Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 okt 2010 22:54

[quote="havana"]De route is toch doodsimpel?

Zodra je het water oversteekt bij Muiderberg (langs de A6) houd je links aan, langs de jachthaven. Hier kom je op een fietspad dat helemaal doorloopt tot aan Lelystad. Je doorkruist daar Batavia Stad en begint aan de dijk. Van Almere zie met deze route helemaal niks en van Lelystad maar een heel klein stuk.[/quote]

Maar dat is wel erg saai, alsof je al niet genoeg dijken tegenkomt op deze route. Wat ik een aardig alternatief vind is de route via het Kromslootpark en rechts van de Oostvaardersplassen te blijven tot aan de Knardijk. Ook dan zie je weinig tot niets van Almere maar rij je wel een mooie route met veel beschutting, handig bij een noordoosten wind. Mogelijk iets lastiger te vinden, maar met een gps en bijgesloten route mag het geen probleem zijn.

[img=http://www.gpsies.com/images/linkus.png]
Afbeelding

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 16 okt 2010 00:01

[quote="apexrider"][quote="havana"]De route is toch doodsimpel?

Zodra je het water oversteekt bij Muiderberg (langs de A6) houd je links aan, langs de jachthaven. Hier kom je op een fietspad dat helemaal doorloopt tot aan Lelystad. Je doorkruist daar Batavia Stad en begint aan de dijk. Van Almere zie met deze route helemaal niks en van Lelystad maar een heel klein stuk.[/quote]

Maar dat is wel erg saai, alsof je al niet genoeg dijken tegenkomt op deze route. Wat ik een aardig alternatief vind is de route via het Kromslootpark en rechts van de Oostvaardersplassen te blijven tot aan de Knardijk. Ook dan zie je weinig tot niets van Almere maar rij je wel een mooie route met veel beschutting, handig bij een noordoosten wind. Mogelijk iets lastiger te vinden, maar met een gps en bijgesloten route mag het geen probleem zijn.[/quote]

Ik heb mijn route even nagekeken via Google maps en het kromslootpark heb ik inderdaad doorkruist. Is erg fraai daar. En ook de knardijk ben ik overheen gegaan.
Een volgende keer kan ik eens kijken of ik de route langs de jachthaven/dijk kan vinden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 16 okt 2010 18:45

Vandaag even een kort rondje gedaan op m'n winterfiets door de bossen rond Vorden. Aldaar kwam ik midden in de Enduro rit terrecht. Daar een tijdje staan kijken en toen weer naar huis.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1760
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 okt 2010 00:53

Vandaag mijn eerste toertocht van winter 2010-2011 op de MTB gedaan en hakte er redelijk in.
Was de toertocht vanuit Apeldoorn en keuze van 25 of 40 km, maar beide rondjes gedaan om een beetje aan km's te komen.
Uiteindelijk iets meer dan de 65 km / 600 hm. Klinkt weinig, maar omstandigheden vrij pittig door de ondergrond en ruim een uur regen met wind en dat bij 7 graden. Redelijk volle benen na afloop en een hoop werk aan fiets en kleding, wat een bende.
Morgen (17-10) droog, dus maar even de racefiets pakken voor relaxed stukje toeren.
De route van vandaag Hier
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 17 okt 2010 16:47

Vandaag de 60km versie van de toertocht vanuit Dongen gereden met Japie Carbon. PFW was wat eerder gestart met Bontempi (papa Tiest).(uiteindelijk bijna een half uur dus het 'ik haal jullie wel in :p, werd uitgesteld tot de finish)

Leuk tochtje, prima georganiseerd, alleen beetje veel filerijden. Maar inhalen waar het (net) kan is volgens japie een goede training voor het veldrijden dus ik mocht soms lekker aan de bak, al was het maar om de titel 'veldrijdster' te behouden ipv gedegradeerd te worden naar 'boswielrenster'.
In ieder geval me goed vermaakt en zowel fysiek als technisch lekker aan mijn treken gekomen (denk dat japie wel lekker rustig is vanmiddag ;) )


~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 17 okt 2010 18:41

Ik vind die foto's uit de Provence toch wel knap irritant worden zeg. Zit je hier in Nederland... (ga er vooral mee door; ziet er echt heerlijk uit!).

Heb me de laatste tijd een beetje verdiept in het gebied rond Mijdrecht. Van Haarzuilens met de zon in de rug richting Portengensebrug, Wilnis, Vinkeveen, veel kleine weggetjes. Daarna een heerlijk mooi stuk langs Botshol en over de dijk langs de Oude Waver naar Abcoude. Het kronkelende dijkweggetje slingert verder naar Weesp. Door naar het Naardermeer. Daar vond ik het genoeg. Met de wind in de rug naar Nigtevecht, nu samen met een huisarts uit die buurt op een prachtige Cannendale Supersix (heb hem bijgepraat over de laatste ontwikkelingen rond de behandeling van de schildklier, hij mij over alternatieve geneeswijzen; bijzonder gesprek dus). In Nigtevecht langs de Vecht richting Loenen en Breukelen; via de polder bij Tienhoven terug naar Utrecht. 92km.

Een erg mooi rondje met dit weer. Geen meter hoogteverschil, maar we doen het er mee. Heb trouwens veel aan de knooppunten. Volg ze erg vaak.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 17 okt 2010 18:44

Vandaag weer eens naar de Holterberg getrokken.

