foto van je fiets
Heb nog geen meter met deze fiets gereden Gisterenavond pas opgehaald.Maar dat gaat vrij snel gebeuren.
Heb ook over witte spacers gedacht. Mijn FM heeft ze echt er niet en dacht erover na om ze om te spuiten.
Dit is ook echt mijn zomerfiets, mijn winterfiets een Ridley Icarus,zal nog vele hand en spandiensten voor mij verrichten
Quoten: Origineel geplaatst door Fuego op 20 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Januari 2006
Hoe bevallen die Xentis wielen jou?Hoe is het om er mee te rijden op vlakke weg? Bij lichte wind? Welk geluid maken ze en is dit hinderlijk?
Hoezo ?
Ga je je LW's al inruilen voor een paar Xentis'en ???
Moet eerlijk zeggen dat ik die LW's ook helemaal te gek vindt!Ben eigenlijk best benieuwd hoe die onder de TREK zal staan (wie kan er goed photoshoppen?)Ben er voor aan het sparen zodat misschien eind van het jaar....
Heb ook over witte spacers gedacht. Mijn FM heeft ze echt er niet en dacht erover na om ze om te spuiten.
Dit is ook echt mijn zomerfiets, mijn winterfiets een Ridley Icarus,zal nog vele hand en spandiensten voor mij verrichten
Quoten: Origineel geplaatst door Fuego op 20 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Januari 2006
Hoe bevallen die Xentis wielen jou?Hoe is het om er mee te rijden op vlakke weg? Bij lichte wind? Welk geluid maken ze en is dit hinderlijk?
Hoezo ?
Ga je je LW's al inruilen voor een paar Xentis'en ???
Moet eerlijk zeggen dat ik die LW's ook helemaal te gek vindt!Ben eigenlijk best benieuwd hoe die onder de TREK zal staan (wie kan er goed photoshoppen?)Ben er voor aan het sparen zodat misschien eind van het jaar....
Kan niet photoshoppen, wel de fiets van een koersmaat tonen:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
normaal vind ik een trek met campagnolo maar niets , maar dit is wel een heel leuke.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Januari 2006
Gaaf ding!
Hoe bevallen die Xentis wielen jou?Hoe is het om er mee te rijden op vlakke weg? Bij lichte wind? Welk geluid maken ze en is dit hinderlijk?
Vandaag voor de 1ste keer met de TREK geredenKan alleen maar zeggen dat het me zeer goed bevallen is.Was toch aardig winderig. De wielen maken een soort zoeff geluid. Maar voor zowel mij als mijn fietsmaat is het niet als hinderlijk ervaren.Heb alleen wat kramp in mijn handen van het brede stuur, maar dat zal ongetwijfeld wel wennen. Wat wel weer een voordeel is dat je, omdat de fietscomputer niet meer direct op het stuur geplaatst is, je op meer plaatsen je handen kwijt kan.
Gaaf ding!
Hoe bevallen die Xentis wielen jou?Hoe is het om er mee te rijden op vlakke weg? Bij lichte wind? Welk geluid maken ze en is dit hinderlijk?
Vandaag voor de 1ste keer met de TREK geredenKan alleen maar zeggen dat het me zeer goed bevallen is.Was toch aardig winderig. De wielen maken een soort zoeff geluid. Maar voor zowel mij als mijn fietsmaat is het niet als hinderlijk ervaren.Heb alleen wat kramp in mijn handen van het brede stuur, maar dat zal ongetwijfeld wel wennen. Wat wel weer een voordeel is dat je, omdat de fietscomputer niet meer direct op het stuur geplaatst is, je op meer plaatsen je handen kwijt kan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44
Dang, vind die Trek fietsen telkens mooier worden. Vooral zo'n vin bij het achterwiel aan de staande buis ziet er goed uit!
ps: wat is dé reden om die plastic ventieldopjes van je fiets halen? ...Of moet ik zeggen wat is dé reden om ze erop te laten zitten?
ps: wat is dé reden om die plastic ventieldopjes van je fiets halen? ...Of moet ik zeggen wat is dé reden om ze erop te laten zitten?
Mijn fiets is bezeten!
Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 21 Januari 2006
4 spaaks wielen zijn geloof ik in een koers niet toegestaan. Geloof dat het er minimaal 8 moeten zijn.
