Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
-
- Forum-lid
Hallo allemaal, ik ga morgen naar mijn werk fietsen en wilde de cadanssensor alvast plaatsten aan de aandrijfkant. Dit gaat ook niet, hij maakt dan contact met de voorderrailleur. Hij zit wel in het rubber. Ik ga dan morgen even kijken of ie past zonder rubber en dan meerdere plekken proberen.
Vlak voor m'n vakantie was er een nieuwe firmware uitgekomen, uiteraard wordt die gewoon automatisch installed.
Zou echt handig zijn als je dit kan uitzetten en dat je zelf mag beslissen wanneer je een nieuwe firmware wilt testen.
Lijkt toch leuke bug in te zitten bij lange ritten.
Ergens tussen de 150 en 200km loopt wahoo gewoon vast.
4 dagen op rij last van gehad, eerste dag ging de wahoo gewoon rebooten en dan recover ride... (wat best lang duurt)
Daarna heb ik wahoo maar hard uitgezet/aangezet als ik merkte dat bug er was.
3 dagen ging ik richting de 350km en dus 2 vastlopers....
Lijkt iets icm route die ingeladen is te zijn, want eind vorige week ook een rit gemaakt van 197km zonder route ingeladen en geen vastloper.
Zou echt handig zijn als je dit kan uitzetten en dat je zelf mag beslissen wanneer je een nieuwe firmware wilt testen.
4 dagen op rij last van gehad, eerste dag ging de wahoo gewoon rebooten en dan recover ride... (wat best lang duurt)
Lijkt iets icm route die ingeladen is te zijn, want eind vorige week ook een rit gemaakt van 197km zonder route ingeladen en geen vastloper.
Route had ik al opgeknipt in delen van max 350km.
Wel eens eerder last van gehad, maar dan pas na 300km ofzo.
Supportcase bij wahoo ingeschoten maar nog geen antwoord op gehad. (verwacht er eigenlijk ook niet teveel van kwa antwoord, op basis van eerdere supportcases)
Wel eens eerder last van gehad, maar dan pas na 300km ofzo.
Supportcase bij wahoo ingeschoten maar nog geen antwoord op gehad. (verwacht er eigenlijk ook niet teveel van kwa antwoord, op basis van eerdere supportcases)
Bij mij wordt die firmware nooit "automatisch installed".DDX schreef: ↑08 jul 2019 13:41 Vlak voor m'n vakantie was er een nieuwe firmware uitgekomen, uiteraard wordt die gewoon automatisch installed.
Heb vandaag trouwens weer melding van een nieuwe versie gekregen, misschien is met deze je probleem opgelost.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/Iu1OXip.png)
-
- Forum-lid
De cadanssensor heb ik nog niet echt tijd voor gehad. Wat mij wel opviel is dat de data van de snelheidssensor wat vertraagd is. Je zou verwachten dat juist door een sensor de dataoverdracht directer zou gaan als via GPS. Is dit normaal?
Komt bekend voor. Zonder speedsensor gaat de bolt bijna gelijk op pauze bij stilstand. Met sensor duurt het soms 10 seconden voordat dat gebeurt. De km/h staat dan al wel op 0.0JulianVelo schreef: ↑11 jul 2019 09:25 De cadanssensor heb ik nog niet echt tijd voor gehad. Wat mij wel opviel is dat de data van de snelheidssensor wat vertraagd is. Je zou verwachten dat juist door een sensor de dataoverdracht directer zou gaan als via GPS. Is dit normaal?
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Zoals verwacht beetje onzinnige antwoorden.
Ik noemde dat de wahoo vastliep en daarna ging rebooten.
Dus nog maar eens gereageerd en toen reactie of ik copy van aankoopbon wou opsturen omdat ze hardware probleem verwachten.
Tja...
Ik noemde dat de wahoo vastliep en daarna ging rebooten.
en dan standaard dingen als batterij leeg, corrupte file en stuck power button.We're sorry your ELEMNT BOLT is rebooting. The 3 most common causes of this issue are battery-related update failures, a corrupt ride file, or a stuck power switch. Solutions are provided below.
Dus nog maar eens gereageerd en toen reactie of ik copy van aankoopbon wou opsturen omdat ze hardware probleem verwachten.
Tja...
Misschien toch maar eens een garmin (530 of 830) aanschaffen om te kijken of die stabiel zijn bij lange ritten.Thanks for the additional information. In the event the issue persists after completing the steps outlined within the previous email, this would typically point to a hardware issue. Please provide the following information and we can explore your options:
- alliance_0
- Forum-lid
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Heb de mijne (Roam) nu twee keer gebruikt. Kan geen Garmin tegen op.