Scott
Op Weightweenies heeft men de boel opgeteld en komt men tot 6.2 à 6.4 kg. Ik vermoed dat hij op een custom (iets verzwaard) zadel rijdt. Een Arione is sowieso niet van de lichtsten....
Er staan er een heleboel op Cyclingnews en ook op Bicycling.com staat een overzicht.
Peter1973 schreef:Gisteren kon ik dan eindelijk mijn Scott Addict R4 ophalen bij de Pedaleur in Doetinchem. Het heeft even geduurd maar het is het wachten meer dan waard geweest. Gisteren even een klein stukje gefietst, kon het niet laten. Met het oog op de Nijmeegse Vierdaagse volgende week maar niet te ver. Hieronder de specs.
Scott Addict R4 maat 54
Sram Force dubbel 53-39
Ritchey WCS 4 Axis carbon 110 mm
Ritchey WCS Carbon Streem 44 cm
Rithcey WCs carbon zadelpen
Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition
Mavic Ksyrium SSC SL
Schwalbe Ultremo
Polar CS 600
Er komen nog bidonhouders van Scott op.
Mooi!! Erg strak in balans.
Stuurpen lijkt overigens veel korter, maar dat zal de foto zijn.
Peter1973 schreef:Gisteren kon ik dan eindelijk mijn Scott Addict R4 ophalen bij de Pedaleur in Doetinchem. Het heeft even geduurd maar het is het wachten meer dan waard geweest. Gisteren even een klein stukje gefietst, kon het niet laten. Met het oog op de Nijmeegse Vierdaagse volgende week maar niet te ver. Hieronder de specs.
Scott Addict R4 maat 54
Sram Force dubbel 53-39
Ritchey WCS 4 Axis carbon 110 mm
Ritchey WCS Carbon Streem 44 cm
Rithcey WCs carbon zadelpen
Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition
Mavic Ksyrium SSC SL
Schwalbe Ultremo
Polar CS 600
Er komen nog bidonhouders van Scott op.
[img=http://img410.imageshack.us/img410/4480/fiets002cj4.jpg]
Ik heb voor mijn fiets destijds bewust voor zwarte onderdelen bij het witte frame gekozen. Zo heb ik ook nog zwarte kettingbladen liggen. Inmiddels zitten er bij mij Scott-bidonhouders op.
[img=http://img181.imageshack.us/img181/2346/scottr3pg5.jpg]
Jouw velgen met veel grijze vlakken, samen met het witte lintje en witte zadel maken het een hele andere verschijning. Maar wel erg fraai. Veel plezier er mee. Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes met mijn R4. Zowel om naar te kijken als om op te rijden.
johnnieb schreef:De fiets van ricco is echt mooi.
Die zou ik zo van hem overnemen.Maar ook een van de andere teamfietsen en hun pakjes.
Ik was er ook helemaal klaar voor, maar na de berichtgeving van vandaag is dat gevoel verdwenen... vreemd
Ik had nog 2 kleine Scott-gerelateerde vraagjes...
Onlangs heb ik de headset van mijn CR1 opnieuw gevet en in elkaar gezet, maar ik vind de ruimte tussen de vork en de onderkant van de stuurbuis toch wel groot. Hoort hier misschien nog een rubber tussen? Nu bestaat het systeem bij mij enkel uit de baseplate op de vork en het lager dat in de cup ligt... Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Verder vroeg ik me af of je de zadelpenklem ergens kan bestellen. De mijne laat zich vrij stroef vastdraaien waardoor je slecht kunt aanvoelen met welk moment je het zaakje aandraait. Ik heb al eens de draad op het boutje "overgesneden", maar dat mocht niet voldoende helpen. Een nieuw boutje is dus waarschijnlijk niet afdoende.
Onlangs heb ik de headset van mijn CR1 opnieuw gevet en in elkaar gezet, maar ik vind de ruimte tussen de vork en de onderkant van de stuurbuis toch wel groot. Hoort hier misschien nog een rubber tussen? Nu bestaat het systeem bij mij enkel uit de baseplate op de vork en het lager dat in de cup ligt... Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
Verder vroeg ik me af of je de zadelpenklem ergens kan bestellen. De mijne laat zich vrij stroef vastdraaien waardoor je slecht kunt aanvoelen met welk moment je het zaakje aandraait. Ik heb al eens de draad op het boutje "overgesneden", maar dat mocht niet voldoende helpen. Een nieuw boutje is dus waarschijnlijk niet afdoende.
-
- Forum-lid
trek1400 schreef:[img=http://img170.imageshack.us/img170/2764/img3816bu0.jpg]
Eerste 250 km op de teller.
Conclusie: SUPERFIETS
Hi trek1400,
Die (standaard) Scott CR1 Pro heb ik net proefgereden en inderdaad een super rijgedrag. Ik zal waarschijnlijk voor een de standaard afmontage gaan. Maar een paar zaken vielen mij eraan op, die mij nog even laten twijfelen over aankoop.
- De achterpat is niet vervangbaar zo te zien en de FM kwam met een l..verhaal dat je die gewoon terug kan buigen bij schade.
- Het andere is puur visueel, op de bovenbuis is een naad te zien in de carbon structuur, waardoor het lijkt of hij uit 2 delen is samengelijmd. Ook zijn de verbindingen niet superstrak, maar een beetje gegolfd (vergeleken met concurrenten Koga roadracer, Bianchi 928 en JanJansen Quarante).
- Voor de rest niets dan goeds over deze fiets.
groet en veel plezier met de CR1.
__,
O\\/O
_______Learning to fly, but I ain\'t got wings.
O\\/O
_______Learning to fly, but I ain\'t got wings.
-
- Forum-lid HC
Tja,
Je fietsenmaker heeft gelijk tot max 2 keer terugbuigen is mogelijk.
En wat betreft de afwerking. De fietsen waar je dit frame mee vergelijkt hebben ca. 200 gram optische verfraaiers om de genoemde effecten te voorkomen (en wegen een heel stuk meer). Het is maar waar je voor kiest maar de Cr1 is gemiddeld beter afgewerkt dan de concurrentie dus......
Je fietsenmaker heeft gelijk tot max 2 keer terugbuigen is mogelijk.
En wat betreft de afwerking. De fietsen waar je dit frame mee vergelijkt hebben ca. 200 gram optische verfraaiers om de genoemde effecten te voorkomen (en wegen een heel stuk meer). Het is maar waar je voor kiest maar de Cr1 is gemiddeld beter afgewerkt dan de concurrentie dus......
Hatsekidee,
Inmiddels heb ik er 2250 km opzitten. Mijn advies is kopen die CR1 iedere km is met toenemend enthousiasme afgelegd.
De achterpatten is misschien een klein nadeel maar niet onoverkomelijk denk ik.
Anders is het een gemiste kans opeen superfiets.
Laat even weten wat het geworden is.
groet trek 1400
Inmiddels heb ik er 2250 km opzitten. Mijn advies is kopen die CR1 iedere km is met toenemend enthousiasme afgelegd.
De achterpatten is misschien een klein nadeel maar niet onoverkomelijk denk ik.
Anders is het een gemiste kans opeen superfiets.
Laat even weten wat het geworden is.
groet trek 1400
addicted to Scott CR1 pro