Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 27 jul 2011 13:20

evrieselaar schreef:@marconi

Het is niet mijn bedoeling om met jou in discussie te gaan, vroeg me alleen af waarom je elke keer op deze manier moet reageren. Zo fel, en met je quotes en vetgedrukte stukken. Zei letterlijk dat je recht heb op een eigen mening (uiteraard).
Dat vetgedrukte deed ik om expliciet te wijzen op bepaalde uitspraken van andere forummers over het dameswielrennen. Ik merk dat er nogal wat forummers zijn die niet alles lezen. Ik benadrukte die delen van zinnen alleen voor alle duidelijkheid.
Verder ben ik mij niet bewust dat ik fel reageer. Het enige dat ik hier deed was de prestaties van Marianne Vos verdedigen en mij afvragen waarom die prestaties in de media zo weinig of helemaal niet belicht werden. In die "vette" quotes heb ik getoond waarom dit zo was, tenminste volgens andere forummers. Zij kleineerden het dameswielrennen en de prestaties van Vos dusdanig dat ik daarop gereageerd heb. That's all!
Verder wilde ik er al eerder mee stoppen zoals je kan lezen in mijn vorige reactie maar het was Daniel 75 die wéér begon! En wie krijgt de schuld? IK ! :shock: Ik ben nu eenmaal de gebeten hond vanwege mijn kritiek op het NL herenwielrennen (profs). Maar ik zal niet meer reageren, alleen een antwoord geven zoals ik dit aan jou doe. Zo, nu ff stukkie toeren op mijn Pina. ;)
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 06 sep 2011 22:07

Ik ga ondanks discussies hierboven verder met de verrichtingen:

Marianne Vos heeft de eerste etappe van de Holland Ladies Tour op haar naam gebracht. De renster van Nederland Bloeit was de snelste van een kopgroep van twaalf en wees daarin Ina-Yoko Teutenberg (tweede) en Kirsten Wild (derde) terug. Vos is ook de eerste leidster in de ronde, waarvan ze vorig jaar eindwinnares werd. Al in de eerste kilometer reed een kopgroep van veertien weg, waarvan er uiteindelijk twaalf overbleven. AA Drink was met vijf van de zes rensters in deze groep vertegenwoordigd, maar wist de overtalsituatie niet uit te buiten. Marianne Vos - met één helpster voorin - profiteerde volop. Vooraf had de Nederlands kampioene gezegd niet per se te hoeven winnen in de Ladies Tour. ,,Niet om zelfvertrouwen te tanken, want ik weet dat ik aan een sterk seizoen bezig ben. Maar als je een kans krijgt om te winnen, laat ik die niet liggen. Voor het eindklassement is hier wel een slag geslagen, maar er wacht ons tot en met zondag nog meer slecht weer, een tijdrit over twintig kilometer en een etappe door de Limburgse heuvels. Een voorschot op de eindzege zal ik nog maar niet nemen.''

Bron: Wielerland.nl

Bijzonder dat een kopgroep vanaf kilometer 2 wegrijdt en -blijft!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 sep 2011 22:12

Dat is een normale gang van zaken als 't zo hard waait.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jorisb
Forum-lid

jorisb 07 sep 2011 08:53

Dat is inderdaad niet zo bijzonder, men ging meteen de dijk op en gooide het tempo flink omhoog. De meeste grote namen zaten goed mee en dan blijft er een peleton over waarin de sterkere ploegen hun kopvrouw al vooraan hebben zitten.

lenidentite
Forum-lid

Gebruikersavatar lenidentite 07 sep 2011 10:16

Wow, wat een felle reacties! Soms zit er wat in en soms (wat mij betreft) ook helemaal niet.

Ik weet niet hoe het op jullie culbparkoersen gaat, maar bij ons komt er af en toe een profdame meedoen van bv dat AA-drink team. En die kan heel goed mee tussen de elite.
Ik weet niet welk niveau jullie rijden, maar ik heb daar wel bewondering voor (lees: die maakt gehakt van me :oops: ). Nog te bedenken dat mw Vos nog een tandje harder kan... (want daar ging dit topic over!) (lees, dus ook een tandje harder dan de gemiddelde forumbezoeker :lol: ) Erg knap!
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 sep 2011 21:42

Marianne pakt vandaag de eindoverwinning.

