Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 10 aug 2011 18:06

Voor de tweede keer op rij kan ik mijn gereden rit niet uploaden naar GarminConnect. Weer verschijnt de melding "Er is een fout opgetreden bij het uploaden.
Probeer het opnieuw". Ook de TCX converter wil niet helpen. Denk dat ik 'm maar eens een harde reset ga geven. :cry:

Hoe dan ook, ben vanmiddag ondanks de wind en de voorspelde regen toch gaan fietsen. Het werd een rondje draaien en keren in het Westland en door
Midden-Delfland, en heb de randen van Vlaardingen, Schiedam en Rotterdam geraakt. Jammer dat ik geen schermprint van de route kan bijvoegen want het
ziet er op mijn Garmin best grappig uit. Onderweg nog wel wat spetters gehad, maar dat mag je geen regen noemen. Door het gedraai en gekeer had ik vaak
de wind mee en ook de wind weer tegen. Al met al weer goed voor 104 kilometer. :)

Sta vandaag inclusief mijn woon-werk kilometers dit jaar totaal op precies 6000 kilometer. Zoals eerder op het forum vermeld heb ik door omstandigheden dit
voorjaar en zomer veel tijd gehad om te fietsen. Per 1 september heb ik (gelukkig) weer een nieuwe baan dus dan zal de mogelijkheid om te fietsen een stuk
minder worden. Ook woon-werk kilometers zitten er dan (helaas) niet meer in. ;)

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 10 aug 2011 21:53

77 kilometer gefietst, groot deel over Flevoland: veel, erg veel wind dus... Ik ben lekker uitgewaaid.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 10 aug 2011 22:45

Gister 84 km gefietst. Van Alphen aan den Rijn naar Tiel, dus gelukkig grotendeels zijwind / wind mee gehad. Wel pittig rijden zo met die harde wind zeg, voor het eerst last van mijn handen / polsen gekregen, omdat ik mijn stuur zo stevig moest vasthouden. Vooral op de dijk.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 11 aug 2011 08:05

Had gisteren een paar uurtjes beschikbaar in Arnhem. Fiets achterin en middels het fietsknooppuntensysteem een rondje Posbank gedaan. Ligt 't nou aan mij of is dit hier zo slecht aangegeven? Bordje rechtdoor waardoor ik denk de weg te moeten volgen maar nee, de bedoeling was dat ik in die bocht de weg rechtsaf nam. Meer van dat soort geintjes. Hierdoor aardig in tijdproblemen gekomen.
Neemt niet weg dat ik lekker gefietst heb over dijken langs de IJssel en op de Veluwe. Straf windje op zo'n dijk. Maar van achter ga je dan weer extra lekker. :)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 11 aug 2011 10:26

In de Savoie op zoek naar onbekende colletjes... III

Als je vanuit het centrum van Albertville de Pont des Adoubes over de rivier de Arly oversteekt, kom je op een mini-rotonde. Wil je naar Moûtiers met zijn achterliggende beklimmingen naar de wintersportoorden of naar de Col de la Madeleine, dan ga je op die rotonde rechtsaf. Wil je naar bijvoorbeeld de Col des Saisies, de Col du Joly, de Cormet de Roselend, de Col du Pré of het Signal de Bisanne, dan ga je op die rotonde linksaf omhoog richting Beaufort.
Maar ik ben gisteren gewoon rechtdoor gefietst en meteen vrij steil (8 procent) richting het middeleeuwse stadje Conflans gaan klimmen.

De Pont des Adoubes met het op een plateau gelegen Conflans:

Afbeelding

Ter hoogte van Conflans zoeken de toeristen op een van de parkeerplaatsen een plek om hun auto te parkeren, om vervolgens te voet het fraaie en gezellige stadje te bezoeken. De D105 gaat echter (veel) verder dan Conflans. Met stijgingspercentages van rond 7 à 8, win ik snel hoogte en krijg ik in dit deel van de klim hele mooie doorkijkjes op Albertville en omgeving. Wat hogerop rijd je afwisselend tussen de weilanden en door bos. De weg blijft vrij steil omhoog gaan. Maar 't is er wel mooi en heerlijk rustig. Tussen km 7 en km 8,5 is het landschap weer open en kijk ik in een bocht op het stadje Marthod (bij Ugine) en de zuidelijke punt van de Chaîne des Aravis, die een eindje naar het noorden de bekende Col des Aravis herbergt.

Blik op Marthod en de Chaîne des Aravis:

Afbeelding

Na ruim 10 km klimmen, bereik ik het verlaten en enigszins overwoekerde Fort du Mont. Er liggen hier in de wijde omgeving meer van dergelijke forten, die soms ook wèl te bezoeken/bekijken zijn (bijv. het Fort de Tamié of het Fort d'Aiton).

