Pagina 151 van 491
Geplaatst: 05 feb 2011 15:18
door ebuddelm
De pen van de vork was niet langer, helaas. Dat krijg je als je 1.92 bent.
Geplaatst: 05 feb 2011 15:22
door Le Grimpeur
ebuddelm schreef:De pen van de vork was niet langer, helaas. Dat krijg je als je 1.92 bent.
Ondanks de 'grote maat' wel een heel mooie fiets! Ook geen 'drukke' wielen, dat doet veel voor 'het plaatje'
Geplaatst: 05 feb 2011 15:31
door dickygiovanni
Skoon veloke!
Geplaatst: 05 feb 2011 15:35
door jeek
mooie fiets!
lijkt aardig op m'n airborne, die heeft ook:
reynolds vork (maar dan het vorige model, die vind ik nog fraaier en reynolds zadelpen en stuur)
campa triple
en soms met een dergelijk wielsetje (cxp?) danwel met neutrons
en zelfs een identieke lezyne pompje eraan!
heb er zelf zwarte skeletons op zitten en tao's maar vind deze campa houders mooi
twijfel zelf nog over king cage
Geplaatst: 05 feb 2011 16:06
door ebuddelm
De wielset is Marchisio Solida 120. Die 120 haal ik gelukkig niet, maar ik heb vaak genoeg kromme wielen/spaken gehad en met deze tot nu toe nog geen slagje na 20k km, de Alpe d'Huzes en Ven2-4cancer. De jongens bij Piet de Wit waren ook heel blij met me toen ik zei dat ik het liefste de decals eraf wilde hebben. Maar het doet het wel goed in het plaatje. De houders bleken niet bestand tegen mijn gebruik ervan en zijn inmiddels vervangen door 2 titanium exemplaren van VNT. Nog mooier!
Ik vond zelf de zadelpen echt heel erg mooi en toen kon ik niet achterblijven met de voorbouw. Jammer inderdaad dat die voorbouw niet andersom kon. Het kost, maar dan heb je ook wat.
Geplaatst: 05 feb 2011 16:16
door Einstein
Mijn lijstje
1. Litespeed Siena 9,9 0:)
2. Passoni______9,5
3. Moots_______9,0
4. Van Nicholas__8,0
5. Gazelle_______8,0
6. Lynsky______7,5
7. Cube________7,
Geplaatst: 05 feb 2011 16:32
door zapperdeflap
Om even terug te komen op de vorige pagina.
Over lijstjes gesproken ben ik het behoorlijk eens met Corniel.
Als Baum mee had mogen doen had die wat mij betreft daar nog boven gestaan.
En wat betreft mij eerder gestelde vraag, komt het er op neer.
Dat we afgaan op het uiterlijk/afwerking, dat het besluit een emotie is, en we dan maar tegen beter in deze "Emotie" voor ons zelf proberen te verantwoorden.
Tussen al dat mooi glimmende staal zit dus toch maar weinig verschil,
het grijpt je, je wordt verliefd, en het neemt bezit van je.
Het zijn net vrouwen
ps. als iemand nog zonder emotie verschillen weet te benoemen, graag.
Geplaatst: 05 feb 2011 16:33
door paulusr3
Van de geteste frames is seven volgens mij toch wel het meest exclusief. Gek dat ik die in bijna geen enkel lijstje zie terugkomen....
En passoni vaak op 1??? En dat terwijl ze nog niet eens zelf hun frames bouwen!!
Italianen snappen het best hoe marketing werkt, das duidelijk
Geplaatst: 05 feb 2011 16:45
door paulusr3
[/quote]
Als je dit vergelijkt, krijgt Lynskey met 6,5 het laagste cijfer.
Ik vind Lynskey qua imago toch zeker hoger scoren dan Cube en Van Nicholas.
Lynskey is toch tenslotte "American Made" en heeft toch indirect een geschiedenis met Litespeed die dan een 8,5 scoort. (na Passoni het hoogste cijfer in de test)
[/quote]
De cube litening is feitelijk een Lynskey
Cube is dus ook "american made"
Geplaatst: 05 feb 2011 16:51
door fietskikker
@ ebuddelm
Wat heb je er voor een groep opzitten? Het lijkt wel een racing-T Campa tripple cranck zo te zien?
Geplaatst: 05 feb 2011 16:55
door Le Grimpeur
paulusR3 schreef:
De cube litening is feitelijk een Lynskey
Cube is dus ook "american made"
D 'vorige generatie' Cube HPT's kwamen inderdaad bij Lynskey vandaan, maar de in het jongste nummer van 'Fiets' beschreven Cube is toch ècht in het Verre Oosten gemaakt.
'Fiets' schrijft: 'Er is een wereld van verschil tussen de eerste, in de VS geproduceerde HPT en deze, die in het Verre Oosten is gemaakt...'
Geplaatst: 05 feb 2011 17:06
door paulusr3
Oeps, dat wist ik nog niet. Ik heb het artikel nog niet volledig gelezen....
Moet dus eigenlijk zwijgen
;)