Even uit nieuwsgierigheid: kun je daar in de duinen gewoon overal fietsen? Ik neem aan dat je op specifieke voetpaden niet mag komen, of is dat geen punt? En weet je toevallig of er rondom Wassenaar/Katwijk/Noordwijk ook een beetje interessant onverhard gereden kan worden?DDX schreef: ↑10 dec 2017 15:56 Vanmorgen ff uurtje in duinen gespeeld, toch jammer dat je daar maar tot 10:30 in mag.
(icm dat ze zon zo laat op komt)
Daarna voor de verandering maar een stukje over het stand, ging erg lekker zowel kwa ondergrond (hoefde niet eens luchtdruk uit banden te halen) en wattage.
Dus dat stukje werd een groot stukje. (Wijk aan Zee tot Petten)
Op de terugweg (of het kwam de duinen niet over) hele weg tegenwind icm sneeuw, dat was niet heel prettig.
Thuis moest ik eerst handen opwarmen voordat ik overschoenen uit kon doen.
128km
https://www.strava.com/activities/1309289342
Vandaag gefietst in 2017
PWN duinen (tussen Wijk aan Zee en Schoorl) mag je op alle paden fietsen tussen zonsopkomst en 10:30.JC80 schreef: ↑10 dec 2017 16:31 Even uit nieuwsgierigheid: kun je daar in de duinen gewoon overal fietsen? Ik neem aan dat je op specifieke voetpaden niet mag komen, of is dat geen punt? En weet je toevallig of er rondom Wassenaar/Katwijk/Noordwijk ook een beetje interessant onverhard gereden kan worden?
Uitgezonderd paadjes waar verboden te fietsen bordjes staan.
Erg veel mogelijkheden dus, ik heb nogsteeds niet echt door hoe de paadjes precies lopen dus fiets maar wat heen en weer.
Ten zuiden van kanaal (iig tot Noordwijk dat ik weet) mag het helaas niet.
Daar ben je aangewezen op de verharde paden en eventueel de mtb parcours.
Vandaag op en neer naar de sportschool gefietst, dat vond ik wel weer heldhaftig genoeg...
https://www.strava.com/activities/1309391426
https://www.strava.com/activities/1309391426
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vandaag de fiets maar laten staan i.v.m verraderlijke fietspaden. zag over heel de route flink wat mensen lopen dus goed besluit geweest denk ik. Gisteren wel lol gehad! kleine 3 uur gefietst.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Mooie foto's en gave fiets, Martin!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heheh, rondje Rotte!
Komt die bike eindelijk eens écht van pas.
Komt die bike eindelijk eens écht van pas.
Less is bore
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
@walter Tnx
@daniel 2x yep
@daniel 2x yep
Aangezien de verslaving gevoed moest worden, ben ik gisteren een beetje met de MTB gaan rijden:
Het eerste stuk was het vooral regen:
Toen had ik het nog lekker warm
Dan maar naar de Schorre in Boom:
Dan werd het al echt sneeuw. Op de klei grond was het onmogelijk om bergop te rijden, ik begon serieus koud te krijgen.
Bij thuiskomst stond er 40km op de teller en een kleine 2u. Compleet bevroren, ik stond te schudden van de koude. Was dus een erg slecht idee.
Gelukkig terug helemaal in orde na 10 minuutjes in de warme douche (wat was ik blij dat mijn vrouw'ke nog thuis was om me uit mijn natte schoenen en kleren te helpen )
Na de middag dan nog wat gaan wandelen, dat was minder erg
Het eerste stuk was het vooral regen:
Toen had ik het nog lekker warm
Dan maar naar de Schorre in Boom:
Dan werd het al echt sneeuw. Op de klei grond was het onmogelijk om bergop te rijden, ik begon serieus koud te krijgen.
Bij thuiskomst stond er 40km op de teller en een kleine 2u. Compleet bevroren, ik stond te schudden van de koude. Was dus een erg slecht idee.
Gelukkig terug helemaal in orde na 10 minuutjes in de warme douche (wat was ik blij dat mijn vrouw'ke nog thuis was om me uit mijn natte schoenen en kleren te helpen )
Na de middag dan nog wat gaan wandelen, dat was minder erg
Vandaag gefietst? Ja, maar.....
Na 5 km drie keer gevallen, fietspad langs de N237 van De Bilt naar Soesterberg was zeer plaatselijk een ijsbaan (7:30) . Leek allemaal wel mee te vallen, was zeer plaatselijk, maar ben daarna toch maar omgekeerd. Bus genomen naar mijn werk ....
Na 5 km drie keer gevallen, fietspad langs de N237 van De Bilt naar Soesterberg was zeer plaatselijk een ijsbaan (7:30) . Leek allemaal wel mee te vallen, was zeer plaatselijk, maar ben daarna toch maar omgekeerd. Bus genomen naar mijn werk ....
Het zal al gans de morgen te kriebelen ... ik zou een klein ritje maken met de MTB. De sneeuw bleef in West-Vlaanderen met bakken uit de lucht vallen. Er lag tussen de 10 à 20 cm sneeuw. In kan van thuis uit snel een bos induiken, en daar was het dolle pret. Ik had de druk in de banden verlaagt tot 1 bar, en dat zorgde voor veel grip (nu ja, veel ...). Wel viel het op dat de bomen het hard te verduren krijgen door de vele sneeuw. De harde wind deed er nog een schep bovenop.
Mijn kortste rit van het gefietst (±16km) in 1u16, maar het was echt tof. Alleen een klein stukje op de weg was gevaarlijk. Intussen is het al volop aan het dooien. Tegen morgen namiddag verwacht men dat de sneeuw weer weg is.
Mijn kortste rit van het gefietst (±16km) in 1u16, maar het was echt tof. Alleen een klein stukje op de weg was gevaarlijk. Intussen is het al volop aan het dooien. Tegen morgen namiddag verwacht men dat de sneeuw weer weg is.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vanavond er nog even op uit getrokken. Gewoon omdat het kan. Was echt fantastisch in het donker met de sneeuw. In het Bentwoud was ik letterlijk de weg kwijt. maar met zoveel hazen om heen ook weer fantastisch. Kortom... geslaagd ritje.
edit: paar plaatjes toegevoegd
edit: paar plaatjes toegevoegd