Vandaag gefietst in 2011
Vanochtend vanuit 't Loo (bij Wezep) een rit van uiteindelijk 103 kilometer gereden. Eerst naar 't Harde gereden om vanuit daar over de Eperweg/Elburgerweg vals plat omhoog te rijden. Volgens mijn Garmin op sommige stukken toch nog 4-5%. Bij Tongeren teruggedraaid richting Nunspeet. Door een prachtige bosrijke omgeving over goede fietspaden (betonplaten) langs de Zandenplas gereden.
Vanaf Nunspeet richting Vierhouten gereden. Vanaf daar richting Epe, via natuurgebied "De Dellen" (geen een gezien trouwens ) met een lusje door de bossen om uit te komen in Heerde. Doorgereden richting Hattem en daarna weer richting Wezep en 't Loo. Om uiteindelijk 100+ te rijden nog een klein beetje omgereden via Zuideinde, Oosterwolde, Oldenbroek. Was een prachtige rit, op en af. Weer anders dan het vlakke westen van het land.
Af en toe een klein spettertje onderweg, maar dat mag geen regen genoemd worden. Zelfs nog een klein beetje zon gehad. De temperatuur was goed en gelukkig niet al te veel wind. Opvallend om op sommige echt niemand tegen te komen en je echt "alleen op de wereld" te wanen. Onderweg gezien: grote stukken prachtige bloeiende heide, een schaapsherder met kudde en aardig wat collega wielrenners. Iedereen op het forum bedankt voor de tips aan de hand waarvan ik de route bepaald heb!
Route
EDIT: lay-out tekst aangepast en routekaartje bijgevoegd.
Vanaf Nunspeet richting Vierhouten gereden. Vanaf daar richting Epe, via natuurgebied "De Dellen" (geen een gezien trouwens ) met een lusje door de bossen om uit te komen in Heerde. Doorgereden richting Hattem en daarna weer richting Wezep en 't Loo. Om uiteindelijk 100+ te rijden nog een klein beetje omgereden via Zuideinde, Oosterwolde, Oldenbroek. Was een prachtige rit, op en af. Weer anders dan het vlakke westen van het land.
Af en toe een klein spettertje onderweg, maar dat mag geen regen genoemd worden. Zelfs nog een klein beetje zon gehad. De temperatuur was goed en gelukkig niet al te veel wind. Opvallend om op sommige echt niemand tegen te komen en je echt "alleen op de wereld" te wanen. Onderweg gezien: grote stukken prachtige bloeiende heide, een schaapsherder met kudde en aardig wat collega wielrenners. Iedereen op het forum bedankt voor de tips aan de hand waarvan ik de route bepaald heb!
Route
EDIT: lay-out tekst aangepast en routekaartje bijgevoegd.
Laatst gewijzigd door stephan68 op 15 aug 2011 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- plantagenet
- Forum-lid
Vanmorgen 11:30 vertrokken van de camping in Dieulefit (Drome) richting de col de la Chaudiere (1047 m). Afgelopen week had ik deze col al enkelzijdig vanuit Bourdeaux gereden, maar voor vandaag wilde ik hem twee keer beklimmen, eerst vanuit Bourdeaux (440 m) en daarna vanaf de andere kant, vanuit Saillans (350 m). Zeer stevig ritje mag ik wel zeggen (hartslag voornamelijk in 'het rood') maar al met al 64 km op de teller (3:15 uur).
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
De rit staat op mijn garmin. De vraag is of garminconnect 'm herkent, want ik heb er problemen mee de laatste tijd. Maandag weet ik het en stuur ik je een pb.janr6 schreef:@ stephan68
lijkt me een mooie rit kunnen we hem ergens terug vinden zodat we ook kunnen rijden?
-
- Forum-lid
Omdat alleen maar in de kroeg zitten na de Viking Tour ook gaat vervelen ben ik nu maar een keertje uit eten gegaan. Bij middeleeuws restaurant Bertram in Bredeveld om precies te zijn.
Op vrijdag de heenreis. Lekker toeristisch met 2 pontjes en veel over de dijken langs het water. Goed voor 185 kilometer.
's Avonds lekker uit eten met een goed glas wijn erbij. Ik kan het lamsvlees met appelstroopsaus van harte aanbevelen! Afsluiten met een lekker glaasje Whisky en lekker slapen.
Vandaag weer terug. Uiteraard een andere route. In het begin hier en daar wat sterrato en daarna weer eens over de Veluwe. Deze was een stukkie korter, nl 142km.