Maar verder een top bike!
Alle wielen die minder dan een bepaald aantal spaken hebben en een bepaalde hoogte van velg overschrijden zijn in principe verboden. Deze wielen moeten een speciale goedkeuring van de UCI krijgen, na testen. De lijst staat op de website van de UCI.Zo kwam de goedkeuring van de UCI voor de Bontrager Aeolus wielen er pas net voor de Tour... maar Hincapie had er toen wel al sluiks een Pro Tour wedstrijd mee gewonnen. Leuk is dit testverslag voor de UCI, uitgevoerd door een Belgisch testlabo, mbt. de Lightweight Ventoux wielen: http://ddata.over-blog.com/xxxyyy/0/02/72/10/uci.pdf
Xentis wielen zijn niet goedgekeurd voor gewone wedstrijden, wel voor tijdritten.
4 spaaks wielen zijn geloof ik in een koers niet toegestaan. Geloof dat het er minimaal 8 moeten zijn.
Maar verder een top bike!
Alle wielen die minder dan een bepaald aantal spaken hebben en een bepaalde hoogte van velg overschrijden zijn in principe verboden. Deze wielen moeten een speciale goedkeuring van de UCI krijgen, na testen. De lijst staat op de website van de UCI.Zo kwam de goedkeuring van de UCI voor de Bontrager Aeolus wielen er pas net voor de Tour... maar Hincapie had er toen wel al sluiks een Pro Tour wedstrijd mee gewonnen. Leuk is dit testverslag voor de UCI, uitgevoerd door een Belgisch testlabo, mbt. de Lightweight Ventoux wielen: http://ddata.over-blog.com/xxxyyy/0/02/72/10/uci.pdf
Xentis wielen zijn niet goedgekeurd voor gewone wedstrijden, wel voor tijdritten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Resumé : er zijn geen stukken uitgevallen, alles hangt nog min of meer aan elkaar dus er is geen gevaar. Hoe ziet een wiel eruit dat niet goedgekeurd is ?
Waarschijnlijk worden er wel meer testen uitgevoerd dan enkel die met een impact van die rare trolley, bv stijfheidsmetingen. Anders kan ik morgen ook een UCI labo opzetten.
Waarschijnlijk worden er wel meer testen uitgevoerd dan enkel die met een impact van die rare trolley, bv stijfheidsmetingen. Anders kan ik morgen ook een UCI labo opzetten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03
Ik heb er lightweights onder gephotoshoped, niet heel secuur, toch wel een kwartiertje mee bezig geweest
Mocht je het heel mooi willen hebben, kan ik nog wel een keer m'n best doen
Ik vind het wel mooi trouwens
Iets mooier, iets rustiger, iets minder aggressief
Ik zie net dat je een derailleur hebt die tussen twee spaken door naar de andere kant van je wiel gaat
Foooutje
Mocht je het heel mooi willen hebben, kan ik nog wel een keer m'n best doen
Ik vind het wel mooi trouwens
Iets mooier, iets rustiger, iets minder aggressief
Ik zie net dat je een derailleur hebt die tussen twee spaken door naar de andere kant van je wiel gaat
Foooutje
be Special, ride a Special
@Coulthard Het klopt dat Xentis wielen niet zijn toegestaan in wedstrijden, maar ik ben "maar" een gewone toerfietser.
@fietsfanaat bedankt! Net zoals de "echte" foto's van Casran ziet het er zeker erg mooi uit. Denk toch dat ik ga sparen voor de LW's
Helemaal verrgeten te vertellen Ander groot voordeel van de TREK is trouwens ook het enorme comfort. Het absorberingsvermogen is echt ongelooflijk goed. Dat merkte ik vooral op slechte klinkerwegen, waarbij in vergelijking met de Ridley, ik het gevoel het op glad asfalt te rijden!
@fietsfanaat bedankt! Net zoals de "echte" foto's van Casran ziet het er zeker erg mooi uit. Denk toch dat ik ga sparen voor de LW's
Helemaal verrgeten te vertellen Ander groot voordeel van de TREK is trouwens ook het enorme comfort. Het absorberingsvermogen is echt ongelooflijk goed. Dat merkte ik vooral op slechte klinkerwegen, waarbij in vergelijking met de Ridley, ik het gevoel het op glad asfalt te rijden!