Veldrijden 2021-2022
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja want gezonde sporters sterven niet aan corona toch?
https://nos.nl/l/2410820#UPDATE-container-58224324
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Wat heeft dat nu met de sporters zelf te maken

Dat er geen supporters toegelaten meer zijn bij het veldrijden heeft niets met de gezondheidstoestand van de sporters te maken.

Wel met de draagkracht van de lobby van de horeca bij de partij van de zelfstandigen, die het voor het zeggen hebben.
(als u twijfelt hieraan lees er dan het laatste rapport van de GEMS op na en stel de discrepantie vast tussen de feiten en de maatregelen van onze uberzelfstandigenvertegenwoordiger....)
Grappig dat de linkse coalitiepartners dat blijkbaar pas beseffen na het nemen van de maatregelen....

- robbebopper
- Forum-lid HC
Wáááááát?
horeca in belgie is altijd al de dupe geweest tijdens de coronacrisis, nu zeggen dat de horeca een goede lobby heeft omdat ze voor één keer open mogen blijven? Maar zelfs een pijltje gooien (darts) mag niet. Is gewoon om kosten te besparen voor de regering (subsidies).lugosi schreef: ↑25 dec 2021 21:10Wat heeft dat nu met de sporters zelf te maken.
Dat er geen supporters toegelaten meer zijn bij het veldrijden heeft niets met de gezondheidstoestand van de sporters te maken.![]()
Wel met de draagkracht van de lobby van de horeca bij de partij van de zelfstandigen, die het voor het zeggen hebben.
(als u twijfelt hieraan lees er dan het laatste rapport van de GEMS op na en stel de discrepantie vast tussen de feiten en de maatregelen van onze uberzelfstandigenvertegenwoordiger....)
Grappig dat de linkse coalitiepartners dat blijkbaar pas beseffen na het nemen van de maatregelen....en dan vragen voor het terugdraaien van de maatregelen die ze een dag eerder zelf genomen hebben.
![]()
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

U heeft gelijk, tot op heden is de horeca zwaar gedupeerd geweest, maar niet meer dan de culturele of sportsector. Deze keer is er gekozen geweest tussen de verschillende sectoren en de keuzes zijn niet ingegeven door de rapporten van de instanties (zie gems). Er is in de pers duidelijk verwezen naar telefoontjes tussen sectoriele instanties en politici, dat noemt lobbywerk. Crets heeft het blijkbaar nu ook pas begrepen dat dat de weg is om te gaan om in de toekomst een vinger in de pap te hebben.fiedoo schreef: ↑25 dec 2021 22:14
horeca in belgie is altijd al de dupe geweest tijdens de coronacrisis, nu zeggen dat de horeca een goede lobby heeft omdat ze voor één keer open mogen blijven? Maar zelfs een pijltje gooien (darts) mag niet. Is gewoon om kosten te besparen voor de regering (subsidies).
Opvallend ook als je de teksten van de overheid doorleest dat er voor bepaalde groepen toch uitzonderingen gemaakt worden, ik lees bijvoorbeeld:
Iedereen weet wat daarmee bedoelt wordt, Orwell indachtig.....Georganiseerde activiteiten (socio-culturele) gericht op kwetsbare groepen die door professionelen omkaderd worden zijn mogelijk volgens de toepasselijke protocollen.
en nu terug veldrijden : VDPoel leverde toch sterk weerwerk maar kwam zoals te verwachten was wat weerstand te kort in het laatste kwart op een trouwens ideaal parcours voor Wout. Ook sterke wedstrijd van Aerts. Vandaag terug cross op een meer berijdbaar sneller parcours.
Brand blijft outstanding maar Vos' prestatie viel mij toch wat tegen. Vandaag revanche voor Betsema en Vos?
Brand blijft outstanding maar Vos' prestatie viel mij toch wat tegen. Vandaag revanche voor Betsema en Vos?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Vos is er vandaag alleszins niet bij. Jammer want het parcours in Zolder ligt haar zeker.fiedoo schreef: ↑27 dec 2021 10:50 en nu terug veldrijden : VDPoel leverde toch sterk weerwerk maar kwam zoals te verwachten was wat weerstand te kort in het laatste kwart op een trouwens ideaal parcours voor Wout. Ook sterke wedstrijd van Aerts. Vandaag terug cross op een meer berijdbaar sneller parcours.