M'n fototoestel was ik helaas vergeten dus mooier kan ik het verslag niet maken.
Wat ik zo lekker aan deze herfst vind is dat de temperatuur zo hoog blijft. Je hebt het daardoor niet zo snel koud in de regen. Ik kon gewoon met korte broek rijden. Ook leuk dat de blaadjes aan de bomen nog zo groen zijn! Nu weer tijd voor een hapje en een drankje.
Op vrijdag de heenreis. Lekker toeristisch met 2 pontjes en veel over de dijken langs het water. Goed voor 185 kilometer.
's Avonds lekker uit eten met een goed glas wijn erbij. Ik kan het lamsvlees met appelstroopsaus van harte aanbevelen! Afsluiten met een lekker glaasje Whisky en lekker slapen.
Vandaag weer terug. Uiteraard een andere route. In het begin hier en daar wat sterrato en daarna weer eens over de Veluwe. Deze was een stukkie korter, nl 142km.
M'n fototoestel was ik helaas vergeten dus mooier kan ik het verslag niet maken.
Wat ik zo lekker aan deze herfst vind is dat de temperatuur zo hoog blijft. Je hebt het daardoor niet zo snel koud in de regen. Ik kon gewoon met korte broek rijden. Ook leuk dat de blaadjes aan de bomen nog zo groen zijn! Nu weer tijd voor een hapje en een drankje.
Vandaag vanuit het altijd mooie Zeeuwse land naar Limburg gereden om lus 3 te doen van de Amstel Gold Experience - Mooie 80 Km lange lus met alle "fijne" beklimmingen. We ( mijn zoon13jr en ik ) hebben genoten , en zowaar liet hij me nog even zijn achterste zien op de Eijserbosweg... tijd voor nog meer training voor papa . De Keutenberg - Gulpenberg - Cauberg - Loorberg - enz... we hebben ze allemaal gedaan - sommige waren/leken zwaarder dan andere. Met een goed gevoel weer in de auto gestapt om de terugreis aan te vangen en om 1/2 6 waren we weer thuis dus vannavond nog een WMT ( Westmalle Tripple ) om af te blussen Volgende week de 80 middelste kilometers van de Ronde van Vlaanderen vroeg mijn zoon ....... ik denk er nog even over.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Vandaag maar eens bedacht dat ik naar het Rijk van Nijmegen ging rijden.
Rond 14:00 uur vertrokken met redlijk mooi weer, de zon kwam er zelfs een beetje door.
Vanuit Doetinchem via de Molenbult in Zeddam en de Drieheuvelenweg naar 's-Heerenberg gereden. Van daaruit naar Emmerich en kronkelend naar Kleve gereden (kronkelend wil eigenlijk zeggen dat ik een beetje niet goed reed). Vanuit Kleve al stayerend achter en brommertje naar Kranenburg en Wyler gereden.
Vanuit Wyler omhoog naar Berg en Dal, dat is een leuke klim van zo'n 2,5 km die mooi rustig begint en naar het einde toe wat steiler wordt.
In Berg en Dal de afdaling naar Beek gepakt en in Beek de Oude Holleweg beklommen terug naar Berg en Dal. Dat was een gemene klim met stukken van 12 en 13 %, op zich viel de lengte van 860 meter wel mee, maar die stijgingspercentages gaan lekker in de benen zitten.
Aan het einde van de klim naar Nijmegen gereden en van daaruit richting de Ooij-polder, vlak na Nijmegen moest ik van de fiets wegens een lekke band. De eerste in ruim 4000 km.
In de Ooij-polder de dijk langs de Rijn gepakt en deze tot voorbij Griethausen gevolgd en van daaruit via de Rijnbrug naar Emmerich. Voorbij Emmerich weer aan het kronkelen gegaan, nu naar Hoch-Elten, wou met die km's in de benen eens kijken of ik die bult (vanaf de boszijde) nog op kon komen, dat ging op zich best lekker. Precies op de top in Hoch-Elten had ik 100 km's op de teller staan en begon het ook wat harder te regenen. Een mooi moment dus om via Beek en Kilder door te trappen naar huis in Doetinchem.
Was behoorlijk doorweekt, maar toch tevreden over de 118 verreden kilometers en de volbrachte klimmetjes die mooi verspreid over de route lagen.
Rond 14:00 uur vertrokken met redlijk mooi weer, de zon kwam er zelfs een beetje door.