Het Fort du Mont:

Afbeelding

Maar ik moet nog een paar kilometer klimmen voordat ik mijn doel bereikt heb. Bij het fort eindigt de D105 en gaat de weg over in een Route Forestière (RF), wat meestal betekent dat de kwaliteit van het wegdek duidelijk minder wordt. Dat is ook hier het geval. Het is bovendien ook een van de steilste delen van de klim. Maar na 12,8 km sta ik na 1 uur en 14 minuten klimmen dan toch op de Col des Cyclotouristes (1330 m). Het hoogteverschil met Albertville is 982 m, het gemiddelde stijgingspercentage is 7,7 en de steilste passage bedraagt 13 procent (deze gegevens en de grafiek van het profiel heb ik van het internet 'geplukt'). De col ligt midden in het bos en het is er relatief donker (daardoor laat de kwaliteit van de foto helaas ook te wensen over).

Op de Col des Cyclotouristes:

Afbeelding


Profiel van de Col des Cyclotouristes:

Afbeelding

Je kunt nu twee dingen doen: omkeren en terug gaan naar Albertville, of via de Route Forestière afdalen richting Queige. Ik kies voor het laatste. Vanwege de kwaliteit van het wegdek (opgelapt, losse steentjes en scheuren in het asfalt), zal het geen snelle afdaling worden. Op één plek zit er een enorm gat in het wegdek, waar ook nog eens veel water in staaat. Eigenlijk is het wegdek gewoon verdwenen. Een klein stukje te voet dus. Vervolgens moet ik weer een paar honderd meter klimmen, iets wat een eindje verder opnieuw het geval zal zijn. Als ik op een gegeven moment uit het bos kom, zie ik de Mont Blanc in volle glorie boven Le Beaufortain (de streek rond Beaufort) uittorenen. Je moet voor zoiets een beetje geluk hebben met het weer en de bewolking. En vandaag was het de 'perfecte' dag: mooi zonnig, nauwelijks wolken en ook prettig, niet te heet (de middagtemperatuur in de dalen zou oplopen tot 25 graden). Even een foto maken dus!

De Mont Blanc, gezien in de afdaling van de Col des Cyclos:

Afbeelding

Een paar bochten lager ben ik nog maar eens gestopt om van het schitterende landschap te genieten, ondertussen wat te eten en nog een paar plaatsjes te schieten.

Le Beaufortain, de Mont Blanc en m'n Planet-X:

Afbeelding

Ik rijd weer een beetje de bewoonde wereld binnen, want er staan nu steeds meer chalet-achtige optrekjes op de hellingen. Het wegdek wordt ook wat beter en al snel rijd ik op de D925, de weg tussen Beaufort en Albertville, richting Queige. Op de rotonde bij Queige neem ik meteen de eerste afslag, om via het dorpje aan de 4,5 km lange klim naar de Col de la Forclaz te beginnen. Ik rijd hier heerlijk in het zonnetje over deze rustige weg. Op de col (870 m) aangekomen, kijk ik nog even terug richting Le Beaufortain, maak een paar foto's, eet twee fruitrepen en begin dan aan de afdaling naar Ugine.

Op de Col de la Forclaz:

Afbeelding


...richtingLe Beaufortain:

Afbeelding

De afdaling loopt voor een groot deel door het bos. Pas lager zie je wat meer van de omgeving en krijg ik ook heel fraai mijn volgende doel te zien: de klim naar Marthod en de Col du Vorger tussen Thénésol en Allondaz. Ook krijg je een goed overzicht van het industriestadje Ugine en het dal naar Faverges.

Marthod en omgeving en de Combe de Savoie:

Afbeelding

Ik helemaal doorgereden tot bij Ugine. Je kunt ook al wat eerder richting Albertville verder dalen en je komt dan zo ongeveer tegenover de klim naar Marthod uit. In Ugine heb ik de fietsroute richting Albertville genomen en na zo'n 3 km ben ik rechtsaf de D103 opgegaan. De klim naar Marthod is behoorlijk steil en ik rijd bovendien vol in de zon. 'Zweten' dus! Een dikke kilometer voorbij Marthod vlakt de weg af en hier neem ik een binnenweggetje richting Thénésol. Dit weggetje loopt eerst nog een beetje op, doch verder daal ik weer, tot ter hoogte van het dorpje het korte klimmetje naar de Col du Vorger (707 m) begint. Anderhalve week geleden ben ik hier al vanaf de andere kant omhoog gereden.

