Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 16 okt 2009 23:40

Hoi,

Het lijkt mij meer zo bepaald teneinde een wat veiligere wedstrijd te krijgen en dit zeker met coursen.
Als het bij triathlon die regel geldt dan weet je dat en hebt dus geen excuus of je het er nu met die regel eens bent of niet.
Als echter de reden 'mental doping' zou zijn dan is dat echt te bezopen voor woorden.
Mogen er dadelijk ook geen toejuichende toeschouwers langs de kant staan zeker.
Gaan we dadelijk ook atleten verbieden om zich mentaal voor te bereiden?

Ik zou dan ook maar water drinken en eten gaan verbieden aangezien dat ook prestatie verhogend is.

Het arument dat zoiets (MP3 of IPod) niet eerlijk is t.o.v de concurentie snijdt ook geen hout. Sport IS niet eerlijk.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 okt 2009 23:54

Even uit een ander topic:
Livio Livius schreef:
Joe1972 schreef:Ik vind de beelden uit de Vuelta, de rit naar Avilla, nog mooier. VDB knalt zo ontzettend hard langs Zarrabeitia, dat je er alleen maar met open mond naar kan kijken. In beeld zie je VDB naar de motor met camera vliegen, terwijl in de verte de spanjaard in het niets verdwijnt. Verbijsterend mooi.

Het zal ook met de camerapositie te maken hebben, maar dat zijn voor mij dus de mooiste beelden. Die week in de Vuelta was zijn echte hoogtepunt. Michiel Wuyts geeft als live commentaar dat VDB op dat moment de sterkste renner ter wereld was en zo was het ook. Voor die ene week.


Wat liefde als doping al niet kan doen! Beelden zijn erg indrukwekkend.


Waar houdt het op... Ben de weg helemaal kwijt
:D
What makes the boat go faster?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 17 okt 2009 00:03

Maatje van me kreeg bij de triathlon van Wilhelmshafen een waarschuwing (diverse anderen werden gedisqualificeerd) omdat hij met mp3 speler op liep.
Ik heb hier met wat collega's over gesproken (Medisch geschoold) en een persoon had wel eens gelezen dat de cortisol spiegel stijgt van muziek. En dat werkt prestatieverhogend.
Liefde zal nog wel wat meer vrijmaken dan muziek dus er zit wel iets in.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 okt 2009 12:48

ZorroI schreef:Het lijkt mij meer zo bepaald teneinde een wat veiligere wedstrijd te krijgen en dit zeker met coursen.
Als het bij triathlon die regel geldt dan weet je dat en hebt dus geen excuus of je het er nu met die regel eens bent of niet.
Als echter de reden 'mental doping' zou zijn dan is dat echt te bezopen voor woorden. ...



Uiteraard is de hoofdreden de veiligheid natuurlijk: een scheidsrechter of veiligheidsverantwoordelijke die een fluitje laat gaan omdat er op het parcours onverwachts een obstakel is, kan je mogelijks niet meer horen... da's het belangrijkste. En een paar organisatoren hebben het aanschouwelijk proberen voor te stellen door het "no mental doping" te noemen (en qua aanschouwelijkheid werkt het want door die slogan herinner ik mij nog exact de slide van de race briefing waarin het vermeld was), dus niet dat dat de hoofdreden was... jammer dat ganse replieken daarop gebaseerd zijn. MP3-spelers horen gewoon niet thuis in sportwedstrijden; ik gebruik ze ook wel eens op training, maar vind het een beetje zielig dat sommigen precies niet kunnen gaan lopen (training of wedstrijd) zonder zo'n ding in hun oren :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 okt 2009 13:22

Nu begrijp ik pas waarom de 'oortjes' worden afgeschaft. Ze zouden eens een muziekje gaan draaien waar een renner harder van gaat fietsen. Als je toch diep in de finale het nummer 'Opzij' van Herman van Veen krijgt te horen:
Herman van Veen schreef:opzij opzij opzij
maak plaats maak plaats maak plaats
we hebben ongelovelijke haast
opzij opzij opzij
want wij zijn haast te laat
we hebben maar een paar minuten tijd

we moeten rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan
we kunnen nu niet blijven we kunnen nu niet langer blijven staan
Dan kun je natuurlijk niet meer verliezen.

En als je even verder redeneert dan zijn ook supporters verboden. Ze zouden toch een aanmoediging geven waar je harder van gaat fietsen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling van onze sport zijn.
Live fast; die young. mijn blog

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 okt 2009 16:00

rob74 schreef:Nu begrijp ik pas waarom de 'oortjes' worden afgeschaft. Ze zouden eens een muziekje gaan draaien waar een renner harder van gaat fietsen. ...



Staat er ergens dat dat de reden is??
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 okt 2009 16:51

Tuurlijk, wist je dat niet?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2009 17:01

C a s r a n schreef:
rob74 schreef:Nu begrijp ik pas waarom de 'oortjes' worden afgeschaft. Ze zouden eens een muziekje gaan draaien waar een renner harder van gaat fietsen. ...



Staat er ergens dat dat de reden is??


Hoi Casran,

Tuurlijk staat dat nergens. Rob had er een ;) achter moeten zetten al betekenden die .... zo ongeveer hetzelfde.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2009 17:05

C a s r a n schreef:

maar vind het een beetje zielig dat sommigen precies niet kunnen gaan lopen (training of wedstrijd) zonder zo'n ding in hun oren :s


Hoi,

Ja inderdaad. Maar dat is een ander punt. Ik rijd echt nooit met ook maar iets van muziek net zoals ik vroeger bij lange duurlopen dat ook nooit deed.
Ik verveel me nooit :D

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 17 okt 2009 18:31

ik heb nooit een mp3 of ipod gehad, hoef ik ook niet. Ik geniet van de windruis langs mijn
oren :D

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 23 okt 2009 00:06

Out of box

Wanneer wordt(of werd) de eerste tijdrijder betrapt met een onzichtbaar ingebouwd hulpmotortje van pakweg 100 watt met accu?
Technisch goed mogelijk.
Of is dat geen 'doping'?
Zij is ook tegen

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 28 okt 2009 20:51

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie