Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 17 okt 2010 20:42

[quote=".Jeroen."][quote="JPP"]
En fietst dat 'n beetje met zo'n tas Jeroen?

... en wat zat er eigenlijk allemaal in? ;)

[/quote]

Ik had zo m'n twijfels maar het viel me erg mee. Volgend jaar een korte fietsvakantie dus dan red ik het niet meer met alleen een Camelbak.

Gisteren zat er niet echt veel in (regenjackje, biba, pompje dat soort spul). Het was meer even proef rijden om te kijken hoe het beviel. ;)[/quote]

Op de foto is het niet goed te zien, maar alleen een tas rechts?
... más allá ...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 17 okt 2010 20:56

[quote="Bottecchia"]In het begin merkte ik dat mijn techniek, voor zover aanwezig, wat roestig was geworden. Wat actiever op de fiets zitten en gewoon meters maken zorgde voor wat beter ritme. Eerste rondje gewoon lekker rustig aan gedaan en daarna een 2e rondje om ingereden en met wat parcourskennis te kijken of het wat sneller kon. [/quote]
Heb je daarom ook twee keer dezelfde foto geplaatst? :p
Ziet er aardig uit, daar moet ik met mijn crosser ook maar eens heen.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 okt 2010 20:59

Tot en met volgende week zondag verblijf ik met mijn gezin in Zuid-Limburg. Om precies te zijn in Landal Vaals. Er zijn daar prima huisjes met een schuurtje waar de racefietsen mooi in kunnen. Het weer valt tegen. Meestal hebben we hier in de herfst van dat mooie zonnige en rustige herfst weer. Tot nu toe niet. Gisteren heeft het hier echt de hele dag geregend en had ik beter aan de Forumrit door de Alblasserwaard mee kunnen doen. Ik ben daar opgegroeid dus dat zou leuk geweest zijn.
Vandaag was het beter, waarschijnlijk nog steeds slechter dan in de rest van Nederland maar er viel prima te fietsen. Koud en nevelig maar wel droog. Morgen is het waarschijnlijk ook nog droog en dan wordt het echt herfstweer. Hieronder de foto's van vandaag. Een ritje vanuit Vaals door de Voerstreek met koffie bij Moeder de Gans in Teuven.

Afbeelding
Prima huisjes daar in Vaals. Aan de buitenrand staan een paar vrijstaande huisjes met vrij uitzicht richting Holset.

Afbeelding
Droog!

Afbeelding
We begonnen met de Pas van de Wolfhaag, niet heel heftig omhoog maar met pas 2 km op de teller niet echt lekker om in te komen.

Afbeelding
De vergezichten zijn prachtig.

Afbeelding
Vrij snel, er staat dan 4km op de teller, rijd je al in Belgie.

Afbeelding
Dit café reden we voorbij, de stop zou in Teuven zijn.

Afbeelding
Na kasteel Beusdal..

Afbeelding
..volgt er een snelle afdaling richting Teuven.

Afbeelding
Teuven. Moeder de Gans, een aanrader!

Afbeelding
Binnen was het veel te warm, maar met een graad of 5 was het terras ook niet alles.

Afbeelding
We konden zo wel een oogje op de fietsen houden en die irritante datum op de foto's uitzetten.

Afbeelding
Vijlen komt in zicht, weer bijna in Vaals.

Afbeelding
Terug in Vaals stond er een puber met spijt in wieler-outfit dus heb ik nog een rondje gereden.

Afbeelding
Het beste was er toen bij mij al af dus in de klimmetjes werd ik eraf gereden :(

Afbeelding
Maar door zijn nieuwelingen verzet miste hij wat topsnelheid en kon ik het op het 'vlakke' meer dan goed maken :D dus had ik alle tijd om dit Marklin huisje op de foto te nemen.

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 17 okt 2010 21:02

Vanmiddag in het zonnetje nog even 52 km weggetrapt in Westerwolde. Stond maar weinig wind. Benen voelden eigenlijk prima na de trimloop van gisteren. Werd nog van de weg gereden door een huifkar waarvan de bestuurders aan de linkerkant (??) de hond lieten meelopen. Heb de berm maar opgezocht om een botsing te voorkomen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 okt 2010 21:04

[quote="LVGH"][quote="Bottecchia"]In het begin merkte ik dat mijn techniek, voor zover aanwezig, wat roestig was geworden. Wat actiever op de fiets zitten en gewoon meters maken zorgde voor wat beter ritme. Eerste rondje gewoon lekker rustig aan gedaan en daarna een 2e rondje om ingereden en met wat parcourskennis te kijken of het wat sneller kon. [/quote]
Heb je daarom ook twee keer dezelfde foto geplaatst? :p
Ziet er aardig uit, daar moet ik met mijn crosser ook maar eens heen.[/quote]

Oeps, zo mooi is die plas nu ook weer niet. Ik haal er ééntje weg. :)

Is zeker een leuk rondje om te doen. Je kunt eventueel nog verbinden met het parcours van Soest maar ik vraag me af of dat iets toevoegd. Dat is volgens mij maar een klein rondje en de verbinding gaat als ik me niet vergis gewoon over asfalt.

