Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 20 nov 2016 13:58

knukkel schreef:Ik denk dat hij er nog helemaal niet is 'uitgekomen', hij zit nog middenin die levensstijl en is constant op zoek naar geld en aandacht. Ik geloof ook niet dat hij dezelfde vriendin had gehad als ze een modaal salaris had en in een rijtjeshuis had gewoond.
Misschien dat zij na hun relatie een boek gaat schrijven over de tijd dat ze met een mannelijke prostituee samen was? Die zou ik dan wèl kopen.
Niks zo moeilijk als zelfanalyse :)

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 20 nov 2016 20:57

jeroennl schreef:Wat mij vooral opvalt is hoe slecht die Rabobank ploeg gerund werd, iedereen zat aan de doping en nog steeds werd er niet veel gewonnen. De discipline (en het toezicht daarop) ontbrak (en ontbreekt bij Lotto/Jumbo?) aan alle kanten.
Hoe kan je zo'n jonge gast zo vrij laten?

Grootste verschil tussen Armstrong en de concurrentie was blijkbaar de discipline binnen de ploeg, Armstrong en zijn ploeggenoten leefden wel echt voor zijn sport en plukte daar toen ook de vruchten van.
Rabobank was natuurlijk niet het topteam van die jaren maar heeft zeker wel interessante wedstrijden gewonnen, al waren dat geen (grote) etappewedstrijden.
Dat Rabo het niet beter deed zal ook best wel eens kunnen liggen aan dat de rest op dezelfde verrotte manier werkte. Zo was er op een bepaalde manier sprake van een level playing field.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 21 nov 2016 01:05

Lance Armstrong was ook wel een complete psfietschopaat. Die had de wind er wel onder ja. Gefeliciteerd.

Weet je, daarom is zon TD flutromannetje (al is het echt gebeurd) wel goed. Toekomstige Lancejes zullen er van uit moeten gaan dat alle vieze was (inclusief washandjes) buiten gaat worden gehangen, Lance zelf was denk ik het beste voorbeeld wat we ooit zullen hebben van iemand die juist dát op echt ELKE wijze geprobeerd heeft te voorkomen.
Afbeelding

dc
Forum-lid

dc 21 nov 2016 18:01

jeroennl schreef:Wat mij vooral opvalt is hoe slecht die Rabobank ploeg gerund werd, iedereen zat aan de doping en nog steeds werd er niet veel gewonnen.
2x Ronde van Spanje, 1x Giro, bijna de TdF. Een paar bollentruien, bergklassement RvS. Een paar witte truien. Een puntentrui (giro). Stapels bergettappes en tijdritten.

Hoeveel Grote rondes heeft Team Raleigh gewonnen? Of BMC? Of Lefevre met zijn team?

Ik weet dat het gemeen is om naar de feiten te wijzen, maar iedereen die loopt te piepen dat er onder Breukink niks werd gewonnen heeft een plank voor zijn kop. Breuk is de meest succesvolle Nederlandse Ploegleider in de grote rondes (en dat in een vrij korte tijdspanne). Alleen hij deed dat met Rasmussen en Mencov, niet met Nederlanders/belgen.

En een smet op onze wielersport, dat dan ook wel weer :|

Het hele probleem is juist dat doping heel erg goed werkt en dat Rabobank niet voor niets zo'n sterke ploeg was.

hd
Forum-lid

hd 21 nov 2016 23:48

http://www.telegraaf.nl/telesport/27079 ... ker__.html

Kijk als Dekker en Zonneveld dit nu eens doen, dan kweken ze respect! En dan niet op de Alpe D'Huzes manier na aftrek van een stevig uurtarief voor gemaakte uren.

vsopking
Forum-lid

vsopking 22 nov 2016 23:06

Flutboek, slecht geschreven. Ik weet niet of dat nou ligt aan Dekker maar ik denk juist aan Telegraaf journalist/schrijver(!) Zonneveld.
Zal wel lekker verkopen - ik ben er ook ingetuind. Maar ik had toch net even wat meer spektakel verwacht. En dat gejank van Michael Boogerd moet ook maar 's af zijn. In dat opzicht heb ik meer respect voor Dekker zelf.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 nov 2016 06:43

Een beetje paradoxaal. Je hekelt de Telegraaf (terecht), maar verwacht aan de andere kant wel meer spektakel. ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 nov 2016 08:25

Zonneveld schrijft niet voor de Telegraaf volgens mij. Alleen AD.
Less is bore

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 23 nov 2016 09:52

Leestip: Dit topic lezen vanaf pagina 1, en ook op de de timestamps letten (ca 2007).

swannie
Forum-lid

swannie 23 nov 2016 09:53

vsopking schreef:Flutboek, slecht geschreven. Ik weet niet of dat nou ligt aan Dekker maar ik denk juist aan Telegraaf journalist/schrijver(!) Zonneveld.
Zal wel lekker verkopen - ik ben er ook ingetuind. Maar ik had toch net even wat meer spektakel verwacht. En dat gejank van Michael Boogerd moet ook maar 's af zijn. In dat opzicht heb ik meer respect voor Dekker zelf.
heb jij na het lezen van dit flutboek nog respect voor Dekker? :)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 23 nov 2016 10:21

Laten we dit boek maar gauw sluiten... ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 23 nov 2016 11:17

Boequette reeks, Oh dokter wat doet u nu, Ik steek mijn dikke naald in je.
Afbeelding

Plaats reactie