Pagina 155 van 491

Geplaatst: 13 feb 2011 09:47
door wasbeer2006
Titanium ging al langer door mijn gedachten in eerste instantie op de MTB. Waar carbon toch wat schade gevoeliger is. Uiteindelijk is het toen (in 2008) Carbon geworden omdat tita te duur werd, ruim 1200 duurder dan carbon.

Maar oa door het artikel in fiets is het wel weer in mijn hoofd gaan leven.

Als ik eens een paar duizend euro over heb (de komende drie jaar niet met twee jongen kinderen en creche kosten :-)Maar als ze naar school gaan heb ik het waarschijnlijk in nog geen half jaar bij elkaar)

Ik zou dan voor bv een Linskey gaan met een rustige uitstraling. Zoals bv de be one op de vorige pagina en de litespeed, Netjes zijn die zeg! (bora's mmm het staat niet slecht maar..........). Absoluut gewoon blank tita! met bv record groep, tita of thomson zadel en stuurpen

Het zou me erom gaan een relatief confortabele fiets bij mijn huidige fietsen te hebben.

Ik zal dit topic eens wat meer gaan volgen leuk!

Geplaatst: 13 feb 2011 11:03
door wido
wasbeer2006 schreef:..... Als ik eens een paar duizend euro over heb (de komende drie jaar niet met twee jongen kinderen en creche kosten :-) .....


Kan een stuk goedkoper hoor ! Het BEONE (eigenlijk B1) frame komt "gewoon" van Marktplaats en heeft me nu netto ongeveer 200 euro gekost. (Als complete fiets gekocht en daarna de onderdelen verkocht).
De onderdelen doe er nu op zitten komen van mijn andere racefiets. Toevallig ook een BeOne, maar dan van plastic ;) Kan ik nog eens switchen als ik het hooggebergte in ga (scheelt ongeveer een kilo, 6.7 om 7.8 kg).

Het lijkt trouwens wel of er op MP steeds meer titanium aangeboden wordt.
Goed zoeken en vele geduld hebben, er staat genoeg !

Geplaatst: 13 feb 2011 12:54
door Le Grimpeur
wasbeer2006 schreef:...omdat tita te duur werd, ruim 1200 duurder dan carbon...

...Ik zou dan voor bv een Linskey gaan met een rustige uitstraling...


Het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Voor mijn Planet-X (made by Lynskey) heb ik zeker niet de 'hoofdprijs' betaald. Frame bevalt uitstekend en heeft ook een 'rustige uitstraling':

Afbeelding

Geplaatst: 13 feb 2011 20:40
door zapperdeflap
Hij heeft ook erg veel weg (iets minder sloping) van de R230,
prijs technisch waarschijnlijk veel interessanter?

Geplaatst: 14 feb 2011 14:39
door wasbeer2006
Het hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Voor mijn Planet-X (made by Lynskey) heb ik zeker niet de 'hoofdprijs' betaald. Frame bevalt uitstekend en heeft ook een 'rustige uitstraling':
Ziet er goed uit!
Jullie begrijpen gelukkig wat ik met een rustige uistraling bedoel.

Je zou het niet zeggen als je mijn huidige fietsen ziet, maar met Tita zou ik daar voor gaan!

Geplaatst: 14 feb 2011 16:06
door escargot
Over titanium gesproken:

http://www.kenteriksen.com/

Geplaatst: 14 feb 2011 17:33
door Le Grimpeur
ZAPPerdeflap schreef: Hij heeft ook erg veel weg (iets minder sloping) van de R230,
prijs technisch waarschijnlijk veel interessanter?


Oordeel zelf: Planet-X. Ze zijn momenteel schaars! Ik meen ergens gelezen te hebben dat Planet-X de frames dit jaar niet meer van Lynskey zou betrekken, doch 'ook' (net als zovelen) in het Verre Oosten laat produceren. Heb e.e.a. niet nagetrokken (heeft geen prioriteit, ik heb er immers al één:D). Vanwege de kreet 'Request stock alert', neem ik aan dat ze in elk geval wel verder gaan met titanium frames. De Planet-X vork (wel 'made in China' en wel bij Carbon-Tech) was trouwens ook prijstechnisch interessant. En ook qua gewicht (375 gram en na op maat maken 355 gram).

Geplaatst: 14 feb 2011 23:09
door hmdon
Voor het eerst rij ik op een titanium fiets. Ik heb hem eind vorige jaar (2010) aageschaft bij cycle center 23-11 te Bruchem. Te weten de nieuwe zaak van van Tuyl. Hij begint met een nieuwe lijn Tita fietsen onder de naam Gilbertson. Ik geloof dat ik het tweede exemplaar heb. Russisch titanium frames op de bouwen zoals je zelf wilt. Ik ben er enthousiast over. De eerste 500 km zitten erop en ik vind het comfort in vergelijking met m'n oude alu fiets goed. Gewicht Zit rond de 8 kg met dien verstande ik heb er ouderwets met de hand gebouwde wielen in gezet, door mijn eigen fietsenmaker. Niet de lichtse dus. Ik zal eerdaags een foto plaatsen. Wordt vervolgd.

Geplaatst: 14 feb 2011 23:55
door zapperdeflap
@ Hmdon,
je heb 't gevonden, welkom.

Ik heb bij je vorige bericht gelijk gekeken op de site www.cc5311.nl
maar nog niets te vinden betreft 't merk "GILBERTSON".
Google levert ook niet iets op, als je info en plaatjes hebt graag,

Geplaatst: 15 feb 2011 00:02
door hmdon
Klopt was vorige week nog bij van Tuyl. Hij verwacht het voorjaar ergens zijn Gilbertson website in de lucht te hebben. Heeft het druk met de promotie en verkoop van Apex. Ik zal deze week wat foto 's maken. Ben m'n fototoestel kwijt.

Gr. HM

Geplaatst: 15 feb 2011 09:12
door Einstein
body schreef:Vandaag ben ik met mijn pa naar John Knoops gereden in Mierlo. Daar had hij het prachtige Ti frame hangen in mijn maat voor een mooie prijs.
Dit wordt het nieuw project. Het plan is om het frame op te bouwen met Campa en met carbon wielen.

[IMG=http://img14.imageshack.us/img14/184/dsc0027db.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us



Het frame staat nog netjes kaal op tafel :) Ben nog er nog niet helemaal uit wat de afmontage betreft.

Stuur en stuurpen worden van T3 (Ergonova dropbar) Hier zit een beetje rood in. In eerste instantie zou ik ook een zadelpen nemen van T3 maar dan wordt het weer allemaal iets te rood.

Heeft iemand een goed idee welke zadelpen, zwartcarbon, het mooist zou staan? Ik ga voor een zadelpen zonder setback ivm de maat. Thomson is mooi maar vind ik weer te stijf.

Geplaatst: 15 feb 2011 10:13
door andromeda
Zonder setback in carbon kom je bij Ritchey terecht, WCS single bolt in UD of de Easton EC70 zero carbon (zeker in combi met de vork).

Easton EA70 stuur en stuurpen erbij en het is helemaal af.