Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2023

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 aug 2023 09:16

Gaaf,maar je hebt het goed getroffen met het weer.Geweldig land blijft het ondanks soms abnormale prijzen voor simpele dingen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2023 10:03

@raven14: fraai!
Ja Zwitserland is duur maar wel bizar mooi. Als kind een jaar gewoond en heel ver kon ik (meer van horen zeggen dan weten) uit mijn slaapkamerraam de Dreigestirn (Eiger-Mönch-Jungfrau) zien. Nog vaak naar op vakantie (fietsen/klimmen/skieen) gegaan maar ik vind het nu echt te duur.
Omdat ik veel naar Italië ga kom ik ieder jaar wel een keer door Zwitserland maar zorg dat ik getankt/gegeten en geplast heb :mrgreen:
Ga binnenkort naar Spanje, Frankrijk, Italië maar rij terug OM Zwitserland :mrgreen:

Overigens kan ik wel eens fantaseren bij dit soort foto's hoe m'n leven eruit had gezien als we in Zwitserland waren blijven wonen. Skileraar? Horlogemaker?..............of chocolade maken :mrgreen:

Wie geen probleem heeft dat Zwitserland op 1 staat in de Big Mac Index trakteert met een actieve vakantie niet alleen z'n beentjes maar vooral z'n ogen op een geweldige ervaring.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 aug 2023 12:43

meuk schreef: 04 aug 2023 22:15 Is dat een leuke plek @daniel1975 om ook met kinderen te verblijven die een zwembad willen, beetje ballen en andere jeugd (10-15 jaar)?
Wat vinden je kinderen leuk en dan wat ze zeggen en echt leuk vinden :-)

Die van mijn zijn 11 en 14 en we hebben in Bad Kleinkircheim gezeten. Beetje hetzelfde weer als Daniel beschrijft.
2 minder dagen, 1 regen en 1 bewolking.

Wij gingen bijna elke dag wel even weg naar een ander dal op 30 - 60 minuten rijden. Met de kabelbaan omhoog of lopen en dan weer terug en ff rodelen met de kinderen. Of wandelen bij een waterval of naar een meer en lekker zwemmen.

Wat ik het voordeel vind je hebt echt contact met je kinderen op zo,n grote camping spreek ik ze minder dan thuis.
Vooraf een hoop gelaag en nu zeggen ze leukste vakantie ooit!!!

Qua prijzen is Oostenrijk iets duurder dan Italie en bv Spanje. Maar dat hangt er ook vanaf wat je doet. Benzine was 155, nu hoef ik die niet te betalen dus daar had ik niets aan en de accomodaties zijn een stuk goedkoper. Wij betaalde maar 4200 euro voor twee weken in een 10 persoons landal huisje, met twee gezinnen is dat echt heel weinig. Dat betaalde ik in Italie voor een sta caravan voor 5 personen.

Maar wat een fijne rustige sfeer en toch niet traag.
Bv met autorijden, geen treuzelaars en ook geen idioten, waar maak je dat nog mee.......

@Havana, jij hebt geluk gehad zeg!!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 15:59

@havana: zijn jullie goed weggekomen!!

Wij stonden in Barcelonette op Camping Domaine de L’Ubaye, naast Rioclar.
Bijna onbeperkte hoeveelheid kinderen in alle leeftijden. Onze dame van 7 heeft zich er erg goed vermaakt. Speeltuintje is niet heel groot en zwembad is basic rechthoek, maar de hoeveelheid vriendjes&vriendinnetjes maakte alles goed. Heerlijk dat ze zo lekker haar gang kan gaan op een niet overdreven grote camping. Hebben wij ook tenminste eens tijd om een boekje te lezen, oid.
Campingdeel zwembad/speeluin is lekker overzichtelijk dus kids lopen niet in 7 sloten tegelijk. Hoe pubers dit ervaren kan ik niet inschatten, zal per kind anders zijn denk ik.
En supergastvrije Vlaams/Franse eigenaren. Hele fijne mensen die uitstralen dat ze het leuk vinden.
Echte kampeerderscamping nog; weinig huisjes en tentenverhuur.

Kleine aandachtspunten:
- Toiletgebouw is bij 100% bezetting krap aan qua capaciteit. Wel netjes en schoon.
- douchewater is altijd warm, maar als er bijv iemand wc doortrekt wordt de douche fikkend heet. Zit op zelfde waterleiding.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 16:12

wasbeer2006 schreef: 05 aug 2023 12:43 Bv met autorijden, geen treuzelaars en ook geen idioten, waar maak je dat nog mee.......
Ik kom altijd enigzins gefrustreerd thuis na een lange vakantierit.
De franse tolwegen zijn echt een schoolvoorbeeld hoe het kan en moet. Duidelijke snelheidsverschillen tussen de verschillende voertuiggroepen, daardoor makkelijker inhalen en dynamischer rijden. Goed onderhouden wegen en lekker breed.

Dan in Belgie is het asfalt regelmatig heel beroerd, rond Charleroi begint het lachwekkende vormen aan te nemen. Wat een treurnis. Ipv aanpakken laten ze het gewoon verslechteren.

En dan in NL zit alles elkaar in de weg. Losse auto’s die met <90 op de rechterbaan sukkelen, ik mag met de caravan maar 90, waar ik paar uur eerder nog gewoon 130 mocht (in praktijk 110), middenbaan trut ook maar een beetje mee, het is vol, niemand gunt elkaar ruimte. Welkom in NL :|
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2023 16:56

daniel1975 schreef: 05 aug 2023 16:12
wasbeer2006 schreef: 05 aug 2023 12:43 Bv met autorijden, geen treuzelaars en ook geen idioten, waar maak je dat nog mee.......
Ik kom altijd enigzins gefrustreerd thuis na een lange vakantierit.
De franse tolwegen zijn echt een schoolvoorbeeld hoe het kan en moet. Duidelijke snelheidsverschillen tussen de verschillende voertuiggroepen, daardoor makkelijker inhalen en dynamischer rijden. Goed onderhouden wegen en lekker breed.

Dan in Belgie is het asfalt regelmatig heel beroerd, rond Charleroi begint het lachwekkende vormen aan te nemen. Wat een treurnis. Ipv aanpakken laten ze het gewoon verslechteren.

En dan in NL zit alles elkaar in de weg. Losse auto’s die met <90 op de rechterbaan sukkelen, ik mag met de caravan maar 90, waar ik paar uur eerder nog gewoon 130 mocht (in praktijk 110), middenbaan trut ook maar een beetje mee, het is vol, niemand gunt elkaar ruimte. Welkom in NL :|
Middenbaanrijders vind je niet op de tolwegen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2023 17:11

Jawel, maar door de grotere snelheidsverschillen vallen er veel meer gaten tussen de auto’s waardoor je veel gemakkelijker van rijbaan wisselt.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 aug 2023 21:11

Inderdaad.

Franse tol is top. Eind april heerlijk overheen gereden en toen was het gewoon leeg.
Mooie wegen, vaak door een mooie omgeving, goede kwaliteit en lekker breed, heerlijk.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 05 aug 2023 21:16

Ik reed vandaag van het noorden naar Limburg en het viel mij ook op dat bij stukken waar de spitsstrook open is eigenlijk iedereen op de midden baan blijft rijden. In principe maak je dan van een 3 baans weg een 2 baans. Het is net of durven ze niet op de vluchtstrook te rijden. Zeer irritant.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 aug 2023 21:40

wasbeer2006 schreef: 05 aug 2023 21:11 Inderdaad.

Franse tol is top. Eind april heerlijk overheen gereden en toen was het gewoon leeg.
Mooie wegen, vaak door een mooie omgeving, goede kwaliteit en lekker breed, heerlijk.
Ze liggen redelijk buiten de grote plaatsen om en niet om de 3km een in-uitvoeg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2023 21:41

NuitKor schreef: 05 aug 2023 21:16 Ik reed vandaag van het noorden naar Limburg en het viel mij ook op dat bij stukken waar de spitsstrook open is eigenlijk iedereen op de midden baan blijft rijden. In principe maak je dan van een 3 baans weg een 2 baans. Het is net of durven ze niet op de vluchtstrook te rijden. Zeer irritant.

Pfff ik rij daar heel vaak en erger me ook kapot aan al die idioten die het nog steeds als tweebaansweg benaderen.

Wat me ook opvalt is dat -ondanks het inhaalverbod voor vrachtwagens- je nog steeds vrachtwagens op de middenbaan ziet. Er staan echt om de zoveel km matrixborden waarop dat inhaalverbod wordt aangegeven en nog negeren veel chauffeurs dat.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 05 aug 2023 21:45

NuitKor schreef: 05 aug 2023 21:16 Ik reed vandaag van het noorden naar Limburg en het viel mij ook op dat bij stukken waar de spitsstrook open is eigenlijk iedereen op de midden baan blijft rijden. In principe maak je dan van een 3 baans weg een 2 baans. Het is net of durven ze niet op de vluchtstrook te rijden. Zeer irritant.
Iedereen beetje op zn telefoon. Lekker veilig op de rechterbaan… oh wacht er is n spitsstrook… hoe werkt dat ik mag niet over die doorgetrokken lijn. Of wel. Blijf dan maar veilig in t midden.

Plaats reactie