Cyclocross fietsen
Ben recent deels geswitched van Campa naar sRam Rival. sRam is ondergewaardeerd naar mijn smaak. Ultegra zou voor mij geen meerwaarde hebben. Denk dat je naar de geometry moet kijken en of je wel/geen voorderailleur wilt. Hier in NL heb je hem niet nodig. Ga je de Alpen in wordt het een ander verhaal. Overstap van schakelen was ik binnen een dag aan gewend, hoewel je af en toe even mis schakelt in het begin. Vergelijking van de schijfremmen kan ik niet maken, binnenkort misschien wel, want ik ben zo gecharmeerd van sRam Rival dat 1 van mijn volgende projecten een gravelracer met sRam Rival wordt zoals het er nu naar uit ziet.
Ik haak ook even aan bij dit topic.
Sinds vorige week eigenaar van een tweedehands alu Cannondale CAADX uit 2015.
Groepset Tiagra 4600
FSA Omega BB30, 46/36
Wielen Maddux CX 2.1 Disc
Mech. schijfremmen Promax Render R
Afgelopen weekend heb ik 'm voor het eerst uitgelaten op een stuk van de MTB route Loonse & Drunense Duinen en verdomme wat was dat mooi. Waarom heb ik niet eerder een CX aangeschaft!?
To do's op korte termijn:
- Wit stuurlint plaatsen (had gelijk het zwarte standaardzadel vervangen door een witte Fizik Arione, zelfde type als ik op m'n racer gebruik).
- Standaard "Sammy Slick" buitenbanden vervangen door een vouwband met geschikter profiel. Afgelopen weekend was te doen, maar wat meer grip komt in de herfst/winter zeker van pas. Ik denk zelf aan Regular Ralph's, of wellicht Challenge Grifo vouwbanden?
- Overig regulier onderhoud. Is 'n tweedehands, dus ik "ken" de fiets niet. Wellicht remblokken vervangen, ketting vervangen, etc. Gewoon even checken hoe alles erbij staat, schoonmaken, en eventueel vernieuwen.
En nu op zoek naar interessante routes. Woon zelf in Den Bosch (zuid), dus de Loonse & Drunense Duinen zijn prima te bereiken per fiets, maar er moet volgens mij ook genoeg mooi spul liggen in de richting van bijv. Berlicum of Boxtel.
Meer mensen hier uit de regio? Tips anyone?
Sinds vorige week eigenaar van een tweedehands alu Cannondale CAADX uit 2015.
Groepset Tiagra 4600
FSA Omega BB30, 46/36
Wielen Maddux CX 2.1 Disc
Mech. schijfremmen Promax Render R
Afgelopen weekend heb ik 'm voor het eerst uitgelaten op een stuk van de MTB route Loonse & Drunense Duinen en verdomme wat was dat mooi. Waarom heb ik niet eerder een CX aangeschaft!?
To do's op korte termijn:
- Wit stuurlint plaatsen (had gelijk het zwarte standaardzadel vervangen door een witte Fizik Arione, zelfde type als ik op m'n racer gebruik).
- Standaard "Sammy Slick" buitenbanden vervangen door een vouwband met geschikter profiel. Afgelopen weekend was te doen, maar wat meer grip komt in de herfst/winter zeker van pas. Ik denk zelf aan Regular Ralph's, of wellicht Challenge Grifo vouwbanden?
- Overig regulier onderhoud. Is 'n tweedehands, dus ik "ken" de fiets niet. Wellicht remblokken vervangen, ketting vervangen, etc. Gewoon even checken hoe alles erbij staat, schoonmaken, en eventueel vernieuwen.
En nu op zoek naar interessante routes. Woon zelf in Den Bosch (zuid), dus de Loonse & Drunense Duinen zijn prima te bereiken per fiets, maar er moet volgens mij ook genoeg mooi spul liggen in de richting van bijv. Berlicum of Boxtel.
