Het grote woon-werk topic
Vanmiddag toch nog eventjes de winter meegepakt.
In een natte sneeuwbui naar huis gefietst.
Ik zat van top tot teen onder en ik vond het niet eens erg.
Was alweer een tijdje geleden dat ik in de sneeuw gefietst had.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Heeft wel wat heroïsch, niet?Theo V schreef:Vanmiddag toch nog eventjes de winter meegepakt.
- Forum-lid
Vanmorgen om zes uur nog een koude tegenwind uit het oosten en de zon zien opkomen. Vanavond met de wind in de rug naar huis.
De eerste duizend kilometer woon-werk dit jaar zijn achter de wielen.
-
- Forum-lid
Voor mij is het net andersom, ik zal de wind vanavond tegen hebben. Dan is die wel minder koud natuurlijk.
Ik woon-werk vanaf december, dus voor mij is het deze week echt volop genieten! Alleen het feit al dat ik maandag m'n fiets gepoetst heb en hij nu nog steeds schoon oogt
Ik woon-werk vanaf december, dus voor mij is het deze week echt volop genieten! Alleen het feit al dat ik maandag m'n fiets gepoetst heb en hij nu nog steeds schoon oogt
Bij m'n nieuwe baan moet ik drie keer in de week naar Utrecht en dat is 50 heen en 50 terug. Wil ik als het iets warmer en lichter is wel 1-2 keer in de week gaan doen.
Daarnaast op maandag met de auto heen en twee fietsen mee. Dan op dinsdag en donderdag met de trein heen en met de fiets terug.
Op woensdag en vrijdag doe ik vooral netwerken en vandaag kon dat op de fiets. 30 heen in de zon, 30 terug in zon HEERLIJK!!!! Ik blijf fietsen na het werk echt heel lekker. Kan even indalen wat je besproken hebt zonder gelijk weer de volgende informatiestroom op je kop los te laten
Daarnaast op maandag met de auto heen en twee fietsen mee. Dan op dinsdag en donderdag met de trein heen en met de fiets terug.
Op woensdag en vrijdag doe ik vooral netwerken en vandaag kon dat op de fiets. 30 heen in de zon, 30 terug in zon HEERLIJK!!!! Ik blijf fietsen na het werk echt heel lekker. Kan even indalen wat je besproken hebt zonder gelijk weer de volgende informatiestroom op je kop los te laten
- opperhoofd
- Forum-lid
Wat voor afstand mag je fietsen dan lnnrtlnnrt?
De windrichting van deze week is 's ochtends een beetje wind mee. 's Middags harder en strak tegen. Ach, je doet er iets langer over, maar als het weer zo is is dat niet erg!
De windrichting van deze week is 's ochtends een beetje wind mee. 's Middags harder en strak tegen. Ach, je doet er iets langer over, maar als het weer zo is is dat niet erg!
Wat een geweldig uitzicht!
Ik kan voorlopig niet op de fiets. Ik zit met mijn been in gips.
Ik kan voorlopig niet op de fiets. Ik zit met mijn been in gips.
Walter G schreef:Vanmorgen om zes uur nog een koude tegenwind uit het oosten en de zon zien opkomen. Vanavond met de wind in de rug naar huis.
Vandaag toch maar eens op de fiets naar de nieuwe baas. is 50 ipv 30 die ik jaren gewend ben. Eerste uur onder nul daarna flauw zonnetje en weinig wind. Om 3 x in de week HEEN en WEER te gaan is misschien wat ver maar echt tegen viel het niet.
-
- Forum-lid
@ opperhoofd: mijn w-w afstand is 21 km. Vind ik een ideale afstand, ver genoeg om je voor om te kleden en kort genoeg om niet té lang onderweg te zijn. Het kan ook korter, maar dan moet ik dwars door Utrecht, dan is het 16,5 km. (doe ik soms als het 's ochtends niet zo opschiet thuis)
Afgelopen vrijdag heb ik op de terugweg een mooi ommetje gemaakt, en werd het 45 km., ook geen straf: https://www.strava.com/activities/514169875
Afgelopen vrijdag heb ik op de terugweg een mooi ommetje gemaakt, en werd het 45 km., ook geen straf: https://www.strava.com/activities/514169875
Ik werk onregelmatig, daardoor is het vooral een mentale zaak dat ik (te) weinig woonwerk fiets. Nu merk ik wel dat het steeds drukker op de snelweg tussen Zoetermeer en Den Haag (zuid) is, daarom het goede voornemen om toch zoveel mogelijk te gaan woonwerken. Ik heb wisselende begintijden, van 0700, 0800, 0900, 1000, 1500, 1600, 2300, 2400. Hiervan wil ik de meeste diensten toch gaan fietsen, met uitzondering van de vroegste dagdienst en de late avonddienst, anders kost het mij gewoon te veel slaap. Nachtdiensten zullen afhangen van met name motivatie en weersberichten, het scheelt met name 's ochtends terug, met de opening van de nieuwe A4 doe ik er tegenwoordig beduidend langer over thuis te geraken, met de fiets ga ik bijna sneller zijn of het verschil niet merken..
#HoeMoeilijkKanHetZijn