Doetinchem-Zelhem-Ruurlo-Lochem-Markelo-Rijssen-Nijverdal-Holterberg-Holten-Laren-Almen-Vorden-Hengelo-Zelhem-Doetinchem

Zo'n 110km.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 okt 2010 19:01

[quote="ponsteen"]Ik vind die foto's uit de Provence toch wel knap irritant worden zeg. Zit je hier in Nederland... (ga er vooral mee door; ziet er echt heerlijk uit!).... [/quote]

Geen zorgen, voorlopig hoeven jullie niet veel te verwachten. De Mistral giert hier door het Rhônedal, het is vandaag maar 13 graden (voor het gevoel 10 graden), op de Ventoux vriest het 's nachts een soms graadje en is het overdag 1 à 2 graden en de Mistral blijft nog actief tot woensdagavond. Dus, te koud en vooral een beetje te link om te fietsen met die rukwinden van 65 t/m 75 km/u (dat heb ik in het voorjaar hier al ontdekt, toen ging het nog maar net goed toen ik op een wat hoger gelegen terrein fietste). Maar je kunt hier ook prachtig wandelen in de Dentelles de Montmirail, dus...... (maar daar kan ik dan geen 'foto's-met-fiets' van plaatsen:p).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 17 okt 2010 19:01

[quote=".Jeroen."]Vandaag even een kort rondje gedaan op m'n winterfiets door de bossen rond Vorden. Aldaar kwam ik midden in de Enduro rit terrecht. Daar een tijdje staan kijken en toen weer naar huis.

Afbeelding
[/quote]

En fietst dat 'n beetje met zo'n tas Jeroen?

... en wat zat er eigenlijk allemaal in? ;)
... más allá ...

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 17 okt 2010 19:28

[quote="girlinred"]Vandaag de 60km versie van de toertocht vanuit Dongen gereden met Japie Carbon. PFW was wat eerder gestart met Bontempi (papa Tiest).(uiteindelijk bijna een half uur dus het 'ik haal jullie wel in :p, werd uitgesteld tot de finish)

Leuk tochtje, prima georganiseerd, alleen beetje veel filerijden. Maar inhalen waar het (net) kan is volgens japie een goede training voor het veldrijden dus ik mocht soms lekker aan de bak, al was het maar om de titel 'veldrijdster' te behouden ipv gedegradeerd te worden naar 'boswielrenster'.
In ieder geval me goed vermaakt en zowel fysiek als technisch lekker aan mijn treken gekomen (denk dat japie wel lekker rustig is vanmiddag ;) )


[/quote]

Ik was er ook, maar niet om deel te nemen. Mocht je een witte peugeot ploegleiderswagen (met mega dakrek) op de parkeerplaats gezien hebben, daar was ik met mee ;)

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 17 okt 2010 19:36

[quote="JPP"]
En fietst dat 'n beetje met zo'n tas Jeroen?

... en wat zat er eigenlijk allemaal in? ;)

[/quote]

Ik had zo m'n twijfels maar het viel me erg mee. Volgend jaar een korte fietsvakantie dus dan red ik het niet meer met alleen een Camelbak.

Gisteren zat er niet echt veel in (regenjackje, biba, pompje dat soort spul). Het was meer even proef rijden om te kijken hoe het beviel. ;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 okt 2010 20:32

Gisteren meegedaan met de forumrit Alblasserwaard en vandaag besloten om mijn nieuwe mtb maar eens te gaan uitlaten. Vanuit huis zit ik binnen 5 minuten op de hei en vanaf daar kan ik helemaal door het bos richting Lage Vuursche rijden. Rustig warmtrappen in het zonnetje dus...

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HK6QVUK.jpg]

Ik was niet zo vroeg dus het was onderweg al aardig druk met mensen die van het zonnetje aan het genieten waren. Ik geef ze groot gelijk al zou het wel prettig zijn als ze daarbij af en toe ook nog een klein beetje om zich heen kijken. ;)

Daarom maar snel koers gezet richting het mtb parcours.

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4WAYHLC.jpg]
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-CDBQRB7J.jpg]

Ik heb daar twee jaar terug al wel eens wat rondgereden maar toen was de baan op een gegeven moment zo slecht dat je een snorkel nodig had. Nu was het prima te doen.

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOTRPKCA.jpg]
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OVQZO6R.jpg]

In het begin merkte ik dat mijn techniek, voor zover aanwezig, wat roestig was geworden. Wat actiever op de fiets zitten en gewoon meters maken zorgde voor wat beter ritme. Eerste rondje gewoon lekker rustig aan gedaan en daarna een 2e rondje om ingereden en met wat parcourskennis te kijken of het wat sneller kon.

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOJMYALG.jpg]

De meest lastige onderdelen van het Lage Vuursche parcours vind ik het stuk met mul zand en een aantal 'omgekeerde drops'. Geen idee hoe je die noemt maar het is denk ik wel duidelijk wat ik bedoel. Heuveltje oprijden en dan een soort traptrede. Daar moet ik nog maar eens wat op oefenen...:)

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXPZJTZ3.jpg]
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBNNPNID.jpg]

Na twee rondjes vond ik het wel mooi geweest en ben ik lekker op het gemakje teruggefietst richting de hei. Daar was het inmiddels uiteraard nog drukker als op de heenweg dus rustig uitfietsen was niet alleen verstandig maar ook de enige manier om thuis te komen.

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMEM8UVD.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IXWVGYY.jpg]

Vanmiddag nog even wat water over de fiets gekieperd en een lekker biertje toe. Was een prima middag!

Plaats reactie