Superior
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een Endurace is gewoon een geweldige geometrie. Ik durf de uitspraak wel aan dat die bij 75% van de huidige aero-bike kopers (incl modelletjes als een Spesh SL7) veel beter past dan wat ze nu kopen.
Vergelijk het maar eens met 2 mooie modelletjes:
versus SL7
https://bikeinsights.com/compare?geomet ... 00218b08fe,
Versus Oltre XR4
https://bikeinsights.com/compare?geomet ... 001f9ae538,
Vergelijk het maar eens met 2 mooie modelletjes:
versus SL7
https://bikeinsights.com/compare?geomet ... 00218b08fe,
Versus Oltre XR4
https://bikeinsights.com/compare?geomet ... 001f9ae538,
Less is bore
Hij sluit eerder aan bij een racefiets dan bij een gravel of echte endurance. Ik heb dan nog een langere stuurpen gestoken.
Ik heb twee wielsets inderdaad, maar ik ga niet zo veel gravelen en dan zeker niet op technische stukken. Daarom heb ik ook meteen een race ipv gravelstuurtje op de fiets gezet. Ik doe zowat 80-90 % asfalt en 10-20% gravel.
IK heb de fiets wat laten afstellen zoals m'n Sensa omdat ik daar heel fijn op zit. Offroad stoort het me zeker niet. Binnen een paar weken een weekje naar Nederland waar ik toch wat wil offroaden. Misschien merk ik dan meer de beperkingen van een racy geo.
Het is een alles-in-één fiets en dat houdt in dat hij alles goed doet, maar ook dat hij nergens top of the class is.
Ik heb twee wielsets inderdaad, maar ik ga niet zo veel gravelen en dan zeker niet op technische stukken. Daarom heb ik ook meteen een race ipv gravelstuurtje op de fiets gezet. Ik doe zowat 80-90 % asfalt en 10-20% gravel.
IK heb de fiets wat laten afstellen zoals m'n Sensa omdat ik daar heel fijn op zit. Offroad stoort het me zeker niet. Binnen een paar weken een weekje naar Nederland waar ik toch wat wil offroaden. Misschien merk ik dan meer de beperkingen van een racy geo.
Het is een alles-in-één fiets en dat houdt in dat hij alles goed doet, maar ook dat hij nergens top of the class is.
Ik zie deze versie van de X-Road online
https://superior.ccvshop.nl/superior-team-issue-gr
DIt lijkt het nieuw model te zijn van mijn X-Road Team Issue SE.
Mijn fiets koste toen 2.700 euro.
Deze versie staat nu aan 3.700
1000 euro!
De andere modellen lijken een 200 euro duurder geworden.
https://superior.ccvshop.nl/superior-team-issue-gr
DIt lijkt het nieuw model te zijn van mijn X-Road Team Issue SE.
Mijn fiets koste toen 2.700 euro.
Deze versie staat nu aan 3.700
1000 euro!
De andere modellen lijken een 200 euro duurder geworden.
Het zou wel kunnen dat de pagina nog aangevuld moet worden, geen specificaties te zien en misschien gewoon nog een oude foto.
Maar dat bewijst dan dat Shimano Ultegra zelf uitrangeert voor de fietser die onder de 3000 wil blijven. En zo zijn er véél.
Hopelijk komen er dan gelijkaardige fietsen met 105. Want anders is de kloof tussen fietsen met Ultegra en 105 wel groot aan het worden.
Maar dat bewijst dan dat Shimano Ultegra zelf uitrangeert voor de fietser die onder de 3000 wil blijven. En zo zijn er véél.
Hopelijk komen er dan gelijkaardige fietsen met 105. Want anders is de kloof tussen fietsen met Ultegra en 105 wel groot aan het worden.
Volgens de PDF-bijlage is het ook nog de 11-speed. Langs de andere kant, naar hedendaagse normen blijft 3.700 euro nog een vrij scherpe prijs.
https://superior.ccvshop.nl/Files/10/21 ... w6458k.pdf
https://superior.ccvshop.nl/Files/10/21 ... w6458k.pdf
Da's de gewone Team Issue. En ik denk die van vorig jaar? IK heb die ook nog overwogen, maar was toen ook al 3000+
De Team Issue 2022 is zwart.
Mijn link was de Team Issue GR.
Twee lettertjes verschil
Mijn versie, de Team Issue SE kwam later op de markt dan de andere X-Road modellen.
Ik vermoed dat de GR ook zoiet sis.
Waar vind je die pdf's?
Ze dekken zich al in trouwens: SUPERIOR BEHOUDT ZICH HET RECHT TUSSENTIJDSE WIJZIGINGEN DOOR TE VOEREN, OOK ALS ER PRODUCTEN NIET LEVERBAAR ZIJN OM DE FIETSEN MEE AF TE BOUWEN. CLAIMS KUNNEN HIER NIET OVER GEMAAKT WORDEN.
De Team Issue 2022 is zwart.
Mijn link was de Team Issue GR.
Twee lettertjes verschil
Mijn versie, de Team Issue SE kwam later op de markt dan de andere X-Road modellen.
Ik vermoed dat de GR ook zoiet sis.
Waar vind je die pdf's?
Ze dekken zich al in trouwens: SUPERIOR BEHOUDT ZICH HET RECHT TUSSENTIJDSE WIJZIGINGEN DOOR TE VOEREN, OOK ALS ER PRODUCTEN NIET LEVERBAAR ZIJN OM DE FIETSEN MEE AF TE BOUWEN. CLAIMS KUNNEN HIER NIET OVER GEMAAKT WORDEN.
Hm... Dit belooft weinig goeds.
Aan de zijkant van de bovenbuis voel ik ook al een scheurtje in de lak.
Negen maanden oud.
FM lijkt te denken dat het stuur er tegen geslagen is, maar daarvoor zit het te ver naar achter.
Hier zie je ook wel een beginnend haarscheurtje denk ik?
Aan de zijkant van de bovenbuis voel ik ook al een scheurtje in de lak.
Negen maanden oud.
FM lijkt te denken dat het stuur er tegen geslagen is, maar daarvoor zit het te ver naar achter.
Hier zie je ook wel een beginnend haarscheurtje denk ik?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei, dat ziet er niet oke uit
Less is bore
Die decal is een stickertje. En het zwart ervan gaat op sommige plaatsen ook al af. Maar een sticker is nog snel vervangen.
FM heeft foto's doorgestuurd naar Superior of verdeler, maar ik weet dat garantie dikwijls met veel over en weer gemail gepaard gaat.
Ik heb echt geen weet van een klap op de fiets. Maar dat kan ook op het wek, in de garage gebeurd zijn zonder dat ik het weet.
Maar omdat er aan de zijkant van de bovenbuis ook al wat zichtbaar is, durf ik toch denken dat het niet door contact is?
FM heeft foto's doorgestuurd naar Superior of verdeler, maar ik weet dat garantie dikwijls met veel over en weer gemail gepaard gaat.
Ik heb echt geen weet van een klap op de fiets. Maar dat kan ook op het wek, in de garage gebeurd zijn zonder dat ik het weet.
Maar omdat er aan de zijkant van de bovenbuis ook al wat zichtbaar is, durf ik toch denken dat het niet door contact is?