Garmin Edge 800
Hallo, sinds kort ben ik ook de bezitter van een 800. Ik heb een vraagje over het bijhouden van de persoonlijke records in Garmin Connect. Die staat bij mij standaard op hardlopen en dit kan ik niet wijzigen naar fietsen. Iemand een tip?
- opperhoofd
- Forum-lid
Dat ziet er netjes uit!floris4 schreef:arnoudrace schreef:http://i647.photobucket.com/albums/uu19 ... 9dae6e.jpg
Ik zit zelf ook te kijken naar zo'n mooie oplossing. Via wat google-en het nodige gezien en bij veel is niet helemaal duidelijk of de garmin mooi te kantelen is en niet heel hoog tov het stuur komt te liggen (evenwijdig in het verlengde van de stuurpen monteren is niet prettig want dan is het scherm door de weerkaatding van licht erg slecht leesbaar) Maar deze foto laat duidelijk zien dat met deze mount het het prima kan.
Voor veel soortgelijke opties om je garmin te monteren:
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 3cb937ee46" onclick="window.open(this.href);return false;
De bontrager lijkt me wel wat (page 18 ofzo)
Je kunt deze steun zoveel en zover kantelen als je zelf wil, zelfs recht omhoog bij wijze van. Ik vindt hem vooral prettig omdat hij verder naar voren staat zodat ik mijn hoofd niet zover naar beneden hoef te kantelen om op de Garmin te kijken.
Dit i.v.m. mijn leesglazen die in mijn fietsbril gemonteerd zitten.
Dit i.v.m. mijn leesglazen die in mijn fietsbril gemonteerd zitten.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
zojuist m'n edge 800 ontvangen en getest, heel blij
maar nu even de vraag zijn er ook gebruikers die hun scherm van een screenprotecor hebben voorzien en zo ja welke, wan zou het zonde vinden als er krassen op komen
(of valt dit wel mee??? )
maar nu even de vraag zijn er ook gebruikers die hun scherm van een screenprotecor hebben voorzien en zo ja welke, wan zou het zonde vinden als er krassen op komen
Ja, als je dit topic doorzoekt kom je tips tegen. Ik gebruik er overigens geen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik gebruik de "semi - matte" van Golebo.sebazzk schreef:zojuist m'n edge 800 ontvangen en getest, heel blij
Is iets dikker en gaat ondertussen al meer dan 6000 km mee.
=> http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja, die site is er: http://www.javawa.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;tjansen schreef:Is er een website met wat extra hulp voor de Edge 800 i.c.m. Apple? Het lijkt toch net anders te zijn dan de meeste handleidingen. Gebruikersgemak kan Garmin nog wel wat verbeteren
Dijk
Sinds dikke 2 weken in het bezit van een Edge 800. Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer, zeer tevreden ben. Top apparaat!
- - Fietscomputer deel
Zeer intuïtief en werkt gewoon prima. Aantal schermen, aantal datavelden per scherm en info dataveld heel eenvoudig vrij instelbaar. Zelfs 10 datavelden per scherm is nog zeer goed afleesbaar. Daarmee een enorme hoeveelheid data voor je neus tot je beschikking. Perfect en wellicht nog iets beter dan m’n oude Polar CS600 (waar ik overigens altijd heel erg tevreden over ben geweest);
- GPS/navigatie
Vergt wat huiswerk en proberen. Zoals door velen ook al eerder geadviseerd, ben zelf aantal keren op bekend terrein gaan zitten spelen met verschillende instellingen (voor o.a. navigeren en kaarten) om te bepalen wat voor mij het beste werkt. Verder is eea geen ‘Apple’ dus je zult zelf bv even moeten uitzoeken hoe en waar je welke type bestanden handmatig moet plaatsen (daar bv Mapsource dit gewoon niet goed doet). FAQ van pagina 1 geeft een ieder daarbij een jump-start!
- AutoScroll
Heb nu 6 schermen middels ‘auto scroll’ in een loop voorbij komen. Ben idd een cijfer fetisjist. Werkt voor mij, ook bij volgen course, prima. Heb daarbij ‘aanwijzigen aan’ staan en vind dit niet storend. Mocht je wat langer op de kaart willen kijken (omdat idd niet altijd alle afslagen correct worden aangegeven), kun je AutoScroll altijd even stoppen door op het kaartscherm midden boven op de joystick te drukken. Wil je weer verder gaan met AutoSCroll, klik je links onder op pijltje terug. Heb verder begeleidingstekst op ‘nooit weergeven’ staan daar ik straatnamen info ed weinig relevant vind (met deze info aan wordt effectief deel kaartscherm alleen maar kleiner);
- Hoogte scherm/Virtual Partner
Vind zelf het ‘hoogte scherm’ een echte aanwinst (bij het volgen van een course met hoogte gegevens). Je ziet exact wat je al geklommen hebt en wat er nog te wachten staat. Helemaal leuk wordt het in combinatie met ‘Virtual Partner’, waarbij je real time ziet hoever je voor( ) ligt. Virtual Partner vind ik sowieso top. Ik denk dat iedereen wel 1 of meerdere rondjes heeft die je regelmatig in het jaar fietst. Heel leuk en prikkelend om zo nu en dan eens de uitdaging met jezelf aan te gaan!;
- Kaartmateriaal
Was ooit nog eens van plan CN aan te schaffen. Heb er nu OpenStreetMaps (met hoogtelijn layer van OpenFietsMaps) op zitten en ben daar vooralsnog zeer tevreden over;
Software
Laten we maar ophouden te klagen over Mapsource en TrainingCenter. Ipv TrainingCenter gebruik ik gewoon weer m’n oude vertrouwde Polar ProTrainer (convergeer Garmin files in Polar *.hrm files en laadt deze vervolgens in).
