Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 nov 2009 15:28

fiedoo schreef:
eelcoz schreef:Dit is een beetje een uitgemolken discussie, maar als we alles gaan verbieden wat opwekkend en schadelijk voor de gezondheid is, weet ik er nog wel een paar.

Misschien eens een week in een centrum voor drugsverslaafden gaan werken Eelcoz, en dan wil ik je mening nog eens horen.
Drugs zijn geen snoepjes, minimaliseren is al een heel slecht begin.
'k ga nu stoppen met de discussie, 'k wil niet pa of ma spelen, mijn mening ken je.

Fiedoo dat is precies wat ik heb gedaan en in jouw post lees ik niets dan onwetendheid, leg eens uit hoe dat zo samen gaat?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

concorde
Forum-lid

concorde 04 nov 2009 16:26

Dario schreef:Discussies over drugs lijken me hier niet aan de orde. Terzake bestaat een aangepaste wetgeving (de zin of onzin ervan valt te betwisten - buiten dit forum); dieZELFDE regels gelden ook voor sportlui - en daarmee zou de kous m.i. af moeten zijn.
Voor sportieve overtredingen gelden sportieve sancties; voor strafrechtelijke overtredingen gelden strafrechtelijke sancties - dus aan die laatste nog een sportieve sanctie toevoegen is in wezen onzinnig en onrechtvaardig.

(en onwettig!) Dit is nu precies wat ik wilde zeggen jij doet het duidelijker. Het probleem is dat deze 2 discussie vaak door elkaar gaan lopen.

IBAN
Forum-lid

IBAN 06 nov 2009 10:57

dit gaat toch wel erg ver

Oscar Pereiro (foto) is deze week in een restaurant gecontroleerd op doping. De voormalig Tourwinnaar liet aan de regionale krant La Voz de Galicia weten dat hij in een gang die naar de toiletten liep bloed en urine moest inleveren.

Controleurs hadden Pereiro niet thuis kunnen vinden en hem gebeld. Zij stelden de Spanjaard voor om naar een hotel te komen, maar hij bleef in het restaurant waar hij op dat moment was. Aangezien hij duidelijk had gemaakt dat hij tussen 8 en 9 uur 's morgens thuis was en de controleurs 's middags een bezoek brachten aan zijn huis, wist hij dat hij de regels niet overtrad.

Vervolgens besloten de controleurs om zich naar het restaurant te begeven en de test daar uit te voeren. 'Onhygiënisch en vernederend,' vond Pereiro de behandeling. (YK)

speric
Forum-lid HC

speric 06 nov 2009 11:29

Ik stel voor :

100 % controles tijdens de koersen. Iedereen, elke dag.
Heb je afwijkende ( ongezonde) waarden, dan uit de wedstrijd.

Alle teams moeten elke week buiten de wedstrijden om netjes de resultaten van de eigen controles doorgeven.
Afwijkend > lees bewijs voor fraude is ontslag.

Dat hele gejaag en behandelen van crimineel is toch ook niet hoe het hoeft. Fraudeurs moeten eruit en geweerd worden. Dat moet eerlijker en directer.

Maar zoals Ricco uit die bus werd gehaald...

eelcoz

eelcoz 14 nov 2009 23:07

De strijd tegen doping gaat onverminderd voort:

http://www.nrc.nl/sport/article2414248. ... chaatsster

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 15 nov 2009 15:30

eelcoz schreef:De strijd tegen doping gaat onverminderd voort:

Volgens vader Ed tref je anabole steroïde tegenwoordig al in een hoestdrankje aan.
Zoon lief had volgens zeggen 30 x de toegestane hoeveelheid nandrolon in het bloed. Mocht dat zo zijn, dan gingen Jaap Stam, Edgar David en Frank de Boer hem voor.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

zweef
Forum-lid

zweef 15 nov 2009 17:41

de boef van parma schreef:

Volgens vader Ed tref je anabole steroïde tegenwoordig al in een hoestdrankje aan.
Zoon lief had volgens zeggen 30 x de toegestane hoeveelheid nandrolon in het bloed. Mocht dat zo zijn, dan gingen Jaap Stam, Edgar David en Frank de Boer hem voor.

Er worden mensen voor minder uit de ouderlijke macht gezet.
You should see me go downhill...

niklas2
Forum-lid

niklas2 15 nov 2009 17:53

Zweef schreef:
de boef van parma schreef:

Er worden mensen voor minder uit de ouderlijke macht gezet.

Misschien had ze wel het plan opgevat om solo rond de wereld te schaatsen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

pierre92
Forum-lid

pierre92 15 nov 2009 19:08

Of hij had kinkhoest.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 17 nov 2009 19:53

http://sport.zdf.de/ZDFsport/inhalt/21/ ... .html?dr=1

Het keuze menu:
eerst pek en veren, dan water en brood.

http://www.repubblica.it/2009/11/sport/ ... gento.html

Je moet het wel aangetekend terug sturen, dunkt mij.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 nov 2009 17:21

Hatseflatsie. Geen 2 maar 20 jaar. Die zien we nooit meer terug.
Ik begrijp alleen niet waarom alleen HIJ 20 jaar krijgt. Wat dan met Kohl (ok, gestopt)? Ja, CONI is Italiaans maar de straf zou in elk land hetzelfde moeten zijn.

Vraag! Gaat de UCI deze veroordeling/straf nu overnemen zodat Da Ros nergens meer kan/mag starten? Wie?

Graag zou ik ook die TV uitzending zien wat de aanleiding was voor de Italiaanse politie.

Bron: Sportwereld.be

Italiaan Gianni Da Ros 20 jaar geschorst
De Italiaanse wielrenner Gianni Da Ros (Liquigas) is voor twintig jaar geschorst. Dat maakte het antidopingtribunaal van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) bekend op zijn website.

De renner wordt geschorst omwille van zijn betrokkenheid bij handel in dopingproducten. De schorsing gaat vandaag 23 november in en loopt op 22 november 2029 af.

De 23-jarige renner, die in maart al voorlopig geschorst werd door zijn team en de Italiaanse wielerfederatie (FCI), werd in maart in Padua gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij dopinghandel in sportscholen.

Naast Da Ros werden amateurwielrenners, fysiotherapeuten en sportschoolinstructeurs opgepakt. De actie van de politie volgde op een tv-uitzending waarin werd aangetoond hoe atleten verboden middelen verkregen.
vdm (belga)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

waterman
Forum-lid

waterman 23 nov 2009 19:21

Zo die is niet mis! Als die DaRos verder geen afgeronde vakopleiding heeft, kan die
gaan rekken vullen in de supermarkt :D ;)

Plaats reactie