ik dat de relatieve onbekendheid van bitcoin tot pakweg 2013 (eerste keer 1000 dollar) beschermt tegen dit soort praktijken.
(Hoewel het ook de andere kant op kan, zie bijvoorbeeld http://fortune.com/2017/09/18/jpmorgan- ... lingfraud/ waar een prominente autoriteit op het gebied van financiën het imago probeert te beschadigen en de koers daalt, alvorens een aantal ervan te kopen)
Als ik toen 2000 bitcoin had gekocht, vertegenwoordigen die nu een waarde van (12000*2000) 24 miljoen euro. (Om niet te spreken van alle forks waar ik dan van had kunnen profiteren) (en ervan uitgaande dat ik niet de koers toen al had opgeblazen op deze manier, al waren er in 2011 inmiddels 5 miljoen bitcoin in omloop)
Met altcoins kan dat verschil nog veel groter zijn, en de waarde van altcoins in dollar en de waarde van altcoins in bitcoin is niet altijd consistent met elkaar.
Met dit alles ben ik plots groot genoeg om de koers wel te kunnen beïnvloeden. En het gaat niet om de kleine investeerders die misschien zelfs 1 hele bitcoin kopen, ik ken mensen die enkele tientallen bitcoin hebben (merendeels zelf gemined in de beginperiode, dus zonder dat daar grote kosten tegenover stonden)(en volgens eigen zeggen, ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet controleer. Zijn zelf accountant dus ik hoef hun belastingaangifte niet te doen ).
Daarnaast zijn er (Capgemini, 28 september 2017) ongeveer 16,5 miljoen miljonairs op de wereld. Volgens Credit Suisse zouden dit er zelfs 35 miljoen kunnen zijn. Elk van deze miljonairs kan meer invloed uitoefenen op de koers van de bitcoin dan de mensen hier. Dit zijn de mensen waar ik dan ook voor waarschuw in mijn post, de mensen die koersen kunnen beïnvloeden, de mensen die er rijker van kunnen worden, de mensen waar je niet van weet wat ze van plan zijn en vanwege het anonieme karakter van bitcoin, ook niet weet wanneer ze er mee bezig zijn.
Al denk ik dat de relatieve onbekendheid van bitcoin tot pakweg 2013 (eerste keer 1000 dollar) beschermt tegen dit soort praktijken.
(Hoewel het ook de andere kant op kan, zie bijvoorbeeld http://fortune.com/2017/09/18/jpmorgan- ... lingfraud/ waar een prominente autoriteit op het gebied van financiën het imago probeert te beschadigen en de koers daalt, alvorens een aantal ervan te kopen)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het is allemaal legaal, maar het deugt van geen kanten. Uitwassen van de maatschappij die we met z'n allen gemaakt hebben.
Veel plezier met je "verdiende" fiets. Ik werk er liever voor.
Veel plezier met je "verdiende" fiets. Ik werk er liever voor.
Ja, dat is wel een leuke situatie, van de paar miljard ripples zijn er maar een klein gedeelte op de markt, die fractie is nu 10x over de kop gegaan van 20 cent naar iets meer dan 2 euro.
Als je de zelfde waarde toeschrijft aan al die nog niet uitgebrachte ripples heb je een enorm kapitaal.
Een voorbehoud is wel dat je ze allemaal kunt verkopen voor de huidige marktprijs, voordat je iets met dat kapitaal kunt doen, en mijn vermoeden is dat de koers van ripple al lang bij de nul zit voordat ze al die achtergehouden ripples hebben verkocht.
De eerste batch achtergehouden ripples kunnen ze best voor 2 euro verkopen, maar op den duur zijn de koop-orders gewoon op. Iedereen die op dat moment nog ripples had, is zijn winst weer kwijt.
Ik heb ze dus maar verkocht
Ripple zou ik niet zo snel vergelijken met Bitcoins, het is veel meer dan een cryptomunt.
Speculeren mag altijd maar ik verwacht dat XRP niet zo geschikt zal zijn op termijn.
Er hangt namelijk veel meer aan ripple vast dan een schimmige wereld van criminelen,dark web, en door hebzucht gedreven consumenten. Kijk maar even naar de ondernemingen die ermee bezig zijn, XRP is maar een onderdeel van een echte business model, met toepassingen ...
https://ripple.com/use-cases/banks/
Speculeren mag altijd maar ik verwacht dat XRP niet zo geschikt zal zijn op termijn.
Er hangt namelijk veel meer aan ripple vast dan een schimmige wereld van criminelen,dark web, en door hebzucht gedreven consumenten. Kijk maar even naar de ondernemingen die ermee bezig zijn, XRP is maar een onderdeel van een echte business model, met toepassingen ...
https://ripple.com/use-cases/banks/