Meer mensen hier uit de regio? Tips anyone?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
Cannondale CAADX
Dat zal niet meevallen inderdaad. Echter ben ik nu als de dood voor de stijlpolitie.Drkjv schreef:wit stuurlint op een crosfiets? veel succes om dat proper te houden
Nog wat anders... Even de opinie pijlen: ik twijfel tussen vouwbanden Challenge Grifo of Schwalbe Racing Ralph. Wat zijn jullie ervaringen?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
Cannondale CAADX
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Ik heb beide gehad en vond ze niet zo goed. Bij de Challenge liet het loopvlak al los bij het omleggen van de banden en heb ik toen gelijk teruggestuurd naar de webwinkel. De Racing Ralph vond ik weinig racing, ze rolden nogal zwaar op asfalt en hadden ook niet veel grip in het veld. Ik rijd nu met Clement banden op de crosser en die bevallen erg goed.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Ik rij met de Racing Ralph en die bevallen mij erg goed, in tegenstelling tot de ervaringen van Fietser1972 ben ik juist erg tevreden met de grip in het veld (Utrechtseheuvelrug). Rij je veel in mulle (gele) zand dan lopen ze door de noppen snel vol hiervoor zijn de Grifo's beter.
De Ralph is inderdaad niet gemaakt voor het asfalt.
De Ralph is inderdaad niet gemaakt voor het asfalt.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- fietser1972
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50
Ons verschil in ervaring zit hem waarschijnlijk in het verschil in ondergrond. Ik woon in Zuid-Holland en rijd vooral op gras/modder en dan had ik geen prettig gevoel bij de Racing Ralphs in de bochten.deijn schreef:Ik rij met de Racing Ralph en die bevallen mij erg goed, in tegenstelling tot de ervaringen van Fietser1972 ben ik juist erg tevreden met de grip in het veld (Utrechtseheuvelrug). Rij je veel in mulle (gele) zand dan lopen ze door de noppen snel vol hiervoor zijn de Grifo's beter.
De Ralph is inderdaad niet gemaakt voor het asfalt.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Ok, ik heb gegokt en gekozen voor een setje Challenge Grifo Race banden.
http://www.challengetech.it/products/cy ... 2/01910/en
Dus niet de Grifo open tubulars, maar een iets slijtvastere (stuggere?) variant met nagenoeg hetzelfde profiel als de "echte" Grifo. Benieuwd hoe dit gaat bevallen, met name of ze ook nog goed blijven zitten als ik ze op 2,0-2,5 bar zet.
http://www.challengetech.it/products/cy ... 2/01910/en
Dus niet de Grifo open tubulars, maar een iets slijtvastere (stuggere?) variant met nagenoeg hetzelfde profiel als de "echte" Grifo. Benieuwd hoe dit gaat bevallen, met name of ze ook nog goed blijven zitten als ik ze op 2,0-2,5 bar zet.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX
Cannondale CAADX
-
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 05 nov 2014 11:28
Met die keuze heb je zeker goed gekozen!
Op dit moment rij ik met de challenge grifo's (clinchers) in de witte variant. Op m'n vorige crossfiets reed ik met de racing ralph. Ik ben tot nu toe het meest tevreden over de challenge grifo's omdat ze me precies meer grip geven. Ik rijd op een zanderige, redelijk droge ondergrond en daar schuif ik minder snel weg dan met de racing ralphs. Ik hoorde ook dat het loopvlak wel eens los kan komen maar daar merk ik niets van. De challenge grifo's zijn ook meer allround dan de racing ralphs denk ik. Maar vindt je 2,0-2,5 bar niet veel? Ik rijd meestal op 1,2-1,6 bar maar bandendruk is ook vaak gewoon persoonlijk gevoel zeker.
Op dit moment rij ik met de challenge grifo's (clinchers) in de witte variant. Op m'n vorige crossfiets reed ik met de racing ralph. Ik ben tot nu toe het meest tevreden over de challenge grifo's omdat ze me precies meer grip geven. Ik rijd op een zanderige, redelijk droge ondergrond en daar schuif ik minder snel weg dan met de racing ralphs. Ik hoorde ook dat het loopvlak wel eens los kan komen maar daar merk ik niets van. De challenge grifo's zijn ook meer allround dan de racing ralphs denk ik. Maar vindt je 2,0-2,5 bar niet veel? Ik rijd meestal op 1,2-1,6 bar maar bandendruk is ook vaak gewoon persoonlijk gevoel zeker.