Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

whocares
Forum-lid

whocares 18 okt 2009 18:48

[quote="Amclassic-fan"] Probleem van het schrijven van een FAQ/handleiding is dat er steeds nog al wat veranderd in de firmware updates. [/quote]

Die kunnen ze altijd aanpassen op hun website.

http://www8.garmin.com/manuals/Edge605_ ... ijzing.pdf
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2009 19:27

Tja, maar een betere handleiding van Garmin zou maar een klein deel van het probleem verhelpen. Je kunt toch moeilijk van Garmin verwachten dat ze geen vertellen wat de voordelen van de verschillende formaten zijn die je op GPSies kunt selecteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 18 okt 2009 21:36

@Amclassic-fan

We weten ondertussen wel van die houder en Garmin heeft een nieuwe op de markt gebracht. Daarmee hebben ze hun plicht gedaan en moet hier niet steeds over gezeurd worden.
Wat de mogelijkheden zijn van de Edge, daarover is er inderdaad weinig handleiding. Daarover heb ik hier reeds veel geleerd en heb ik ook al andere met veel plezier geholpen. Maar niet altijd over dat afbreken. En als forum moderator had ik van u zo geen reactie verwacht.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2009 21:51

Daarmee hebben ze hun plicht helemaal niet gedaan. Ze hadden gewoon al die houders kosteloos moeten vervangen. Doordat zij dat niet hebben gedaan is de consument nu het slachtoffer.

Ik ga niet roepen dat het ding perfect is als dat duidelijk niet zo is. De discussie kwam weer op gang, nadat iemand een probleem met Garmin heeft omdat die houder afbrak. Ik geef gewoon mijn onderbouwde mening net zoals dat ik dat altijd doe. Of heb je liever dat ik me voortaan politiek correct uitlaat?
Afbeelding

whocares
Forum-lid

whocares 18 okt 2009 22:59

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 19 okt 2009 00:07

Voor beginners zeer interessant. Ik ben al een tijdje gebruiker maar zal toch eens nakijken of ik nog iets kan bijleren. Dat de nieuwe ook eens de moeite doen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

rezne
Forum-lid

rezne 19 okt 2009 00:11

Leuke link :)

Op een of andere manier gaan Courses (tcx) altijd fout als ik via Bikeroutetoaster courses upload. Overigens plaats ik wel handmatig coursepoint op kruisingen in het parcours.
Op de route is regelmatig ineens een 'driehoek' in het parcours die wil dat ik in het weiland naast me ga rijden. Op de eerst volgende kruising of bocht komt de weg en het paarse lijntje weer samen. Iemand anders die dit soort probleempjes kent?

Een route gaat ook nog niet helemaal lekker (gpx). Deze maak ik in Mapsource, maar altijd leidt hij me naar het eind. Gister een route gemaakt en als ik op Mapsource keek zag het er allemaal goed uit. De pijltjes liepen allemaal in de goede richting en hij ging mooi over de wegen. Wil ik 'm vandaag starten (ik stond bij het start Waypoint) wil hij me van de route af naar het eindpunt. Moet ik ook een eindwaypoint plaatsen? Of moet ik gewoon de route als 1 geheel maken waarbij start- en eindpunt hetzelfde zijn?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

moustache
Forum-lid

moustache 19 okt 2009 00:21

[quote="Rezne"]Leuke link :)

Op een of andere manier gaan Courses (tcx) altijd fout als ik via Bikeroutetoaster courses upload. Overigens plaats ik wel handmatig coursepoint op kruisingen in het parcours.
Op de route is regelmatig ineens een 'driehoek' in het parcours die wil dat ik in het weiland naast me ga rijden. Op de eerst volgende kruising of bocht komt de weg en het paarse lijntje weer samen. Iemand anders die dit soort probleempjes kent?

Een route gaat ook nog niet helemaal lekker (gpx). Deze maak ik in Mapsource, maar altijd leidt hij me naar het eind. Gister een route gemaakt en als ik op Mapsource keek zag het er allemaal goed uit. De pijltjes liepen allemaal in de goede richting en hij ging mooi over de wegen. Wil ik 'm vandaag starten (ik stond bij het start Waypoint) wil hij me van de route af naar het eindpunt. Moet ik ook een eindwaypoint plaatsen? Of moet ik gewoon de route als 1 geheel maken waarbij start- en eindpunt hetzelfde zijn?[/quote]

Ik heb allemaal geen antwoorden maar wel een tip: GPSies :)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2009 00:40

Mapsource moet gewoon goed werken, ik heb er nooit problemen mee. Je hebt automatisch herberekenen uit staan?
Afbeelding

rezne
Forum-lid

rezne 19 okt 2009 01:10

Ja. Met mapsource heb ik alleen dat hij niet de route oppakt zoals het hoort.

@Moustache. Ik ga vanaf nu maar Courses rijden met behulp van GPSies. Via trainingscenter kan ik toch ook nog van die punten plaatsen die een piepje geven als je er langs komt? Met sommige routes is dat wel nodig hiero.
In België is het allemaal extreem eenvoudig te volgen, maar een route door Limboland is nogal een wirwar :)
CR1 Update
Update 2

moustache
Forum-lid

moustache 19 okt 2009 01:51

[quote="Rezne"]Ja. Met mapsource heb ik alleen dat hij niet de route oppakt zoals het hoort.

@Moustache. Ik ga vanaf nu maar Courses rijden met behulp van GPSies. Via trainingscenter kan ik toch ook nog van die punten plaatsen die een piepje geven als je er langs komt? Met sommige routes is dat wel nodig hiero.
In België is het allemaal extreem eenvoudig te volgen, maar een route door Limboland is nogal een wirwar :)[/quote]

Die extra piepjes in courses kan je ook aangeven in GPSies.
Moet je tijdens het tekenen even schakelen met die knop links bovenin je scherm (dat ballonnetje met dat i-tje erin).

rezne
Forum-lid

rezne 19 okt 2009 02:13

GPSies werkt een stuk makkelijker idd. Er staan ook echt ongelofelijk veel routes op.

Maakt het overigens nog uit of je een course rijdt als TCX of als CRS?
Je blijft er wel mee bezig zeg, zo'n Garmin :D
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie