Het grote auto-topic
Safety systemen zijn voor mij niet belangerijk. Ik kijk altijd naar veiligheid inzittenden zoals volwassenen en kind is dan aan de krappe kant hoor. Hoeveel ruimte ze hebben en handig ze zijn en steeds beter smoelen, is dan minder belangrijk. Het blijft mij in dit geval nog altijd tegenhouden, dat die 2 scores vrij laag zijn.thestudent schreef: ↑28 jan 2023 09:21 Dat valt wel mee. Tegenwoordig heeft NCAP ook veel van doen met de andere veiligheidssystemen. Lane departure warning, assist dit assist dat. En de NCAP sterren verzwaren de hele tijd.
Een auto uit 2005 met toen 5 sterren rating haalt er nu gewoon letterlijk 0.
Een huidige Dacia jogger haalt dus 1 ster.
Maar als je opzoekt waarop die onvoeldoende scoort is het dus voetgangersveiligheid en de safety assist systemen. Niet op de inzittendenveiligheid.
Laatst gewijzigd door Woutoro32 op 28 jan 2023 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je 't nog dikwijls blijft herhalen lijkt het zo wel te zijn.hayes schreef: ↑27 jan 2023 20:23Ik heb het over comfort. Over veiligheid en techniek spreek ik me niet uit, al denk ik dat de het wat te ver gaat. Alle veiligeheidsvoorzieningen maar intussen wel volop sms'en.thestudent schreef: ↑27 jan 2023 20:18 Als we op fietsgebied dezelfde eisen zouden hebben dan waren ze ook niet zo veel duurder natuurlijk.
En ja, ik weiger ook ridicule bedragen te betalen voor die paar gram minder, voor een Dura Ace (die geen fluit beter doet dan bv Ultegra), 250-300 euro voor een zadel,... maar ik moet opletten of ik wordt er weer van beschuldigt van jaloers te zijn
Maar, vermits je blijkbaar inzage in anderen hun bankrekeningen hebt, kan jij ook concluderen dat ze gewoon meer centen hebben dan u.
Toppunt van onzekerheid is wel dat je een eigen keuze gaat beargumenteren op een anoniem forum. Het boeit een ander geen ene zak wat voor auto ik rij en het boeit mij nog veel minder waarom een ander kiest voor een bepaalde auto.hayes schreef: ↑27 jan 2023 21:43 Ik wil van een auto dat hij me in veiligheid en comfort van A naar B brengt. Liefst tegen een aanvaardbare prijs.
Liefst ook een praktische, ruime auto die er nog een beetje leuk uitziet.
vandaar dat deze sinds een paar maanden voor de deur staat.
Cover your eyes if you hate cheap cars
Een éénliter driepitter van 100pk. Maar dat motortje heeft meer pit dan je zou vermoeden
Kleine nuance: de zescilinder in de espace gaf op langere termijn problemen omdat de achterste twee cilinders onvoldoende koeling kregen.scottpch schreef: ↑28 jan 2023 08:34Was wel betrouwbaarste Espace die je kon kopen, want met een 3,5ltr v6 motor van Nissan, dezelfde motor als in de Nissan 350 ZX....thestudent schreef: ↑27 jan 2023 21:10 Heb een clio II ph2 met 1.6 gehad. Best betrouwbaar ding hoor. Onderdelenprijzen zijn dan ook niet zo hoog. Dus als er dan wat stuk is ben je niet per se vol aan de beurt. Espace hadden mijn ouders. Mijn vader heeft zelfs even de 3.5 v6 gehad, alleen die was toch wat te dorstig op lange termijn.
De rest van de Espaces waren dramatisch, zeker de 2.0T en de 3.0 diesel...
De 2.0t met 163pk was een zekerheid voor problemen. De 2.0t 170pk die in het facelift model ligt is bombproof.
Het verbruik van de zescilinder en de 2.0t was ongeveer gelijk. Dat is dus ook de periode waarin ik rustig rijden op waarde ben gaan schatten.
Leuk topic,zelf momenteel aan het denken wat wordt de volgende auto.
Huidige situatie in Huize Nijkie's:1x Nissan quasqai tekna + 4 jaar oud,1x Fiat 500S 4,5 jaar oud beide schakel en benzine met weinig kilometers op de teller.
We hebben maar 1 auto nodig,maar wordt het Benzine(automaat)-Hybride-Elektrisch gezien we maar max 4-5.000 per jaar gaan rijden.
Model in grootte tussen beide aanwezige auto's in.De keuze is reuze maar voorlopig kom ik er nog niet uit. Financieel gezien kunnen we beide auto's blijven rijden.
Suggestie's welkom.
Huidige situatie in Huize Nijkie's:1x Nissan quasqai tekna + 4 jaar oud,1x Fiat 500S 4,5 jaar oud beide schakel en benzine met weinig kilometers op de teller.
We hebben maar 1 auto nodig,maar wordt het Benzine(automaat)-Hybride-Elektrisch gezien we maar max 4-5.000 per jaar gaan rijden.
Model in grootte tussen beide aanwezige auto's in.De keuze is reuze maar voorlopig kom ik er nog niet uit. Financieel gezien kunnen we beide auto's blijven rijden.
Suggestie's welkom.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Zelfde situatie voor ons, zomaar een suggestie. Suzuki Swift Hybride en een leuke hobby auto(s) ernaast voor de mooie dagen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Trekhaak met fietsendrager is dan ideaal. Op de mooie dagen fiets ik. Daarna lekker even wat 102 octaan er doorheen jagen en groepjes wielrenners die zich aso gedragen de stuipen op het lijf jagen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Leuke auto de Suzuki,wel jammer geen Sport uitvoering met automaat.Uhhh de mooie dagen sowieso fietsenEl Pistolero schreef: ↑28 jan 2023 12:57 Zelfde situatie voor ons, zomaar een suggestie. Suzuki Swift Hybride en een leuke hobby auto(s) ernaast voor de mooie dagen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.