Parijs -Roubaix 2021
Ik heb gisteren genoten.
Mooie koers gezien en van mij mochten ze alledrie winnen.
Ook Moscon mocht het van mij. (hoewel ik het een kwal van een renner vind )
Colbrelli heeft de koers voor zichzelf bepaald.
Van der Poel was sterk en heeft daar ook naar gekoerst.
Als hij niet zelf was gegaan had hij waarschijnlijk in het groepje van Aert blijven hangen.
Helaas heeft hij daar veel krachten mee verspeeld.
En Vermeersch heef gewoon knap gereden en ingedeeld,
Maar alledrie hebben onderweg een jasje uitgedaan en dat was wel te zien.
Ik durfde dan ook geen geld op één van de drie te zetten bij de sprint.
Mooie koers gezien en van mij mochten ze alledrie winnen.
Ook Moscon mocht het van mij. (hoewel ik het een kwal van een renner vind )
Colbrelli heeft de koers voor zichzelf bepaald.
Van der Poel was sterk en heeft daar ook naar gekoerst.
Als hij niet zelf was gegaan had hij waarschijnlijk in het groepje van Aert blijven hangen.
Helaas heeft hij daar veel krachten mee verspeeld.
En Vermeersch heef gewoon knap gereden en ingedeeld,
Maar alledrie hebben onderweg een jasje uitgedaan en dat was wel te zien.
Ik durfde dan ook geen geld op één van de drie te zetten bij de sprint.
Proefkonijn om te kijken of die zadelpen het zou houden?fietsvriend schreef: ↑04 okt 2021 09:26 Een zijpad in deze discussie: waarom reed VDP niet op een Endurace? Trek (Domane) en Specialized (Roubaix) hebben fietsen die geschikt zijn voor dit soort races. Canyon ook, maar VDP reed op een Aeroad. Niet dat ie dan wel gewonnen had, maar ik vroeg het me af tijdens de uitzending.
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Omdat het ontzettend dom is om vanwege de sponsorbelangen te starten op een fiets met een andere geometrie en zithouding. Als je ziet hoe diep en vooral lang van der poel zit dan past een Endurace hem nooit, tenzij in een kleine maat met een 15cm -17 stuurpen. Maar dan is de wielbasis korter en heeft hij niks bereikt. Volgens mij reed colbrelli gewoon ook op een standaard merida reacto. Vermeersch op een standaard Ridley Noah Fast in XL. Die fietsen hebben tegenwoordig allemaal ruimte voor 30mm banden dus die onzin is ook nergens meer voor nodig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik hoorde ook Vanmarcke in een interview iets zeggen dat neerkwam op "er is ook koers tussen de kasseistroken". Dat is toch ook een argument om dan toch met iets aero te gaan rijden?
In zekere zin is het waarschijnlijk ook zo dat hoe vlotter een renner kasseien kan rijden, hoe minder nood er is aan een frame dat meer comfort biedt op die kasseien?
In zekere zin is het waarschijnlijk ook zo dat hoe vlotter een renner kasseien kan rijden, hoe minder nood er is aan een frame dat meer comfort biedt op die kasseien?
Wellicht niet heel wetenschappelijk maar ik heb de Domane's en Roubaixen bovengemiddeld vaak op de grond zien liggen deze editie. Dat zou zomaar aan de korte wielbasis en lange stuurpennen kunnen liggen.
Sowieso lijkt mij de endurancefiets op sterven na dood. Overal passen brede banden in en als je nog meer comfort wil en wat meer rechtop wil zitten, ben je even goed af met een gravelracer.
Sowieso lijkt mij de endurancefiets op sterven na dood. Overal passen brede banden in en als je nog meer comfort wil en wat meer rechtop wil zitten, ben je even goed af met een gravelracer.
Campagnolo Ultra Dork
Wat betreft materiaal;
ik las dat Sagan met een mechanische groupset aan de start verschenen is;
https://www.cyclingweekly.com/products/ ... ical-gears
Nu vroeg ik me gisteren voor de buis ook af of DI2 in dit soort omstandigheden storingsgevoelig zou kunnen zijn (connectortjes, printplaatjes enz. in combinatie met getril en nattigheid).
