Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 18 jun 2009 22:27

Waaaaauwwww, die is echt VET!!!!!!!

Ook ik sluit me aan bij de vraag om meer foto`s!!!!!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jun 2009 22:44

Briljant!!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 18 jun 2009 22:56

G a a f ! ! !

Wat zijn de stijfheidswaarden? Afbeelding

Veel plezier er mee! Het rondrijden op je eigen bak zal toch veel voldoening geven, lijkt mij.

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 18 jun 2009 23:18

Dammm wat een beuls fiets!! hoelang heb je daar wel niet over gedaan om zo te ontwerpen enz?
Ziet er heeel strak uit.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jun 2009 01:11

Heel mooi project. Ik zou ook graag eens foto's van andere kanten bekijken.

Welke voorrem heb je daar gemonteerd? Naar aerodynamica zou je vooraan beter een klassieke rem (gewoon Dura-Ace) kunnen monteren.
Wat deed je eigenlijk met die kabelloop naar de achterderailleur?
Beetje jammer van de voorwieluitsparing in de schuine buis... da's een beetje "passé" omdat het nut ervan niet bewezen is (merken die het ooit deden komen er alweer op terug).

Zitten er onderdelen van bekende produkten hier in? Achtertrein lijkt enorm Isaac/KuotaKalibur, voorvork heeft iets van Easton EC90 Aero (al is 't moeilijk te zien op deze foto)...

Hoe ging je trouwens te werk voor de maatgeving? Heb je eerst enige tijd op een andere fiets gereden om je TT positie te kennen? Tijdritstuur staat hier tamelijk hoog, maar wellicht we op jouw persoonlijke positie...

Maar dus graag meer foto's, ook van de kabeldoorvoer. Is boeiend.

Foto's kan je gemakkelijker uploaden via www.imageshack.us en de URL's hier plaatsen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 19 jun 2009 12:31

Wow gaaf! Heeft wat weg van de nieuwe Specialized, of misschien moeten we dat andersom zien ;) We hebben de Nederlandssprekende Tillquist gevonden, lol. Meer foto's?!

Zelf nog een vraagje, grote kans dat er nu overheen geluld wordt maar ik zoek nog een goed buitenblad voor op mijn Stronlight cranks. Liefst Gebhardt of Stronlight zelf, maar beide zijn moeilijk verkrijgbaar. Iemand suggesties??

Grtz

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jun 2009 12:41

Cesar_ schreef:Zelf nog een vraagje, grote kans dat er nu overheen geluld wordt maar ik zoek nog een goed buitenblad voor op mijn Stronlight cranks. Liefst Gebhardt of Stronlight zelf, maar beide zijn moeilijk verkrijgbaar. Iemand suggesties??



Fibre-Lyte :) Of anders: FSA, Sram, Dura-Ace...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 19 jun 2009 13:00

Zou zelf graag ook nog eens met dicht buitenblad willen rijden..

alleen Fibre-Lyte vindt ik toch beetje eng..

Sram en FSA zijn duur tenminste de carbonversie.. Alu van FSA valt mee

Stronglight zijn volgens mij niet in NL verkrijgbaar denk dat je ze uit Frankrijk moet halen hier bijv. http://www.crc-cycles.com/catalog/produ ... ts_id=1510

Volgens mij stond laatst nog fiets in dit topic met Gebhardt, hij had hem ook uit het buitenland gehaald.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jun 2009 13:01

mister_arby schreef:alleen Fibre-Lyte vindt ik toch beetje eng..


Wat is er eng aan? Ik heb er al zo veel kilometers mee gedaan met mijn Fibre-Lyte bladen...

edit: Hier bv. foto van de parcoursverkenning afgelopen woensdag van de Triatlon door Brugge:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 19 jun 2009 13:02

Vugt0217 schreef:MIJN frame, Mijn stuur.
Mooi, heel mooi 'staaltje' huisvlijt!

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 19 jun 2009 13:11

Leuk met die xentis wielen erin, die had je toch al niet meer?


maar dat carbon geeft mij geen vertrouwd gevoel.. Ze zijn opzich wel mooi, vooral omdat ze nog meer opvullen..

btw. stronglight importeur NL - http://www.jaropa.com/indexold.html
En in NL zijn de Fibre-Lyte verkrijgbaar bij http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... 3bff9ce034

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jun 2009 13:54

mister_arby schreef:Leuk met die xentis wielen erin, die had je toch al niet meer?

maar dat carbon geeft mij geen vertrouwd gevoel.. Ze zijn opzich wel mooi, vooral omdat ze nog meer opvullen..


Met alu kan je evenzeer problemen hebben als carbon.

Ik had vroeger Xentis Mark 1 High Modulus; deze zijn Mark 1 TT. Eenmalig gebruik voor de triatlon van morgen ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie