ypuh schreef: ↑01 mar 2020 21:54
HarryuitHilversum schreef: ↑01 mar 2020 21:41
Is dit jouw privé mening of heb je hier ook feiten bij?
Op basis van vele tests in meerdere wielerbladen en sites, kom ik zelf tot een heel andere conclusie.
Kijk het filmpje van Hambini even voordat je weer helemaal in de verdediging springt en met dooddoeners strooit. Die cijfers zijn er niet (staatsgeheimen worden minder goed bewaakt) en dat een Duits magazine wat maandelijks pagina grote advertenties van Canyon plaatst en vervolgens Canyon uitroept tot fiets van het jaar boeit mij ook niet zo.
Het is geen hogere wiskunde om
'cracked canyon frame' in te typen op google. 3 miljoen zoekresultaten zou je wel een indicatie moet geven, maar voel je vrij er helemaal in te duiken.
En wilier had een hele reeks dat de toptube scheurde, specialized had problemen met de balhoofdbuis op de roubaix,.. Ieder merk heeft zijn problemen. Als je juist pech hebt dan ben je erbij.
Net eens zijn filmpje bekeken.. Op zijn shitbag grafiek afgaande voel ik me niet zo slecht op mijn canyon.. Als je er Zipp, cervelo, sram ook op de shitbag plaats zet.. Tjah.. Dan mag je er veel laten staan. Gcn kent er volgens hem ook helemaal niks van. Er is dus maar 1 top ingénieur en dat is hijzelf als je het zo mag interpreteren. Alleen kan hij wel niet deftig werken met een schuifmaat.
Er is veel blablabla maar heel weinig bewijs. Eens rondgaan met die schuifmaat is een test die totaal op niks slaat, waarom toont hij zijn lasertest dan niet? En waar zijn de x-rays van het frame dat ze gedaan hebben? Als hij zo trots is dat hij die dan ook toont, dan komt hij mss iets geloofwaardiger over.
En het deel waar hij in het begin even vluchtig zegt dat dit frame over een mensenleven nooit gaat breken werd door de canyon haters ook ergens gemist.
Canyon zal ook wel zijn problemen hebben met frames, net zoals ieder merk wel eens een slecht frame heeft en je hoort enkel de slechte verhalen op internet.
Levertermijnen zijn een pak beter geworden dan vroeger. Je ziet de levertermijn op de site. Dan is het je eigen keuze of je kan wachten of niet. Moet zijn dat ze zo slecht nog niet zijn als ze altijd zo vlot uitverkopen.