Pagina 16 van 37
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 14 jul 2023 14:25
door 1094
Laat maar
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 14 jul 2023 14:43
door raven14
thestudent schreef: ↑14 jul 2023 13:52
Uiteindelijke doel is dan om op een of andere manier de aandelen te slijten aan een of andere investeringsmaatschappij danwel volledig overgenomen te worden. Waarna je hopelijk bent binnengelopen.
Maar dan moet je waarde opbouwen, ik heb moeite om die te vinden. In IP zit het niet, in klienteel, distributie?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 14 jul 2023 21:18
door 1094
raven14 schreef: ↑14 jul 2023 14:43
thestudent schreef: ↑14 jul 2023 13:52
Uiteindelijke doel is dan om op een of andere manier de aandelen te slijten aan een of andere investeringsmaatschappij danwel volledig overgenomen te worden. Waarna je hopelijk bent binnengelopen.
Maar dan moet je waarde opbouwen, ik heb moeite om die te vinden. In IP zit het niet, in klienteel, distributie?
Dat model is gericht op snel groeien en markten veroveren. Maar dan moet je eigenlijk wel een onderliggend winstgevend model creeren. Dat is bij vanmoof niet het geval.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 15 jul 2023 12:28
door Ernie C.
Merknaam, design en patenten op achterlijke, overbodige proprietary technologie, en dan maar hopen dat iemand erin trapt. Dat is dus niet gelukt.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 15 jul 2023 13:25
door Lcsmet
Na het ophalen van 128 Miljoen Euro minder dan 2 jaar geleden.
"Het is dan ook heel veel geld, van anderen, deels pensioengeld." dixit een van de oprichters.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 15 jul 2023 15:04
door SiO2
Ik zag deze winst- en verliesrekening voorbij komen. Een negatieve bruto marge
Tijdelijk verliezen accepteren om te groeien, snap ik. Maar een negatieve bruto marge lijkt me een structureel probleem:
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 16 jul 2023 12:09
door 1094
SiO2 schreef: ↑15 jul 2023 15:04
Ik zag deze winst- en verliesrekening voorbij komen. Een negatieve bruto marge
Tijdelijk verliezen accepteren om te groeien, snap ik. Maar een negatieve bruto marge lijkt me een structureel probleem:
2fcd0a3b-5a37-4b89-8147-5bf841d41c5f_728x651.jpg
Vraag me af waar de onder overige operationele kosten valt. Zou dat het onderhoud etc zijn
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 jul 2023 09:49
door daniel1975
https://www.cyclingnews.com/news/shiman ... f-of-2023/
Te duur geworden, out of stock, alle kanalen zitten vol na covid.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 jul 2023 14:07
door martinbo
Het werd tijd. Na een paar jubeljaren wordt het weer wat gewoner. En nu tranen met tuiten huilen?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 27 jul 2023 20:51
door walters
Nee, gewoon tering naar de nering zetten. Hopen dat de prijzen van onderdelen weer wat “normaler” van prijs worden en gewoon verkrijgbaar zijn.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 08:52
door daniel1975
https://www.bicycling.com/bikes-gear/a4 ... nightmare/
Goed kritisch verhaal over alle componenten integratie. Tis niet alleen Canyon die doorslaat, zelfs op een S-works van 14k kun je niet kostenloos stuur aanpassen bij aankoop.
Steeds meer merken gaan dit beleid doorvoeren
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 09:36
door kxlight
Bij n s-works noem t artikel zelfs $600 voor n andere cockpit….
En dan ook nog een geinterviewde die stelt: “ Even though it’s a $14,000 bike, they noted that Specialized doesn’t offer enough margin on the S-Works Tarmac for them to absorb the parts required to make the swap.”… wat complete onzin is natuurlijk er zit n paar 1000 marge op n dergelijke fiets.