Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2011 10:53

Als je gewoon eens wat zou lezen in dit topic kom je alle informatie tegen die je zoekt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trek6700
Forum-lid

trek6700 01 jan 2012 12:44

Oh sorry, ik zal voortaan geen vraag meer stellen hier op het forum, stuur anders even een lijstje met de regels waar ik me aan moet houden.

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 01 jan 2012 14:38

trek6700 schreef:Oh sorry, ik zal voortaan geen vraag meer stellen hier op het forum, stuur anders even een lijstje met de regels waar ik me aan moet houden.
:lol: Alhoewel ik amclassic-fan niet direct een functie in de diplomatieke dienst zie uitvoeren heeft hij wel gelijk. Er wordt in dit topic al een jaar lang gepraat over kopen in China dus met een heel klein beetje speurwerk zou je zo je antwoord kunnen vinden...... ;)

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 08 jan 2012 12:29

Iemand een idee of er van de EC90 SL (draad) velg ook een Chinese variant is, dus: 38mm, 18/20 spaken en UD finish? Deze velgen (link) lijken erop, maar ik kan moeilijk bepalen of ze ongeveer van dezelfde kwaliteit zijn en of die er ook met 18H zijn: staat alleen "16H to 32H" en bij een andere aanbieder zag ik dat ze van 16 naar 20 gingen, dus geen 18.

Afbeelding

Verder was ik benieuwd of deze hoeveelheid spaken i.c.m met carbon velg voldoende geschikt is voor 75kg? (sterker of zwakker vergeleken met alu velg?)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2012 16:51

Veel is afhankelijk van de spaken en naven die je wilt gebruiken. Een 16 spaaks voorwiel moet stijf en sterk zat zijn. Zeker als je een naaf met een grote flensdiameter en de flenzen ver uit elkaar neemt, kan je evt de boel nog heads in (laten) spaken. Een achterwiel met 20 spaken is een lastiger, ik zou zelf toch altijd voor 4 spaken meer gaan en 2:1 spaken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 08 jan 2012 18:54

Waarschijnlijk worden het PR's (Rear Driveside) en Sapim CX-Ray's (overige spaken) in combinatie met een Powertap Pro+ achternaaf en Dura-Ace 7800 voornaaf. Die Powertap naaf heeft er dus 20, dus daar zit ik een beetje aan vast, maar ik denk dat Zoran er wel een oplossing voor heeft.

Ik vroeg me dus alleen nog af of hogere carbon velgen, naast meer aero, ook sterker zijn dan bijvoorbeeld alu EA90 Aero velgen met deze spaken combinatie; gewicht is niet super belangrijk: twijfel daarom ook nog over 50mm, indien dat nog iets steviger is, maar ik vind 35/38mm iets mooier en meer all-round.

Oja, en indien carbon velgen een voordeel hebben: of iemand nog positieve ervaringen heeft met een bepaalde Chinese aanbieder van velgen, die over de eerder genoemde eigenschappen beschikken ;)

EDIT: ik hou het waarschijnlijk toch maar simpel door voor 58mm carbon velgen met aluminium remrand te gaan, indien Zoran deze kan leveren in 18 en 20 spaken. Zo niet, blijf ik de EA90 Aero's gebruiken (wel met betere spaken en voornaaf) en haal ik waarschijnlijk de stickers eraf.

CoenT86
Forum-lid

CoenT86 20 jan 2012 19:49

ik ben opzoek naar een nieuw frame voor mn crosser. nu zie ik zo'n full carbon chinees (met name met interne bekabeling) wel zitten.
naast dmmdzm vind ik weinig ervaring/info m.b.t. crossers uit china hier.
op de site van yishunbike staat een leuke aanbieding voor frameset. iemand ervaringen hiermee?
wanneer ik zoek (en ja ik heb alle 123 pagina's gelezen) kom ik constant uit op yishun stefano. komt dit uit dezelfde fabriek, iemand enig idee?
evt. andere tips zijn ook altijd welkom!

*Dengfu is enorm in prijs verhoogd, en dan ook nog eens de verzendkosten eroverheen wordt alsnog een duur grapje!
Racefietsblog.nl

wmc
Forum-lid

wmc 20 jan 2012 20:08

Ik heb de afgelopen tijd wat kleine dingen uit China besteld. Hierbij heb ik elke keer keer de ebay winkel van Flyxii gebruikt (e_baygoods). Verzending was elke keer snel. Via de mail zijn ze niet erg behulpzaam (op 2 vragen in 1 mail krijg je maar 1 antwoord), maar de producten zijn goed en de prijs niet te hoog.

bianchi_ber
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 21 jan 2012 15:08

Ik heb dit topic een beetje doorgenomen, maar ik zie zoveel verschillende verhalen en ervaringen... Kan er iemand mij vertellen wat ik precies kwijt zou zijn voor een setje 50mm (full) carbon clinchers voor Shimano, bij welke site en hoe lang het zou duren voor ik ze binnen zou krijgen?
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

tinn
Forum-lid

tinn 21 jan 2012 15:21

Omgerekend naar euro's ben je tussen de 450 en 500 kwijt (incl. paypal, douane, verzendkstt). Ik kocht ze bij http://www.yishunstefano.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Duurde 3 weken maar ik ken mensen die ze binnen een week in huis hadden.
Ik heb ze nu een jaar en nog steeds probleemloos. Bollen super!
Youtube
Leef! Fiets!

timsen
Forum-lid

Gebruikersavatar timsen 21 jan 2012 18:33

500 eurie's was ik kwijt voor de 60mm van Yishun. Heb ze al snel weer van de hand gedaan. Waren niet echt stabiel op hogere snelheden (50+ km/h) Remrand vond ik ook een beetje apart. Moet wel zeggen dat ze wel soepel lopen.

jsparie
Forum-lid

jsparie 21 jan 2012 20:30

Als je zelf iets bijzonders wilt bouwen zijn die china velgen mooi, maar denk dat de gemiddelde fietser beter voor Eur 599 een setje shimano RS80 C50 of voor Eur 649 een setje fulcrum red wind 50 kan kopen. Zoveel scheelt het allemaal niet meer en dan heb je gewoon een betrouwbaar wiel met garantie. Die laatste zie ik nu overigens met andere decals bij Hopmans. Zouden ze mee lezen op het forum .... die oorspronkelijke decals waren niet echt fraai.

Plaats reactie