Nog twee weken deze vorm vasthouden en dan is het seizoen echt geslaagd!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 sep 2011 10:36

walterg schreef:Marianne pakt vandaag de eindoverwinning.

Nog twee weken deze vorm vasthouden en dan is het seizoen echt geslaagd!
Wellicht wint Vosje de enige wielermedaille voor Nederland op het WK ! Zij lijkt op Mercxk onder de vrouwen !

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 sep 2011 10:46

Het zou mij trouwens niets verbazen als Vos op de WK ditmaal als bliksemafleider gaat fungeren. Jaar na jaar rijden alle concurrenten op haar wiel en moet zij alle gaten dichtrijden. Maar er zijn nu echt sterke Nederlandse dames die zelf de sprong kunnen maken, en dan is het aan de concurrentie om met Vos in het wiel het gat te dichten.

Slimme zet van Rabo om de vrouwenploeg erbij te nemen. Zij rijden zich behoorlijk in de kijker op deze manier :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 sep 2011 11:19

timo2.0 schreef:Het zou mij trouwens niets verbazen als Vos op de WK ditmaal als bliksemafleider gaat fungeren. Jaar na jaar rijden alle concurrenten op haar wiel en moet zij alle gaten dichtrijden. Maar er zijn nu echt sterke Nederlandse dames die zelf de sprong kunnen maken, en dan is het aan de concurrentie om met Vos in het wiel het gat te dichten.

Slimme zet van Rabo om de vrouwenploeg erbij te nemen. Zij rijden zich behoorlijk in de kijker op deze manier :)
Dat is zeker mogelijk maar ik zie Marianne toch wel eerzuchtig en sterk genoeg om zelf de gouden plak te willen pikken. Zoals zij nu rijdt zie ik niemand die haar kan verslaan tenzij er vluchters zijn die men laat rijden. Vos wil waarschijnlijk niet steeds opnieuw alleen vluchters achterhalen want dat vreet kracht.Nu met eveneens sterke dames coureurs moet het lukken de aanvallen te pareren. Er zijn ook weinig hoogteverschillen waar tegenstanders worden uitgeput zoals in eerdere WKs.
Maar het is heel goed mogelijk dat er een andere taktiek zal worden gevolgd waardoor een andere Nederlandse wereldkampioen wordt. Maar ja, ook in eerdere WK s kon Vos niet altijd zomaar even de gouden plak binnenhalen. Ik zie nog steeds dat die Italiaanse haar de baas was. Het is dus geen gelopen race! Wel hebben de dames goede kaarten. Nu die nog goed uitspelen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 sep 2011 11:54

Zoals zij nu rijdt zie ik het scenario van de afgelopen vier edities weer voor mij: de buitenlandse concurrentie springt één voor één weg en laat haar alle gaten dichtrijden tot ze een keer past en dan is de wereldkampioen bekend. Zo werd de door jou genoemde Italiaanse (Bronzini) ook kampioen. De tactiek zal dit jaar niet veel anders zijn vrees ik, met het verschil dat op dit parkoers diverse andere Nederlandse dames mee kunnen springen of zelfs zelf de aanval kunnen openen. Dan moet de concurrentie het werk doen met het risico dat ze Vos meenemen naar de sprint. We gaan het zien.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stokie
Forum-lid

stokie 12 sep 2011 12:04

ook bij de vrouwen zal het wel een massasprint worden. Daarin is vos sterk en dus zal ze niet veel hoeven te proberen. Teutenberg en Wild zijn de belangrijkste concurrenten lijkt me.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 sep 2011 13:37

stokie schreef:ook bij de vrouwen zal het wel een massasprint worden. Daarin is vos sterk en dus zal ze niet veel hoeven te proberen. Teutenberg en Wild zijn de belangrijkste concurrenten lijkt me.
Er is nog een Nederlandse dame die behoorlijk kan sprinten. Het is nog niet een gelopen koers. Maar Vosjes zijn ook slim!

Plaats reactie