Op de Col du Vorger:

Afbeelding

In het even verderop gelegen Allondaz kies ik de richting van Albertville en eigenlijk wilde ik via Pallud terug rijden. Doch bij de afslag naar Pallud stond een bord met de tekst Gravillons sur 1 km. Ik zag het al weer, vers aangebrachte vlakken met steentjes en 'vette' teerspetters op het wegdek. Dat zoek ik beslist niet op! Dan maar verder dalen richting La ville Olympique. Dat betekende wel dat ik een stukje door de buitenwijken en het centrum van Albertville moest. 't Gaf echter geen problemen, want het was niet erg druk. Vanwege het mooie fietsweer, de fraaie landschappen en het vele klimmen stapte ik geheel voldaan van de fiets, alhoewel het een tochtje van 'slechts' 60 km was!
60 x Ventoux

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 aug 2011 15:12

Ik draai momenteel dagelijks een rondje van zo'n zestig kilometer via Halfweg en Spaarndam naar Santpoort, het Kopje over en dan naar Bloemendaal aan Zee, via Parnassia door de Kennemerduinen weer naar Bloemendaal en dan via Santpoort en Spaarndam weer terug naar Halfweg en Amsterdam. De route heeft mij nog geen dag verveeld!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Martijn-HK
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2011 13:18

Martijn-HK 11 aug 2011 23:35

Ik heb vandaag ongeveer 55km gefietst door Flevoland op mijn Bianchi Sempre. Stond aardig wat wind op sommige stukken, vond ik. Ik ben bezig met het opbouwen van de afstand die ik afleg in een ritje (pas net begonnen), maar gaat al beter ;)
Bianchi Sempre Ultegra Giro d'Italia

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 12 aug 2011 22:01

Weekje genieten in de zomer ,heerlijk.
Hoewel ,
na zes keer deze top passeren op weg naar meer of naar de camping ligt de gewenning op de loer.
Afbeelding
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 aug 2011 22:32

simen schreef:Weekje genieten in de zomer ,heerlijk.
Hoewel ,
na zes keer deze top passeren op weg naar meer of naar de camping ligt de gewenning op de loer.
:) Heb met je te doen. Als er nou nog eens wat andere mooie Passo's in de buurt zouden liggen, dan zou het nog wel uit te houden zijn...sterkte... :mrgreen:

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 13 aug 2011 08:02

litespeed schreef:
simen schreef:Weekje genieten in de zomer ,heerlijk.
Hoewel ,
na zes keer deze top passeren op weg naar meer of naar de camping ligt de gewenning op de loer.
:) Heb met je te doen. Als er nou nog eens wat andere mooie Passo's in de buurt zouden liggen, dan zou het nog wel uit te houden zijn...sterkte... :mrgreen:
Maak je geen zorgen.
Deze pas is slechts een toegangspoort tot een klimwalhalla.
En het afdalen (vaak onderbelicht)als beloning doet daar niet voor onder.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 aug 2011 12:21

In Le Beaufortain...

Gisteren heb ik een mooie tocht kunnen maken in het gebied rond Beaufort. Het was voor mij weer 'even terug in de tijd...'

Vanuit Albertville-Les Adoubes is het meteen klimmen naar de côte bij Venthon:

Afbeelding


Na zo'n 20 km met veel (stevig) vals plat, ben ik in Beaufort:

Afbeelding


Net buiten Beaufort, aan het begin van de klim naar de Cormet de Roselend (alles is natuurlijk open):

Afbeelding


Voorzichtig beginnen met 7 procent:

Afbeelding


De klim boven het Lac de Roselend (de foto heb ik later in mijn afdaling genomen):

Afbeelding


Na 1 uur 48 minuten klimmen vanuit Beaufort volgt de 'fotosessie' op de Cormet de Roselend:

Afbeelding


Afbeelding


Terug naar de Col de Méraillet (1605 m):

Afbeelding


De Barrage de Roselend (hier begint de klim naar de Col du Pré), het Lac de Roselend en de Mont Blanc:

Afbeelding


Op de Col du Pré:

Afbeelding


In de afdaling van de Col du Pré heb je zicht op de klim naar de Col du Méraillet:

Afbeelding


Le Beaufortain bij Arèches:

Afbeelding


Tot slot... de dagafstand:

Afbeelding


Ik heb er (weer) volop van genoten!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 13 aug 2011 13:13, 3 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 13 aug 2011 12:30

Vanmorgen een kleine twee uurtjes weggeweest. Op staal. Het werd een kruistocht. :)

Afbeelding

Lekker gefietst. Vooral door de polder.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Plaats reactie