Het staat de burger volledig vrij andere vervoersmiddelen te kiezen. Automobilisten als volksdeel hebben wat mij betreft afdoende bewezen zo borderline crimineel te zijn dat GPS-tracking en daarop gebaseerde handhaving voor elk motorvoertuig te billijken is.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23
C. een echte lezer ben je ook niet…
Vandaag weer een staaltje aso-gedrag van een medefietser meegemaakt. Ik rij deze gast tegemoet en houd rechts aan om het verplichte fietspad aan te houden. Hij kwam daar net vandaan. Ik had volgens hem mijn hand uit moeten steken. Geen idee waarom, ik moest dat fietspad op, rechtdoor. Want op de autoweg mocht ik niet. Maakt ie een hoop bombarie. Ik fiets door en zwaai alleen met mijn arm van joh maak je niet druk.
Komt meneer meer dan een kilometer later achter me aan om verhaal te halen. Waarom ik toch wel mijn hand niet had uitgestoken. Ik leg m dat rustig uit en wijs hem er op dat zijn reactie wel heel erg over de top is. (ik zei: moet je eens kijken hoe je reageert..doe een rustig, het gaat hier over een niet uitgestoken hand). Vervolgens beet hij mij toe dat ik normaal moest en voegde daar aan toe nog wat allerhande scheldwoorden met een ziekte waar veel van mijn familie inmiddels aan overleden is en een verwijzing naar mensen met het syndroom van Down.
Hij had een shirt van een wielervereniging aan met nogal wat sponsoren. Ik heb nog even overwogen een foto ervan te maken en die op de fb-pagina van die club te zetten en de sponsoren te taggen en dat te larderen met het gesprek dat ik met een van hun leden had. Maar goed, het zonnetje scheen en ik had geen zin om deze droeftoeter mijn dag te laten verzieken. Dus ik heb m een prettige dag gewenst en ben lekker verder gefietst.
Maar inmiddels snap ik de berichtgeving in de media steeds beter en beter.
Komt meneer meer dan een kilometer later achter me aan om verhaal te halen. Waarom ik toch wel mijn hand niet had uitgestoken. Ik leg m dat rustig uit en wijs hem er op dat zijn reactie wel heel erg over de top is. (ik zei: moet je eens kijken hoe je reageert..doe een rustig, het gaat hier over een niet uitgestoken hand). Vervolgens beet hij mij toe dat ik normaal moest en voegde daar aan toe nog wat allerhande scheldwoorden met een ziekte waar veel van mijn familie inmiddels aan overleden is en een verwijzing naar mensen met het syndroom van Down.
Hij had een shirt van een wielervereniging aan met nogal wat sponsoren. Ik heb nog even overwogen een foto ervan te maken en die op de fb-pagina van die club te zetten en de sponsoren te taggen en dat te larderen met het gesprek dat ik met een van hun leden had. Maar goed, het zonnetje scheen en ik had geen zin om deze droeftoeter mijn dag te laten verzieken. Dus ik heb m een prettige dag gewenst en ben lekker verder gefietst.
Maar inmiddels snap ik de berichtgeving in de media steeds beter en beter.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Zo slim hoeft een snelheidsbegrenzer toch niet te zijn?Hans-Je-Pence schreef: ↑15 sep 2017 10:09 Tijd voor een automatische, slimme snelheidsbegrenzer. Eentje die reageert op het verkeer. Verplicht in elke auto.
In Nederland mag je max 130, waarom verkopen we dan auto's die allemaal makkelijk 160+ kunnen halen?
Het grootste gedeelte van de ergernis op de weg (maar correct me if I'm wrong), zijn halve zolen die met 160 km/u achterop inhalend verkeer duiken, en dan bumper kleven totdat ze er langs kunnen.
Ik zou zeggen: begrens om te beginnen alle auto's op 130, kijken hoe het er dan op de snelweg aan toe gaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23
Ja maar verplicht dan ook meteen dat je op de linkerbaan uitsluitend de maximale snelheid mag rijden en dus niet 95 waar je 130 mag!
Welnee, de grootste ergernis is als ik op een 60km weg weer eens met 80-100km wordt ingehaald, waarbij ze niet het benul hebben om even van het gas af te gaan. Als er dan weer eens geen meter tussen die auto en mij zit, dan zijn dat de momenten waarop ik me onveilig voel. En jammer genoeg kan dan nog steeds met een auto die op 130 begrensd is.vermeulen schreef: ↑18 sep 2017 16:52Zo slim hoeft een snelheidsbegrenzer toch niet te zijn?Hans-Je-Pence schreef: ↑15 sep 2017 10:09 Tijd voor een automatische, slimme snelheidsbegrenzer. Eentje die reageert op het verkeer. Verplicht in elke auto.
In Nederland mag je max 130, waarom verkopen we dan auto's die allemaal makkelijk 160+ kunnen halen?
Het grootste gedeelte van de ergernis op de weg (maar correct me if I'm wrong), zijn halve zolen die met 160 km/u achterop inhalend verkeer duiken, en dan bumper kleven totdat ze er langs kunnen.
Ik zou zeggen: begrens om te beginnen alle auto's op 130, kijken hoe het er dan op de snelweg aan toe gaat.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
https://www.volkskrant.nl/buitenland/lo ... ~a4517221/
Londense fietser veroordeeld tot anderhalf jaar cel voor doodrijden voetganger
In het Londense Old Bailey is maandag een fietser die een overstekende voetganger had doodgereden tot anderhalf jaar cel veroordeeld. De 20-jarige Charlie Alliston kon niet op tijd remmen toen Kim Briggs, een moeder van twee jonge kinderen, overstak. Bij het bepalen van de strafmaat speelde mee dat Alliston, een voormalige koerier, geen handrem op zijn voorwiel had, wat in het Verenigd Koninkrijk illegaal is. De straf is opvallend hoog vergeleken met straffen die automobilisten en vrachtwagenchauffeurs meestal opgelegd krijgen bij het doodrijden van fietsers.