Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
ebuddelm
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2009 23:49

Gebruikersavatar ebuddelm 05 feb 2011 15:18

De pen van de vork was niet langer, helaas. Dat krijg je als je 1.92 bent. :-)
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 feb 2011 15:22

ebuddelm schreef:De pen van de vork was niet langer, helaas. Dat krijg je als je 1.92 bent. :-)

Ondanks de 'grote maat' wel een heel mooie fiets! Ook geen 'drukke' wielen, dat doet veel voor 'het plaatje'
60 x Ventoux

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 05 feb 2011 15:31

Skoon veloke!

jeek
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 aug 2005 12:33

jeek 05 feb 2011 15:35

mooie fiets!
lijkt aardig op m'n airborne, die heeft ook:
reynolds vork (maar dan het vorige model, die vind ik nog fraaier en reynolds zadelpen en stuur)
campa triple
en soms met een dergelijk wielsetje (cxp?) danwel met neutrons
en zelfs een identieke lezyne pompje eraan!

heb er zelf zwarte skeletons op zitten en tao's maar vind deze campa houders mooi
twijfel zelf nog over king cage
Experiment with your bike to get the best biking experience!

Gebruikersavatar
ebuddelm
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2009 23:49

Gebruikersavatar ebuddelm 05 feb 2011 16:06

De wielset is Marchisio Solida 120. Die 120 haal ik gelukkig niet, maar ik heb vaak genoeg kromme wielen/spaken gehad en met deze tot nu toe nog geen slagje na 20k km, de Alpe d'Huzes en Ven2-4cancer. De jongens bij Piet de Wit waren ook heel blij met me toen ik zei dat ik het liefste de decals eraf wilde hebben. Maar het doet het wel goed in het plaatje. De houders bleken niet bestand tegen mijn gebruik ervan en zijn inmiddels vervangen door 2 titanium exemplaren van VNT. Nog mooier!
Ik vond zelf de zadelpen echt heel erg mooi en toen kon ik niet achterblijven met de voorbouw. Jammer inderdaad dat die voorbouw niet andersom kon. Het kost, maar dan heb je ook wat.
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 05 feb 2011 16:16

Mijn lijstje

1. Litespeed Siena 9,9 0:)
2. Passoni______9,5
3. Moots_______9,0
4. Van Nicholas__8,0
5. Gazelle_______8,0
6. Lynsky______7,5
7. Cube________7,
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 05 feb 2011 16:32

Om even terug te komen op de vorige pagina.

Over lijstjes gesproken ben ik het behoorlijk eens met Corniel.
Als Baum mee had mogen doen had die wat mij betreft daar nog boven gestaan.

En wat betreft mij eerder gestelde vraag, komt het er op neer.
Dat we afgaan op het uiterlijk/afwerking, dat het besluit een emotie is, en we dan maar tegen beter in deze "Emotie" voor ons zelf proberen te verantwoorden.

Tussen al dat mooi glimmende staal zit dus toch maar weinig verschil,
het grijpt je, je wordt verliefd, en het neemt bezit van je.
Het zijn net vrouwen ;)


ps. als iemand nog zonder emotie verschillen weet te benoemen, graag.
Grt. Zapp

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 05 feb 2011 16:33

Van de geteste frames is seven volgens mij toch wel het meest exclusief. Gek dat ik die in bijna geen enkel lijstje zie terugkomen....
En passoni vaak op 1??? En dat terwijl ze nog niet eens zelf hun frames bouwen!!
Italianen snappen het best hoe marketing werkt, das duidelijk ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 05 feb 2011 16:45

[/quote]

Als je dit vergelijkt, krijgt Lynskey met 6,5 het laagste cijfer.
Ik vind Lynskey qua imago toch zeker hoger scoren dan Cube en Van Nicholas.
Lynskey is toch tenslotte "American Made" en heeft toch indirect een geschiedenis met Litespeed die dan een 8,5 scoort. (na Passoni het hoogste cijfer in de test)

[/quote]

De cube litening is feitelijk een Lynskey ;) Cube is dus ook "american made" :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

fietskikker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2010 22:42

fietskikker 05 feb 2011 16:51

@ ebuddelm

Wat heb je er voor een groep opzitten? Het lijkt wel een racing-T Campa tripple cranck zo te zien?

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 feb 2011 16:55

paulusR3 schreef: De cube litening is feitelijk een Lynskey ;) Cube is dus ook "american made" :)


D 'vorige generatie' Cube HPT's kwamen inderdaad bij Lynskey vandaan, maar de in het jongste nummer van 'Fiets' beschreven Cube is toch ècht in het Verre Oosten gemaakt.
'Fiets' schrijft: 'Er is een wereld van verschil tussen de eerste, in de VS geproduceerde HPT en deze, die in het Verre Oosten is gemaakt...'
60 x Ventoux

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 05 feb 2011 17:06

Oeps, dat wist ik nog niet. Ik heb het artikel nog niet volledig gelezen....;) Moet dus eigenlijk zwijgen ;);)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie