Wielrennen op tv
-
- Forum-lid
Ja de verheerlijking van Boonen is echt belachelijk aan het worden. In feite teert hij al jaren op enkele korte piekjes per seizoen en dan is het altijd weer net niet.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Die verheerlijking is irritant. Maar ik vind het ook altijd weer opvallend hoe makkelijk men hier op het forum de geleverde prestaties bagetaliseerd. Boonen teert op korte plekjes en verder vooral net niet?
Ik weet niet hoor, maar met een 149 profielen, een keer wereldkampioen, 6 tour etappes (weliswaar een decennium geleden) en een vracht aan de klassieke overwinningen.... Wat moet je dan wel presteren voordat je hier echt goed gevonden wordt? Sagan is ook heel vaak net niet. Teert die man ook op enkele plekjes? Of ben je pas echt heel goed als je, alla Marianne vos of sven kramer, vrijwel overal waar je start ook wint?
Het klinkt zo snel, of respectloos.. Maar goed dat is ook maar mijn mening natuurlijk.
Ik weet niet hoor, maar met een 149 profielen, een keer wereldkampioen, 6 tour etappes (weliswaar een decennium geleden) en een vracht aan de klassieke overwinningen.... Wat moet je dan wel presteren voordat je hier echt goed gevonden wordt? Sagan is ook heel vaak net niet. Teert die man ook op enkele plekjes? Of ben je pas echt heel goed als je, alla Marianne vos of sven kramer, vrijwel overal waar je start ook wint?
Het klinkt zo snel, of respectloos.. Maar goed dat is ook maar mijn mening natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Je moet er toch rekening mee houden als je het over Boonen hebt dat hij de laatste jaren wel al heel wat lichamelijk leed heeft gehad en hij dus steeds na het vallen moeten terugvechten heeft.
't was misschien door omstandigheden (schedelfractuur)maar in 2 wedstrijden, maar in de P-R van verleden jaar en het WK leverde hij echt topprestaties. Vergeet toch niet dat hij de laatste 2 jaar ondanks alle lichamelijk leed toch Parijs-Brussel en Gent- wevelgem won.
Trouwens in de klassieke wedstrijden dit seizoen is hij een paar keer geblokkeerd geweest door het ploegbelang. In de G_W van dit jaar zou ik met zijn palmares gewoon geëist hebben dat iedereen in zijn dienst reed ipv zijn ploegmaats als jan lul de wedstrijd te zien vergooien.
En als je niet ziet dat Gilbert, zoals het hele seizoen al, topprestaties levert en Durbridge een keigoede tijdrijder is, tja wat kan ik dan nog meer over de koers gaan zeggen..
'k Heb soms de indruk hier dat de niet-nederlandse prestaties niet geapreccieerd worden obv chauvinisme.Persoonlijk heb ik in de rondes al echt genoten van de prestaties van Kruiswijk en Dumoulin bvb. Dat dat nu Nederlanders zijn of al waren het chinezen maakt mij geen reet uit.
't was misschien door omstandigheden (schedelfractuur)maar in 2 wedstrijden, maar in de P-R van verleden jaar en het WK leverde hij echt topprestaties. Vergeet toch niet dat hij de laatste 2 jaar ondanks alle lichamelijk leed toch Parijs-Brussel en Gent- wevelgem won.
Trouwens in de klassieke wedstrijden dit seizoen is hij een paar keer geblokkeerd geweest door het ploegbelang. In de G_W van dit jaar zou ik met zijn palmares gewoon geëist hebben dat iedereen in zijn dienst reed ipv zijn ploegmaats als jan lul de wedstrijd te zien vergooien.
En als je niet ziet dat Gilbert, zoals het hele seizoen al, topprestaties levert en Durbridge een keigoede tijdrijder is, tja wat kan ik dan nog meer over de koers gaan zeggen..
'k Heb soms de indruk hier dat de niet-nederlandse prestaties niet geapreccieerd worden obv chauvinisme.Persoonlijk heb ik in de rondes al echt genoten van de prestaties van Kruiswijk en Dumoulin bvb. Dat dat nu Nederlanders zijn of al waren het chinezen maakt mij geen reet uit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Over anderhalve week is de manier waarop over Boonen wordt gesproken anders. Nog even doorbijten dus.
-
- Forum-lid
Ik heb ook wel respect voor Boonen en Gilbert, maar er zijn ook wel andere onderwerpen om over te praten de laatste 40km.fiedoo schreef:Je moet er toch rekening mee houden als je het over Boonen hebt dat hij de laatste jaren wel al heel wat lichamelijk leed heeft gehad en hij dus steeds na het vallen moeten terugvechten heeft.
Maak joe woar
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tom_Boonen#Palmares
Wat vreemd dat de Belgen het over Tom Boonen hebben.
Het (overdreven) ophemelen van Gilbert gisteren is me totaal niet opgevallen, misschien omdat Gilbert bijzonder indrukwekkend reed.
Wat vreemd dat de Belgen het over Tom Boonen hebben.
Het (overdreven) ophemelen van Gilbert gisteren is me totaal niet opgevallen, misschien omdat Gilbert bijzonder indrukwekkend reed.
-
- Forum-lid
Je hebt erover praten en je hebt kwijlen. En Gilbert reed wel sterk maar het ging maar door en de vorige koersen ook al.
Ik heb daar gewoon een hekel aan ook als het een Nederlander is.
Ik heb daar gewoon een hekel aan ook als het een Nederlander is.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, dat is gewoon heel irritant. Ongeacht zijn palmares.
Het jaar dat Gilbert alles won kwamen ze ook woorden (en kwijldoekjes) tekort.
Verheerlijking, van welke renner (sporter) dan ook is vervelend, en als helemaal als meneer W. het doet.
Het jaar dat Gilbert alles won kwamen ze ook woorden (en kwijldoekjes) tekort.
Verheerlijking, van welke renner (sporter) dan ook is vervelend, en als helemaal als meneer W. het doet.
Less is bore
- LongTallErne
- Forum-lid
Gelukkig doen we dat in Nederland niet.... of toch wel.....
Verschil is dat wij ze na een mindere periode weer in de stront laten zakken...
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
-
- Forum-lid
Moet je eens naar Zak van Gelder bij het voetjebal luisteren. Is tien keer ergerlijker dan Michel Wuyts. Sporza is bij veel koersen de enige die het uitzendt. Dan neem je dat beetje chauvinisme voor de Belgen of voor lief.LongTallErne schreef:Gelukkig doen we dat in Nederland niet.... of toch wel.....