Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 09 feb 2011 17:38

MerlinXL schreef:
MiketheBike schreef:Fraaie Merlin!!!
Maar zo'n grote maat heb jij niet, maar vindt de balhoofdconstructie er één die normaliter gebruikt bij frames groter dan 61 cm?!

Deze is maat 59. Deze balhoofdcontructie hebben ze dacht ik maar twee jaar gebruikt. Daarna was het weer een externe. Aan de ene kant is het wel mooi, aan de andere kant is de balhoofdbuis nu wel erg lang geworden en kan ik geen Chris King monteren.

Dat dacht ik al te zien. Idd een betrekkelijk klein nadeel om geen King te kunnen monteren, maar hoort bijna wel op elke tita frame thuis toch.

Ben benieuwd of er reactie komt op mijn vraag mbt. ervaringen met de Ultimate!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 09 feb 2011 18:53

B1 or BEONE, that's the question..........
B1 Road Xtreme project (voorlopig) voltooid.
Hiermee ben ik begonnen: "http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&p ... 733#627182".
Hieronder de versie waar ik volgende week de weg mee op ga....
Wat mij betreft is dit nog niet het eindstation. Bruin leren zadel met bruin leren stuurlint vind ik ERG mooi bij titanium. Bovendien gaat de B1 dan een beetje op een Passoni lijken :) De rode Mavic Heliums passen daar natuurlijk niet meer bij, dus nog even zoeken naar een setje wielen met bruin leren velgen :D
Of toch die Titanium CP18 van Rigida ? (zie eerdere post..)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door wido op 11 jun 2011 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

beaker
Forum-lid

beaker 09 feb 2011 21:13

lijkt wel wat op mijn fietsie.

Hierbij de mijne na wat nieuw spul (fiets is van 1998)

[img=http://img824.imageshack.us/img824/7279/fiets1.jpg]

charite
Forum-lid

charite 09 feb 2011 22:13

Zoals een tijdje geleden belooft, de foto's van de fiets maar nu bijna compleet in elkaar, had de Keo's en de bidonhouder nog niet gemonteerd. Zadel staat nu wel recht trouwens.
Fto's zijn niet zo mooi. Ik ben nou niet echt een fotograaf, het blijft moeilijk :(

De fiets met Zonda wielen:
http://img197.imageshack.us/img197/4589/sdc11053.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img145.imageshack.us/img145/5607/sdc11058l.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

De fiets met de Bora's

http://img560.imageshack.us/img560/8416/sdc11087.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img202.imageshack.us/img202/4233/sdc11082e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

htttp://img225.imageshack.us/img225/7481/sdc11083g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gekke gevoel wat ik heb, is dat het met de Bora's nou niet echt is.
Onder mijn "patser bak" Prince, volgens sommige staan ze als een maatpak, maar bij een Litespeed raak ik er nog niet opgewonden van. Misschien eens opzoek naar lage carbon velgjes gaan.

Maar goed, hoe rijdt de fiets?
Het was net een sprookje, begon slecht maar eind goed, al goed.

Ik sprong op de fiets met comfort verwachting van een Citroen Dx. Dat viel tegen.
Ik merkte geen verschil met mijn Prince. Shit, dat is niet zo best, wat nu?
Na 30 Km over mooie zwarte en rood gekleurd asfalt gereden te hebben, dacht ik, De Prince met Bora's zit meer leven in, dan in dit ding, twijfel alom.

Ik besloot rechtsaf te slaan, Benthuizer dorpstraat in. Ik scheurde met 30 richting huis en keek een beetje voor me uit. Net voordat ik af zou slaan aan het einde van de dorpstraat met al die klinkers, richting huis, realiseerde ik me, dat ik A: mijn tanden nog had, B mijn organen nog op zijn plek zaten. Eureka.... dit is het dus. Dit was op mijn Prince nooit gelukt zonder lichamelijke schade op te lopen. Als je al kan blijven zitten zonder er-af te stuiteren.

Ik keerde om, en reed nog een keer de dorpstraat door. Wat een lol, eindelijk kon ik eens met gesloten mond door de dorpstraat rijden. Normaal altijd open, niet omdat ik moe gereden/gestreden was, maar anders klapperde het glazuur van mijn tanden. Dat was nu wel anders.

Dit was dus het Titanium gevoel :) Op glad asfalt merk je daar dus eigenlijk helemaal niets van, en doet het er niet toe, TI, staal, carbon, totaal niet relevant qua comfort! Het gaat pas meespelen op slechte tot zeer slechte wegen.

Met een goed gevoel stapte ik voor de deur af, Dit was het dus. Het Titanium gevoel :)

Cheers,

Peter
Laatst gewijzigd door charite op 28 mar 2012 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

fizik
Forum-lid

fizik 09 feb 2011 23:37

Glazuur wat van je tanden af klappert? Lol

Super mooie fies. Complimenti!

jeek
Forum-lid

jeek 09 feb 2011 23:39

leuk zo'n ontdekking van het titanium gevoel :)
qua wielen deel ik je gevoel dat de bora's niet zo goed smoelen als op een prince
wat zou je denken van een setje neutron ultra's
of als je veel geld hebt:
hyperions, zipp 303, hed scorpio, of mi de mooiste: reynolds attack
Experiment with your bike to get the best biking experience!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 feb 2011 23:56

Ik vind die Bora's dan wel weer heel mooi, al zou ik ze zonder stickers nog mooier vinden bij deze fiets.
"Try not. Do or do not......there is no try"

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 09 feb 2011 23:56

Wat 'n prachtige fietsen jammer dat ze op een pagina staan.

@wido,
je hebt een puik staaltje werk verricht goeie decals en kleur.
was zelf voor zwarte velgen gegaan, maar goed, blijkt toch dat z'n titanium frame tijdloos is
en dat je met een beetje moeite en inzet er iets moois van kunt maken.
Mooi werk.

@charite
Ja wat moet ik daar nou van zeggen, een geweldige fiets dat is zeker.
Heel mooi, je twijfel over je wielen dat kan ik me indenken ik vind ze te druk en als je de mogelijkheid hebt
zou ik zeker voor lage gaan en/of minder druk, kijk even naar pag 119 een VN met lage carbonwielen.
En je verhaal over "HET TITANIUM GEVOEL" zulke ervaringen hoor ik graag, 'n beetje lyrisch maar duidelijke taal.
Prachtig

@beaker
Je glip er even tussendoor maar mooi hoor,
heb altijd moeite gehad met de decals van Van Tuyl, moest altijd denken aan z'n derderangs rockband.
Deze ken ik dus niet maar ze zijn 100 keer beter dan, je weet wel, rockband.
wordt de fiets veel mooier van.
Grt. Zapp

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 10 feb 2011 00:03

Charite,

Mooie fiets! en de bora's misstaan zeker niet vind ik.
Over de opmerking dat ze in een prince beter staan..... tja, kronkels... Need i say more?
mijn Flickr

ebuddelm
Forum-lid

Gebruikersavatar ebuddelm 10 feb 2011 00:22

wido schreef: De rode Mavic Heliums passen daar natuurlijk niet meer bij, dus nog even zoeken naar een setje wielen met bruin leren velgen :D

Op de BikeMotion stond een Passoni met bruin stuurlint, Brooks bruin leren zadel en houten velgen. Smullen. Hoe het rijdt zulke velgen, geen idee. Maar het smoelt....
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

bram21
Forum-lid

bram21 10 feb 2011 00:36

andromeda schreef:Ik vind die Bora's dan wel weer heel mooi, al zou ik ze zonder stickers nog mooier vinden bij deze fiets.

+1
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter

charite
Forum-lid

charite 10 feb 2011 10:10

JeeK schreef:leuk zo'n ontdekking van het titanium gevoel :)
qua wielen deel ik je gevoel dat de bora's niet zo goed smoelen als op een prince
wat zou je denken van een setje neutron ultra's
of als je veel geld hebt:
hyperions, zipp 303, hed scorpio, of mi de mooiste: reynolds attack

Hyperons zijn eerste keus of Zipp 202, al denk ik ook aan lage LW.
Als het maar tubes zijn, daarom zijn Neutrons tweede keus.

Cheers

Peter

Plaats reactie