Zou dit een reden kunnen zijn om voor een simpele mechanische groep te kiezen?
ik las dat Sagan met een mechanische groupset aan de start verschenen is;
https://www.cyclingweekly.com/products/ ... ical-gears
Nu vroeg ik me gisteren voor de buis ook af of DI2 in dit soort omstandigheden storingsgevoelig zou kunnen zijn (connectortjes, printplaatjes enz. in combinatie met getril en nattigheid).
Zou dit een reden kunnen zijn om voor een simpele mechanische groep te kiezen?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Met di2 valt er op schuddende kasseien gewoon niet het juiste knopje van de twee in te drukken. En er zijn kansen dat de crash protection mode zichzelf activeert ( renners schijnen nog altijd de knop op de junction box niet te begrijpen en schoppen dan eerder tegen hun derialleur ). Door water en modder gaat het niet echt kapot ofzo.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Is DI2 niet te programmeren als SRAM (links lichter, rechts zwaarder)?thestudent schreef: ↑04 okt 2021 10:01 Met di2 valt er op schuddende kasseien gewoon niet het juiste knopje van de twee in te drukken.
Niet zijken maar reiden !
De nieuwe stuurpen en stuur hebben ze niet durven gebruiken. Er zat een klassieke stuurpen en gewoon stuur op zijn fietsen.Ernie C. schreef: ↑04 okt 2021 09:35Proefkonijn om te kijken of die zadelpen het zou houden?fietsvriend schreef: ↑04 okt 2021 09:26 Een zijpad in deze discussie: waarom reed VDP niet op een Endurace? Trek (Domane) en Specialized (Roubaix) hebben fietsen die geschikt zijn voor dit soort races. Canyon ook, maar VDP reed op een Aeroad. Niet dat ie dan wel gewonnen had, maar ik vroeg het me af tijdens de uitzending.
Greg Van Avermaet heeft een aantal jaren geleden ook al aangegeven dat hij liever op zijn gewone fiets zou rijden maar dat BMC wilde dat hij de GF nam.
Die Treks zijn niet zo kort, die worden gewoon in H1 geo gemaakt voor de profs (of als Poject One ook voor ons). De Roubaix voor profs is ook een stuk lager dat wat wij kopen in de winkel.
Ik wist niet dat ze die nog hadden. Dat verklaart wel waarom alleen die merken nog echt met die modellen uitpakten. Maar echt reclame maken doe je zo niet.TL@ schreef: ↑04 okt 2021 10:35De nieuwe stuurpen en stuur hebben ze niet durven gebruiken. Er zat een klassieke stuurpen en gewoon stuur op zijn fietsen.Ernie C. schreef: ↑04 okt 2021 09:35Proefkonijn om te kijken of die zadelpen het zou houden?fietsvriend schreef: ↑04 okt 2021 09:26 Een zijpad in deze discussie: waarom reed VDP niet op een Endurace? Trek (Domane) en Specialized (Roubaix) hebben fietsen die geschikt zijn voor dit soort races. Canyon ook, maar VDP reed op een Aeroad. Niet dat ie dan wel gewonnen had, maar ik vroeg het me af tijdens de uitzending.
Greg Van Avermaet heeft een aantal jaren geleden ook al aangegeven dat hij liever op zijn gewone fiets zou rijden maar dat BMC wilde dat hij de GF nam.
Die Treks zijn niet zo kort, die worden gewoon in H1 geo gemaakt voor de profs (of als Poject One ook voor ons). De Roubaix voor profs is ook een stuk lager dat wat wij kopen in de winkel.
Op een aantal beelden was wel heel goed te zien dat die vering van Specialized heel veel rust in de fiets brengt maar ook dat leek niet meer snelheid te brengen (alhoewel Lampaert misschien wel de sterkste man in koers was).
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40783
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik denk het niet. Een gravelracer is te lui voor op de weg en die aerodingen worden allemaal veel te lang en diep voor een normale wielertoerist.
Een fiets die in maat L een stack/reach heeft van 580/380 is voor heel veel mensen veel beter. En dat in combinatie met gewoon een sportieve bouw qua stuur- / staande buis hoek, chainstay lengte, etc.
Less is bore