EDIT

@BianchiSL3
Moeder de Gans is zeker een aanrader. Ik zie geen appeltaart? Hadden jullie die al op? :)

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 okt 2010 21:07

[quote="Bottecchia"]Gisteren meegedaan met de forumrit Alblasserwaard en vandaag besloten om mijn nieuwe mtb maar eens te gaan uitlaten. Vanuit huis zit ik binnen 5 minuten op de hei en vanaf daar kan ik helemaal door het bos richting Lage Vuursche rijden. Rustig warmtrappen in het zonnetje dus...
[/quote]

Lekker dat zonnetje!

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 17 okt 2010 21:14

Rondje Terwolde- Emst- Vierhouten- Nunspeet- Epe en weer thuis, 65 km. Heerlijk weer! Er vloog nog een paar honderd meter een grote buizerd vlak naast me mee, echt geweldig. Toen ik de tegenwoordigheid van geest kreeg om mijn mobiel te pakken voor een foto boog hij af (uiteraard)..

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 17 okt 2010 21:17

[quote="BianchiSL3"]

Afbeelding
Vijlen komt in zicht, weer bijna in Vaals.

[/quote]

Rijdt je dame nu in een skinny of is dat de lange versie van de broek van Chiapucci?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 17 okt 2010 21:23

@ Bottecchia & BianchiSL3; Leuke foto's mannen!:)

[quote="JPP"][quote=".Jeroen."][quote="JPP"]
En fietst dat 'n beetje met zo'n tas Jeroen?

... en wat zat er eigenlijk allemaal in? ;)

[/quote]

Ik had zo m'n twijfels maar het viel me erg mee. Volgend jaar een korte fietsvakantie dus dan red ik het niet meer met alleen een Camelbak.

Gisteren zat er niet echt veel in (regenjackje, biba, pompje dat soort spul). Het was meer even proef rijden om te kijken hoe het beviel. ;)[/quote]

Op de foto is het niet goed te zien, maar alleen een tas rechts?

[/quote]

Goed gezien, de andere tas (set van Vaude) had ik maar thuis gelaten.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 okt 2010 21:24

[quote="Farelli"][quote="BianchiSL3"]

Vijlen komt in zicht, weer bijna in Vaals.

[/quote]

Rijdt je dame nu in een skinny of is dat de lange versie van de broek van Chiapucci?

[/quote]

Dat is een ik denk wel 15 jaar oude lange wielerbroek met spijkerbroek print. Ooit voor 5 gulden uit de grabbelbak bij Azzuri in Roosendaal gehaald. Was eigenlijk een geintje maar het is een heerlijke broek.

EDIT @Bottecchia: Dat zal dan de 2e ronde koffie geweest zijn denk ik :D

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 17 okt 2010 22:06

[quote="BianchiSL3"][quote="Farelli"]

Rijdt je dame nu in een skinny of is dat de lange versie van de broek van Chiapucci?

[/quote]

Dat is een ik denk wel 15 jaar oude lange wielerbroek met spijkerbroek print. Ooit voor 5 gulden uit de grabbelbak bij Azzuri in Roosendaal gehaald. Was eigenlijk een geintje maar het is een heerlijke broek.
[/quote]

Ah, soort van Carrera-lookalike... het leek me al niet prettig fietsen als het zo'n strakke spijkerbroek was geweest.:):)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 okt 2010 22:21

[quote="BianchiSL3"]Tot en met volgende week zondag verblijf ik met mijn gezin in Zuid-Limburg. Om precies te zijn in Landal Vaals.............Vandaag was het beter, waarschijnlijk nog steeds slechter dan in de rest van Nederland maar er viel prima te fietsen....[/quote]

Leuk hoor en ook mooie plaatjes (weer eens wat anders dan de Provence;))! Zie ik daar trouwens een mooie blauwe (exclusieve) Pegoretti? Fraai!
60 x Ventoux

Plaats reactie