Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik heb hydraulisch op mijn endurance wegfiets zitten en mechanisch op mijn crosser. Hydraulisch vind ik echt veel fijner remmen!
Op beide fietsen heb ik 105 en dat is goed genoeg. Op mijn crosser heb ik 2 voorbladen, de grote gebruik ik voor op de weg en de kleine eigenlijk meer voor mountainbike paden. Ik wil daarmee aangeven dat je bladkeuze afhankelijk is van je soort ritten die je maakt.
Op beide fietsen heb ik 105 en dat is goed genoeg. Op mijn crosser heb ik 2 voorbladen, de grote gebruik ik voor op de weg en de kleine eigenlijk meer voor mountainbike paden. Ik wil daarmee aangeven dat je bladkeuze afhankelijk is van je soort ritten die je maakt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Weet iemand misschien waar ik een cyclocross 2x11 groep kan kopen? Bij voorkeur niveau 105/Rival met cantilever remmen en een 46/36 (geen 50/34) 172.5mm crankset.
De enige aanbieder die ik vinden kan zit in Belgie:
https://www.bambinibicycles.com/cyclocr ... cyclocross
De enige aanbieder die ik vinden kan zit in Belgie:
https://www.bambinibicycles.com/cyclocr ... cyclocross
https://www.mantel.com/shimano-ultegra- ... N0YXJ0OQ==
Is wel met schijfremmen,ik zelf heb gewoon een ultegra groep gekocht en de remmen verkocht en daar aan apart setje cantilevers voor gekocht.
Is wel met schijfremmen,ik zelf heb gewoon een ultegra groep gekocht en de remmen verkocht en daar aan apart setje cantilevers voor gekocht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het wordt dan waarschijnlijk een 105 groep. Zit ik alleen nog een beetje met de cranks omdat ik de fiets gebruiken wil als vakantiefiets (met bagage) en een 50 ring dan al snel te groot is (en een 34 weer te klein).
Zou je voor een vakantiefiets niet beter af zijn met Tiagra triple? Met bagage een serieuze berg over is iets anders dan met een racefietsje en onderwerg wisselen van 34 naar 39 is al helemaal geen optie.ypuh schreef:Het wordt dan waarschijnlijk een 105 groep. Zit ik alleen nog een beetje met de cranks omdat ik de fiets gebruiken wil als vakantiefiets (met bagage) en een 50 ring dan al snel te groot is (en een 34 weer te klein).
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik ben benieuwd wat je keuze wordt!spaceage schreef:Bedankt Danny. Ga een keuze maken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het wordt waarschijnlijk een 46/34 crank met 11-32 cassette wat voor Nederland voldoende zou moeten zijn.Ernie C. schreef:Zou je voor een vakantiefiets niet beter af zijn met Tiagra triple? Met bagage een serieuze berg over is iets anders dan met een racefietsje en onderwerg wisselen van 34 naar 39 is al helemaal geen optie.ypuh schreef:Het wordt dan waarschijnlijk een 105 groep. Zit ik alleen nog een beetje met de cranks omdat ik de fiets gebruiken wil als vakantiefiets (met bagage) en een 50 ring dan al snel te groot is (en een 34 weer te klein).
Voor fietsen met bagage komt er of een 2e ultra compact crankstel (44/28) en/of een Wolftooth Roadlink idee om zo een 36 of 40T cassette te kunnen monteren.
Ook hier de vraag maar even stellen wan ik stelde m in het ''vandaag gesleuteld''-topic maar de kenners tref ik wss hier: vandaag van Fort-crosser de canti's afgesteld. Was een hoop gepiel maar ik denk dat er een truuk voor is die ik niet ken. Hoe doen jullie dat? Of is het idd doorklooien tot ie OK is?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Met Kabelverstellers zou het iets makkelijker moeten gaan mocht je deze nog niet hebben geïnstalleerd tussen de kabels
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Vrijdag krijg ik m'n eerste cyclocrossertje in handen. Tweedehands Stevens Cyclocross 105.
Ik plan die te gebruiken voor 50-60% woon-werk asfalt, 20-30% gravel en 20% mtb werk.
De achterband is bijna aan vervanging toe. Dus de eeuwige vraag: wat is een goeie allround band, onder de 25 euro? Lichtlopend op het asfalt maar vodoende grip op de occasionele offroad trips. Ik ben geen offroad held, dus ga sowieso niet de limieten opzoeken.
Ik kwam bv de Schwalbe CX Comp tegen en die vind ik al voor 8(!) tot 15 euro. Online zijn de reviews best ok, zeker voor het werk waarvoor ik hem zal inschakelen. Maar kan zo'n goedkoop bandje effectief allround ok zijn??
Ik plan die te gebruiken voor 50-60% woon-werk asfalt, 20-30% gravel en 20% mtb werk.
De achterband is bijna aan vervanging toe. Dus de eeuwige vraag: wat is een goeie allround band, onder de 25 euro? Lichtlopend op het asfalt maar vodoende grip op de occasionele offroad trips. Ik ben geen offroad held, dus ga sowieso niet de limieten opzoeken.
Ik kwam bv de Schwalbe CX Comp tegen en die vind ik al voor 8(!) tot 15 euro. Online zijn de reviews best ok, zeker voor het werk waarvoor ik hem zal inschakelen. Maar kan zo'n goedkoop bandje effectief allround ok zijn??