Ervaring met staal
Tijdje geleden moest ik in de garage van mijn schoonvader wat pakken. En verrek, daar hing iets aan de muur dat ik wel interessant vond: een Batavus Champion. Gisteren de kinderen bij opa en oma opgehaald en in het kader van n+1 het fietsje meegenomen. Niet speciaal, maar wel leuk om aan te klooien en er een all rounder van te maken waar ik in toekomst weekendjes mee weg wil. Plan is om buiscommandeurs te behouden, achter een 9 speed of 10 speed derailleur te plaatsen (heb veel Campa wielsets) en achtervork uit te buigen. Verder wil ik een breder stuurtje, heb ik een langere zadelpen nodig, en denk ik dat ik remmen en remgrepen ga vervangen. Een klassiek zadeltje behoort ook nog tot de mogelijkheden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat idee heb ik zeker als ik naar de verhouding balhoofd-stuurpen kijk. Kon geen aanduiding vinden. Zadel zal zo'n centimeter of 3 naar boven gaan, en ik rijd normaal met een drop van 11 cm. Die pen gaat dus nog een stukje zakken.
insta #gravelgremmen
-
- Forum-lid
De remhandles van dit type fiets vind ik prachtig. Succes ermee!
Dat kan natuurlijk altijd, hoewel dat bij een fiets in die prijsklasse vaak relatief onvoordelig is.
Die Honky Tonk is iets van € 1100. Met een beetje upgraden gooi je er zo € 400 op stuk, maar dan heb je vaak nog steeds niet iets wat beter is dan een complete fiets van € 1500.
Die Honky Tonk is iets van € 1100. Met een beetje upgraden gooi je er zo € 400 op stuk, maar dan heb je vaak nog steeds niet iets wat beter is dan een complete fiets van € 1500.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Op het Belgische mountainbike forum stond een tijd geleden een mooie ge-upgrade Honky Tonk te koop. Wellicht ter inspiratie?Carlo1966 schreef:Ik vraag me af of het frame met de specs eenvoudig is op te waarderen naar wat hogere specs.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... honky+tonk