Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 dec 2017 11:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

DDX
Forum-lid HC

DDX 12 dec 2017 13:16

Ziet er niet heel prettig uit zo langs de ringvaart.
Blij dat ik maar veilig in de trein ben gestapt vanmorgen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 dec 2017 15:34

DDX schreef: 12 dec 2017 13:16 Ziet er niet heel prettig uit zo langs de ringvaart.
Blij dat ik maar veilig in de trein ben gestapt vanmorgen.
Hangt een beetje van de definitie van "niet prettig" af. Maar als "veilig" het argument is dan snap ik het niet zo goed: er is gestrooid en het is niet glad. Enkel een dun laagje verse sneeuw omdat er op dat moment ook sneeuw viel maar als dat al een probleem is dan kun je je fiets best het hele jaar voor de "veiligheid" binnenhouden :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

DDX
Forum-lid HC

DDX 12 dec 2017 16:21

Oh leek net alsof er niet echt gestrooid was en deed me denken aan ritje langs de ringvaart van 2 jaar geleden.
Toen voelde ik bij elke trap fiets beetje heen en weer schuiven.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 12 dec 2017 16:53

Als DDX voor de veiligheid het hele jaar de fiets gaat binnenhouden, dan kunnen bij Strava een aantal servers afgekoppeld worden :-)

Jac
Forum-lid

Jac 12 dec 2017 17:29

RVV schreef: 12 dec 2017 16:53 Als DDX voor de veiligheid het hele jaar de fiets gaat binnenhouden, dan kunnen bij Strava een aantal servers afgekoppeld worden :-)
En als jij dat dan ook doet heeft strava het helemaal rustig. :D Respect heren voor zulke jaar totalen
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 dec 2017 20:14

Ik blijf mij erover verbazen dat er met dit weer mensen voor hun plezier ettelijke uren gaan buitenfietsen. :)
Ik ben, jammer voor mij, een van diegenen die het met dit weer niet kan opbrengen op zijn fiets te nemen. :(
I know myself like no one else
Nothing to defend

jepickx
Forum-lid

Gebruikersavatar jepickx 13 dec 2017 08:36

Vandaag toch maar weer de fiets gepakt. En jawel onderuit precies op de plek waar ik er bang voor was. Iets omhooglopen fietspad bij brug. Eerdere ervaringen hadden me geleerd dat daar gevaar op de loer ligt.
Plek met nat ijs op het fietspad. Gelukkig geen snelheid.
Daarna nog een stuk met afwatering van de rijbaan richting fietspad, voeld ook niet lekker.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

hayes

hayes 13 dec 2017 13:35

Ik overweeg toch om vanavond na het eten even een uurtje buiten te fietsen.
Als sinds zaterdag niet meer gefietst. En dat voelt gewoon raar... :?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 dec 2017 14:27

Lcsmet schreef: 12 dec 2017 20:14 Ik blijf mij erover verbazen dat er met dit weer mensen voor hun plezier ettelijke uren gaan buitenfietsen. :)
Ik ben, jammer voor mij, een van diegenen die het met dit weer niet kan opbrengen op zijn fiets te nemen. :(
Ik zie inderdaad sommige ritten op Strava langs komen met plaatjes met minder vrolijke gezichten/bagger/kou. Dat zijn veelal de "ik heb afgesproken, dus ik ga rijders".
Ik laat het even aan me voorbij gaan en zit al vanaf vorige zondag op mijn Elite Directo, die op geen beter tijdstip geleverd had kunnen worden. :mrgreen:
Scheelt hoop tijd, maar droog dagje tussendoor zou niet verkeerd zijn.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 13 dec 2017 23:02

Ik heb geen tacx “achtige” zaken thuis staan. En ik wil wel graag fietsen dus buiten :-) ik heb overigens ook nul behoefte aan op een tacx te gaan trainen. Ik kan mij er ook weinig bij voorstellen in vergelijk tot echt fietsen. Verder geen waardeoordeel over tacxen en mensen die het wel leuk vinden. Dan kou/regen/modder/bende etc. Voor mij is dit een kwestie van juist kleden. Oké niet zo comfortabel als een kort/kort zomer stelletje maar behalve veel aan en uittrekken zie ik geen belemmering om niet te gaan fietsen. Overigens hou ik ook wel van een beetje extreem weer. Afgelopen dinsdag toen het flink sneeuwde en hard waaide ben ik speciaal op de MTB gestapt om dit te beleven. Soms laat de weg ivm opgevroren ijs of ijzel verstandig fietsen niet toe. Dan erken ik ook wel mijn meerdere in het weer. Maar al het andere daar laat ik de fiets niet voor staan. Maar goed een ander mag daar natuurlijk heel anders over denken. Ieder zijn ding toch? Maar in mijn ogen, het fietsseizoen is nooit afgelopen.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 dec 2017 07:20

Zoals me die sneeuw had ik graag ook het bos ingegaan, wat iets met werk.....
Ik ben de laatste jaren meer een mooi weer rijder geworden tov pakweg 5 tot 10 jaar terug en neem wat vaker de stap om indoor te fietsen. Racefiets staat er de hele winter op en is kwestie van er vlot opspringen, m'n "ding" doen waar ik zin in heb.
Na afloop uitzweten/douchen en klaar zonder al te veel moeten schoon maken etc. Hou dan tijd over voor andere leuke dingen. In dat opzicht is Zwift een leuke aanvulling op het indoorwerk van paar jaar terug.
Juist kleden idd een goed punt, heb goede kleding maar ontbreekt mij de spirit om zoals o.a. jij (RVV) :winkthumb: dan uren buiten te trappen. Misschien ook beetje de leeftijd?
Heb ook geen direct sportief doel staan waar ik een extra stok achter de deur heb. Fietsen zelf is de stok achter de deur, maar toch anders dan in periode dat ik MTB marathons deed.
Hopelijk ri komend weekend een droge(re) periode en dan met de CX de weg op, bos in met al die bagger trek me ook niet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie