Pagina 1527 van 1868

Re: Canyon

Geplaatst: 10 mei 2020 21:25
door Lcsmet
sanger schreef: 10 mei 2020 17:17 Overigens zal ik het meeste winnen in het verliezen van de kg's als gevolg van het meer fietsen (en sporten in het algemeen).... :')
Dat dus.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 mei 2020 21:28
door roelw
Djemz schreef: 10 mei 2020 21:15 Die ultimate is echt 10x comfortabeler dan die bmc. (en die laatste is toch ook geen cheap alu fietsje).

Die fiets voelt ook totaal anders aan door het verschil in gewicht. Had er vandaag nog eens mee gereden en gisteren met mijn canyon. Vooral bij het recht staan op de trappers is dat een compleet ander gevoel.
Gevoel is subjectief.
Comfort komt vooral uit de wielen (hoog profiel of een comfortabeler laag profiel) en de banden (breedte, type en bandenspanning).

Ik heb ook nog een ultimate AL in gebruikt. Voelt inderdaad anders als de Ultimate CF SL die ik heb maar daarom niet slechter of beter. Maar de AL kan enkel 23mm banden aan. Als ik een andere achterrem steek kunnen er 25mm in. Ik heb dat eens gedaan en geeft een wereld van verschil (waren ook andere wielen).

Re: Canyon

Geplaatst: 11 mei 2020 16:12
door raiju
Djemz schreef: 10 mei 2020 21:15 Dat zou ik niet zo zeggen.. Ik heb een bmc teammachine in alu en een carbon canyon ultimate. Die ultimate is echt 10x comfortabeler dan die bmc. (en die laatste is toch ook geen cheap alu fietsje).

Die fiets voelt ook totaal anders aan door het verschil in gewicht. Had er vandaag nog eens mee gereden en gisteren met mijn canyon. Vooral bij het recht staan op de trappers is dat een compleet ander gevoel.

Nu de bmc heeft wel nog de oude 105 groep en canyon de nieuwe ultegra. In gewicht scheelt dat ook nog eens. Maar het totaal verschil in gewicht met alles er op en er aan is toch bijna 3kg.
Wat heeft dit te maken met de 2 fietsen waar het hier over gaat? Deze hebben op het frame materiaal na alles hetzelfde.

10x comfortabeler lijkt me een tikkeltje overdreven. 10% is al veel.

De vraagsteller vraag om een goedkope fiets voor triatlon. Dus staat hij niet op de pedalen maar gaat hij in een aerodynamische houding zitten en probeert zo snel mogelijk die afstand af te werken.

Vwb de banden in de nieuwe r7000 remhoeven past een 28mm band. Dat is al heel comfortabel.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 mei 2020 16:35
door HarryuitHilversum
Ik vind bij een Carbon frame, zeker de Ultimate, comfort wel een wezenlijk verschil maken . Tov mijn eerste alu racer worden trillingen en hobbels veel beter gedempt. Ik kan daardoor veel langer in het zadel blijven.

Re: Canyon

Geplaatst: 11 mei 2020 19:58
door Djemz
HarryuitHilversum schreef: 11 mei 2020 16:35 Ik vind bij een Carbon frame, zeker de Ultimate, comfort wel een wezenlijk verschil maken . Tov mijn eerste alu racer worden trillingen en hobbels veel beter gedempt. Ik kan daardoor veel langer in het zadel blijven.
+1

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 07:41
door meuk
20200507_153132.jpg
Ben de afsluitcover/plaatje kwijt van de steekas voor op mijn Canyon Ultimate CF SL. Gaat dus om het kleine plaatje aan de drive-side. Iemand een idee of dit los te krijgen is of heeft iemand een alternatief?

Canyons al gemaild maar geen reactie nog, dus vandaar hier ook een post.

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 07:57
door MarkVeenstra
roelw schreef: 10 mei 2020 21:28
Gevoel is subjectief.
Comfort komt vooral uit de wielen (hoog profiel of een comfortabeler laag profiel) en de banden (breedte, type en bandenspanning).

Ik heb ook nog een ultimate AL in gebruikt. Voelt inderdaad anders als de Ultimate CF SL die ik heb maar daarom niet slechter of beter. Maar de AL kan enkel 23mm banden aan. Als ik een andere achterrem steek kunnen er 25mm in. Ik heb dat eens gedaan en geeft een wereld van verschil (waren ook andere wielen).
Welke afmontage heb jij op je ultimate AL zitten dan?
De mijne met een 105 (10 speed), kan vrij gemakkelijk 25mm bandjes hebben namelijk (fiets uit 2013).

En het comfort van een fiets zit veel in de banden, klopt. Profiel van het wiel vind ik gedurfd om daar een verschil over te melden. In theorie zeker verschil tussen lage en hoge velgen. Maar in principe moeten de velgen recht blijven en stijf zijn. Alle kleine trillingen zullen ze doorgeven dan ook. Daarom dat de banden (soepel, spanning, breedte), zoveel meer doen voor je comfort. Bij flinke kuilen/hobbels, waar je echt een klap(je) maakt is dat anders, maar die voel je toch al.

In datzelfde kader, juist al die kleine trillingen die in een fiets terecht komen.., die je dus nog niet met je banden hebt opgelost.., zullen met een alu frame 1 op 1 aan je zitvlak en handen doorgegeven worden. Een carbon frame KAN een deel uitdempen. KAN, want als je een goedoop, dik, zwaar carbon frame maakt zal dat minder het geval zijn natuurlijk.

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 12:01
door Zjoske78
Weet iemand of de Fulcrum Racing 900 wielset die op de Endurace CF 7.0 zit tubeless ready is?
Ik kan de chat niet bereiken en de Fulcrum site kent deze wielset niet (custom made denk Ik)

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 12:28
door scottpch
Nee, niet tubeless ready, zijn de instapwielen van Fulcrum en daar staat niks bij van tubeless.
2-way fit is de gebruikte naam voor tubeless bij Fulcrum.
Zie bv Wiggle webshop.

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 12:34
door scottpch
Iets meer centjes uitgeven voor de CF SL 7.0 Disc, dan heb je wel de tubeless mogelijkheid en wat betere wielen. ;)

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 15:15
door Zjoske78
scottpch schreef: 12 mei 2020 12:34 Iets meer centjes uitgeven voor de CF SL 7.0 Disc, dan heb je wel de tubeless mogelijkheid en wat betere wielen. ;)
Bedankt, de centjes zijn al uitgegeven en de eerste 1500 km zijn al gemaakt.
De schijfremmen zag ik geen meerwaarde in als ik het afzette tegen de extra kosten.

Weet je toevallig onder welke naam Fulcrum deze wielen verkoopt?

Re: Canyon

Geplaatst: 12 mei 2020 15:22
door Spykerracing90
Niet.