Scott
De mijne komt ook van Bike-palast.
Toevallig! Ik was me net ook al aan het oriënteren op een Campa crankstel. Het vloekt een beetje zoals ze dat zo mooi zeggen, maar eerlijk gezegd interesseert me dat niet zoveel. Het moet op de eerste plaats kwaliteit zijn.
Deze 2006 modellen werken met een vierkante as als ik me niet vergis. Deze moet ik dan nog ergens vandaan toveren. Gaat mijn CR1-bracket trouwens niet protesteren met een dergelijk bracketlager? Ik meen ergens wat gelezen te hebben om dit forum...
Misschien is het Campa logo trouwens wel te verwijderen met een oplosser of eruit te schuren en te spuiten met blanke lak...?
Ik kwam overigens ook nog ergens een FRM crankstel tegen. Best exclusief, maar helaas niet mijn maat 175 ipv 172.5mm. Daarbij heb ik wel eens gehoord dat dit niet het meest stijve crankstel is.
Deze 2006 modellen werken met een vierkante as als ik me niet vergis. Deze moet ik dan nog ergens vandaan toveren. Gaat mijn CR1-bracket trouwens niet protesteren met een dergelijk bracketlager? Ik meen ergens wat gelezen te hebben om dit forum...
Misschien is het Campa logo trouwens wel te verwijderen met een oplosser of eruit te schuren en te spuiten met blanke lak...?
Ik kwam overigens ook nog ergens een FRM crankstel tegen. Best exclusief, maar helaas niet mijn maat 175 ipv 172.5mm. Daarbij heb ik wel eens gehoord dat dit niet het meest stijve crankstel is.
Logo'tje is zo verwijderd, lees dit topic maar eens.
Vierkante as mag geen probleem zijn, mits correct (met het juiste moment!) gemonteerd. Assen hebben ze bij Bike-palast.com ook, ik heb de mijne van Salden, staan gewoon in de webshop. Bij Rose was een Chorus as laatst 23 euro in de aanbieding!
Vierkante as mag geen probleem zijn, mits correct (met het juiste moment!) gemonteerd. Assen hebben ze bij Bike-palast.com ook, ik heb de mijne van Salden, staan gewoon in de webshop. Bij Rose was een Chorus as laatst 23 euro in de aanbieding!
Fulcrum vind ik te overdreven. Dan kan je er beter een FSA opzetten. Campa 2006 is te overwegen keuze want relatief goedkoop. Alleen vind ik persoonlijk een UT crank zoals lancev7 dat met Dura Ace op zijn fiets heeft veel mooier. Bovendien heb je dan niet zo'n lelijke bout in het midden.
Fulcrum is ook niet mijn keuze. Je "hoort" dat het UT systeem ook niet zaligmakend is en daarbij vind ik het rood op de crank niet mooi.
FSA vind ik persoonlijk het mooiste, maar zoals gezegd is het niet altijd even duurzaam gebleken.
Een Campa uit 2006 is dan een mooi alternatief denk ik. Logo eventueel weghalen, dan heb je een mooi strak crankstel. Op welk gewicht kom je ongeveer met een Chorus crank en lager? 800 gram? Tegen 760 gram voor mijn huidige DA...
FSA vind ik persoonlijk het mooiste, maar zoals gezegd is het niet altijd even duurzaam gebleken.
Een Campa uit 2006 is dan een mooi alternatief denk ik. Logo eventueel weghalen, dan heb je een mooi strak crankstel. Op welk gewicht kom je ongeveer met een Chorus crank en lager? 800 gram? Tegen 760 gram voor mijn huidige DA...
martijntijn schreef:@Rezne, ziet er goed uit man! Welke stem heb je er nu opzitten? Past echt zeer goed bij je frame en stuur. Wielen doen het ook erg goed! Heb je het setje al op de schaal gehad? Welke spaken heb je gebruikt?
@Unlimited, mooie CR1, heel netjes:)
Stuurpen is Thomson X2 in 120 mm. De wielset komt volgens het keukenweegschaaltje op precies 1400 gram (maar het is nogal een onnaukeurig ding dus het varieert). Naven zijn M5 en AC Micro. Spaken zijn DT Aerolite, omdat Sapim geen spaken op juiste lengte kon leveren op het moment.
offtopic: nog even een reactie op je bericht in het marmotte topic; het laatste klimmetje lukte nog aardig, maar snelheid zat er niet meer in. Lekker op de 36x25 omhoog gepeddelt. Gelukkig loopt de klim wel mooi, ik denk dat die klim naar Vaujany lastiger is geweest voor je .
Gisteren kon ik dan eindelijk mijn Scott Addict R4 ophalen bij de Pedaleur in Doetinchem. Het heeft even geduurd maar het is het wachten meer dan waard geweest. Gisteren even een klein stukje gefietst, kon het niet laten. Met het oog op de Nijmeegse Vierdaagse volgende week maar niet te ver. Hieronder de specs.
Scott Addict R4 maat 54
Sram Force dubbel 53-39
Ritchey WCS 4 Axis carbon 110 mm
Ritchey WCS Carbon Streem 44 cm
Rithcey WCs carbon zadelpen
Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition
Mavic Ksyrium SSC SL
Schwalbe Ultremo
Polar CS 600
Er komen nog bidonhouders van Scott op.
[img=http://img410.imageshack.us/img410/4480/fiets002cj4.jpg]
Scott Addict R4 maat 54
Sram Force dubbel 53-39
Ritchey WCS 4 Axis carbon 110 mm
Ritchey WCS Carbon Streem 44 cm
Rithcey WCs carbon zadelpen
Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition
Mavic Ksyrium SSC SL
Schwalbe Ultremo
Polar CS 600
Er komen nog bidonhouders van Scott op.
[img=http://img410.imageshack.us/img410/4480/fiets002cj4.jpg]