Vanuit Doetinchem via de Molenbult in Zeddam en de Drieheuvelenweg naar 's-Heerenberg gereden. Van daaruit naar Emmerich en kronkelend naar Kleve gereden (kronkelend wil eigenlijk zeggen dat ik een beetje niet goed reed). Vanuit Kleve al stayerend achter en brommertje naar Kranenburg en Wyler gereden.
Vanuit Wyler omhoog naar Berg en Dal, dat is een leuke klim van zo'n 2,5 km die mooi rustig begint en naar het einde toe wat steiler wordt.
In Berg en Dal de afdaling naar Beek gepakt en in Beek de Oude Holleweg beklommen terug naar Berg en Dal. Dat was een gemene klim met stukken van 12 en 13 %, op zich viel de lengte van 860 meter wel mee, maar die stijgingspercentages gaan lekker in de benen zitten.
Aan het einde van de klim naar Nijmegen gereden en van daaruit richting de Ooij-polder, vlak na Nijmegen moest ik van de fiets wegens een lekke band. De eerste in ruim 4000 km.
In de Ooij-polder de dijk langs de Rijn gepakt en deze tot voorbij Griethausen gevolgd en van daaruit via de Rijnbrug naar Emmerich. Voorbij Emmerich weer aan het kronkelen gegaan, nu naar Hoch-Elten, wou met die km's in de benen eens kijken of ik die bult (vanaf de boszijde) nog op kon komen, dat ging op zich best lekker. Precies op de top in Hoch-Elten had ik 100 km's op de teller staan en begon het ook wat harder te regenen. Een mooi moment dus om via Beek en Kilder door te trappen naar huis in Doetinchem.
Was behoorlijk doorweekt, maar toch tevreden over de 118 verreden kilometers en de volbrachte klimmetjes die mooi verspreid over de route lagen.
Mooi Rondje Rik! Die moeten we eens een keer samen rijden als je zin hebt. Vanwege mijn verhuisperikelen de afgelopen weken en andere afspraken zat er voor mij gisteren niet meer in dan 75 km over de Veluwe. Geen straf trouwens. Vanaf Ellecom tot Rozendaal opgereden met een kranige Zeeuw van 73 jaar die op bezoek was in Eerbeek. Leuk!!!
Gisteren wezen fietsen. Rondje van 134.6 KM gedaan met 500 hoogtemeters. Vanaf ermelo naar Arnhem vervolgens naar Amerongen en weer terug naar huis. 't Klimmen viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Heeft er iemand tips over hoe je het beste kan klimmen? Wat ik nu doe is optijd terug schakelen en dan maar in een licht verzet naar boven trappen. Wat er dan vaak gebeurd is dat ik onderaan de klim kwa snelheid heel erg terug val en halverwege de klim kan ik dan, ookal is het even stijl, wel weer een beetje snelheid maken. Vooral de overgang van vlak naar klimmen is erg lastig. Zou dat graag willen verbeteren maar weet niet hoe.
't Rondje: http://connect.garmin.com/activity/106090481" onclick="window.open(this.href);return false;
't Rondje: http://connect.garmin.com/activity/106090481" onclick="window.open(this.href);return false;
Raindrops keep fallin' on our head, ta ta ta ta ta...
Met zoonlief een zondagochtendrondje, twee uurtjes richting zuid-oost en terug.
Bij Nationaal Park De Peel in Ospel kopje koffie gedronken.
Met zoonlief een zondagochtendrondje, twee uurtjes richting zuid-oost en terug.
Bij Nationaal Park De Peel in Ospel kopje koffie gedronken.
Om 18:00 toch nog maar even met de frisse benen een kleine race tegen de klok gedaan; via Zeist- Den Dolder- Soest- Soestdijk- Baarn- Hilversum- Laren en weer vice versa terug. Stats:
1,5u à 33,9km/h gem | cadans gem: 91 | hartslag gemiddeld: 156
Ik ben tevree:-)
1,5u à 33,9km/h gem | cadans gem: 91 | hartslag gemiddeld: 156
Ik ben tevree:-)
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2
Met die gedachte ben ik ook gisteren die kant op gereden. Nu ik de weg daar een heel klein beetje weet, ben ik inmiddels op heuvelsfietsen.nl aan het kijken welke klimmetjes aan de route toegevoegd kunnen worden.superb11 schreef:Mooi Rondje Rik! Die moeten we eens een keer samen rijden als je zin hebt.
Dus als jij uitverhuisd bent, dan kunnen we een afspraak maken.
Andere forumleden zijn natuurlijk ook van harte uitgenodigd om vanuit Doetinchem/Doesburg mee te rijden.