Volgens was dit het merk van Jan Kole (tegenwoordig Collosi). Ik had namelijk vroeger precies hetzelfde frame (alleen dan met sponsornaam). Ik had de kleur inderdaad gekopieerd van de Look van Hinault en Le Mond.neos schreef:Wie kent dit merk ( naam ookonder opbracket ingeslagen)kan niks ervan op het www vinden.
Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik in het bezit van een oldtimer; Peugeot Cadre Allege. Ik heb deze van mijn Opa geërfd.
Ik heb het een en ander al over de fiets gevonden (racefiets, uit jaren 1970, Mafac racer remmen), echter wil ik nog meer over de fiets te komen weten gezien op internet weinig te vinden is.
Graag zie ik jullie informatie tegemoet
Sinds kort ben ik in het bezit van een oldtimer; Peugeot Cadre Allege. Ik heb deze van mijn Opa geërfd.
Ik heb het een en ander al over de fiets gevonden (racefiets, uit jaren 1970, Mafac racer remmen), echter wil ik nog meer over de fiets te komen weten gezien op internet weinig te vinden is.
Graag zie ik jullie informatie tegemoet
Dat beweert ook niemand (het topic heet "retro / oudere fietsen"). Kom kom, iets gastvrijer naar nieuwe forumleden kan geen kwaadvelolove schreef:Dat is helemaal geen racefiets
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik ga in ieder geval. De vrouw moet werken dus ik neem de kinderen mee. Maar hopen dat ze overal met hun tengels vanaf kunnen blijven Mijn dochter heeft er in ieder geval weer heel veel zin in.
Ik heb nog wat klein spul nodig voor de Batavus en de Raleigh en het wordt te duur als ik alles moet laten opsturen wat ik op MP koop. Dat wordt dus lekker zoeken in de bakken met goedkope meuk.
Ik heb nog wat klein spul nodig voor de Batavus en de Raleigh en het wordt te duur als ik alles moet laten opsturen wat ik op MP koop. Dat wordt dus lekker zoeken in de bakken met goedkope meuk.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Dat van Simplex klopt wel, maar Reynolds... Alleen de topmodellen van Peugeot zoals de PX-10 werden van Reynolds buis gemaakt.chinetti schreef: Het is een race/ sportfiets uit de jaren 70 gemaakt met denk ik reynolds buizen en afgemonteerd met simplex.
Desalniettemin een leuke fiets waar je heel veel plezier mee beleven kan want ze fietsen onwijs lekker die ouwe Franse fietsies. Wel effe helemaal uit elkaar halen en netjes opbouwen (vooral de trapas) met losse kogels want ze zijn vaak nogal 'budget' in elkaargezet
-
- Forum-lid HC
chrissiewizzie, je hebt Gijsbert van Herk en z'n vader op die foto van stalen ros.
Fietsenmaker en coureur uit Veldhoven, z'n zoon Bas runt de zaak nu.
Destijds stond die fiets in de etalage van de winkel, hij en z'n vader experimenteerden er op los.
Met als gevolg ovale voorbladen( zo ovaal als een ei) en frames zoals die op de foto, allemaal zelfbouw.
Ik zat destijds in Veldhoven op school en stond me vaak te vergapen voor de etalage aan die fietsen.
Ik kocht daar ook altijd m'n fietsspullen zoals mijn shirt van Sanson Gelati van Francesco Moser en mijn eerste aerodynamische broek van Castelli.
Leuk om weer terug te zien!
Fietsenmaker en coureur uit Veldhoven, z'n zoon Bas runt de zaak nu.
Destijds stond die fiets in de etalage van de winkel, hij en z'n vader experimenteerden er op los.
Met als gevolg ovale voorbladen( zo ovaal als een ei) en frames zoals die op de foto, allemaal zelfbouw.
Ik zat destijds in Veldhoven op school en stond me vaak te vergapen voor de etalage aan die fietsen.
Ik kocht daar ook altijd m'n fietsspullen zoals mijn shirt van Sanson Gelati van Francesco Moser en mijn eerste aerodynamische broek van Castelli.
Leuk om weer terug te zien!
Laatst gewijzigd door scottpch op 21 mar 2015 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Normaal rij ik een Carbon Sensa Giulia en een Alu Bulls MTB.
Maar ook ik ben overstag, een stalen fiets is gaaf!
Afgelopen jaar bij RIH in Amsterdam geweest en nog de hand kunnen schudden met Wim van der Kaaij.
Daarna in België bij Jaegher op bezoek, wat een vakmensen zeg!
Via Marktplaats een RIH Speciaal aangeschaft, in redelijke staat met alleen een klein gedeelte van de groepset en alleen een stuurpen.
Begin van het jaar een Olmo gekregen van een maatje, maar die was opgebouwd met een ratjetoe van delen (zowel merken als types en bouwjaren).
Om toch snel een rijdende stalen fiets te krijgen zelf een single speed opgebouwd...........................
Hieronder het resultaat, investering Euro 15,- en nog een doos onderdelen over ook.
Maar ook ik ben overstag, een stalen fiets is gaaf!
Afgelopen jaar bij RIH in Amsterdam geweest en nog de hand kunnen schudden met Wim van der Kaaij.
Daarna in België bij Jaegher op bezoek, wat een vakmensen zeg!
Via Marktplaats een RIH Speciaal aangeschaft, in redelijke staat met alleen een klein gedeelte van de groepset en alleen een stuurpen.
Begin van het jaar een Olmo gekregen van een maatje, maar die was opgebouwd met een ratjetoe van delen (zowel merken als types en bouwjaren).
Om toch snel een rijdende stalen fiets te krijgen zelf een single speed opgebouwd...........................
Hieronder het resultaat, investering Euro 15,- en nog een doos onderdelen over ook.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................
Jammer dat ik dat van Neerkant nu pas lees, daar had ik wel heen gewild, maar helaas, morgen al andere plannen. Leuk trouwens dat Van Herk op die poster staat, ik heb 20 jaar in Veldhoven gewoond en kocht er vroeger geregeld spullen. Gijsbert van Herk stond toen nog zelf in de zaak met z'n vrouw, en Bas was toen ook al aan het werk in de zaak. Als ik er weer eens ben, zal ik weer eens langs gaan, was altijd een prima zaak.