- - Kan zijn dat ik hier ergens helemaal overheen gelezen heb, maar weet iemand of je de verlichting ook permanent uit kunt zetten? Als ik het licht nu uitzet (stand 0), gaat de verlichting toch weer aan nadat ik Edge aan oplader eo computer heb gehangen;
- Hoe kan ik tijdens het fietsen eenvoudig zien dat ik de rit idd aan het opnemen ben. Is dit alleen maar aan de doorlopende rittijd te zien? (Op m’n Polar zag je bv een knipperend fietsje);
- GPSIES.com vraag. Bij het uittekenen van een rit kun je de snelheid aanpassen/aangeven. Deze snelhied komt ook in het tcx bestand en kan ik dus gebruiken voor de Virtual Partner. Sla ik de file echter op op Gpsies, spring de snelheid weer terug naar 10k/u. Heeft iemand dit al eerder gezien en wellicht een oplossing hiervoor?
Je kunt zien dat de Edge registreert als de timer van de training loopt.
Schermverlichting zou in principe gewoon uit moeten blijven als je deze op nul hebt gezet, vreemd dat dit bij jou niet zo werkt.
Schermverlichting zou in principe gewoon uit moeten blijven als je deze op nul hebt gezet, vreemd dat dit bij jou niet zo werkt.
Deze morgen was mijn hartslag van bij het vertrek op training 245 en hij is gans de tijd rond de 225 blijven aanduiden, ik ben dus dood!!!
Terug thuis heb ik het blokje van mijn Garmin gemonteerd op mijn oude Polar hartslagband en..... hartslagaanduiding is OK.
Zijn er nog Garmin 800 gebruikers die dit defect al gehad hebben, ik heb mijn Garmin nu 2.5 jaar in mijn bezit en de borstband word af en toe gewassen samen met de uitrusting, telkens wel in een beschermhoesje!
Dat zoiets zo rap stuk kan gaan verwonderd mij tenzeerste, tenslotte is dit geen bewegend deel.
Terug thuis heb ik het blokje van mijn Garmin gemonteerd op mijn oude Polar hartslagband en..... hartslagaanduiding is OK.
Zijn er nog Garmin 800 gebruikers die dit defect al gehad hebben, ik heb mijn Garmin nu 2.5 jaar in mijn bezit en de borstband word af en toe gewassen samen met de uitrusting, telkens wel in een beschermhoesje!
Dat zoiets zo rap stuk kan gaan verwonderd mij tenzeerste, tenslotte is dit geen bewegend deel.
Is een bekend euvel. Hartslagband terugsturen en tot die tijd gewoon de Polar-band (met Garmin-blokje) gebruiken.
Het kan overigens ook te maken hebben met klapperende shirts, ik merk ook dat ik het met een bepaald shirt vrijwel altijd heb. Met wind mee verdwijnt het dan meestal weer. Als de band niet goed vochtig is treedt het euvel ook eerder op.
Het kan overigens ook te maken hebben met klapperende shirts, ik merk ook dat ik het met een bepaald shirt vrijwel altijd heb. Met wind mee verdwijnt het dan meestal weer. Als de band niet goed vochtig is treedt het euvel ook eerder op.
@Havana: klapperend shirt is het zeker niet, ik had een spannende windstopper aan vandaag, volgens mij is het wel degelijk de hartslagband die stuk is. ik gebruik verder wel de polarband.
Wat betreft het vochtig maken, meestal doe ik de band droog aan en dat werkte perfect, ik dacht eerder storingen te krijgen als de band te vochtig werd, bvb tijdens een klim kreeg ik storing en dacht dat dit met het zweten te maken had.
Maar ook ik kan het mis hebben
Wat betreft het vochtig maken, meestal doe ik de band droog aan en dat werkte perfect, ik dacht eerder storingen te krijgen als de band te vochtig werd, bvb tijdens een klim kreeg ik storing en dacht dat dit met het zweten te maken had.
Maar ook ik kan het mis hebben