Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 sep 2013 14:54

Vanochtend om 9.45 uur, bij 9 graden, vanuit Leusden richting Apeldoorn gefietst (fors wind tegen:( ). Via Stoutenburg, Hoevelaken, Terschuur en Voorthuizen,
Na het aantikken van Apeldoorn weer terug (wind grotendeels mee ;) ) via Hoog-Soeren, Kootwijk, Kootwijkerbroek, Barneveld, Achterveld en weer naar Leusden.
86 Km, en het pittige windje maakte het behoorlijk zwaar.

Was blij dat ik lang-lang gekleed was, met een winddichte body.
Heb nog diverse korte broeken en truitjes gezien... brrrrrrrrr.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 29 sep 2013 15:09

GJEvK schreef:Gister een supermooie tocht in de Eiffel gefietst. 110 km, 2000 hm. Echt een superaanrader, geweldige omgeving, en een knap pittige route. Route staat ook in het topic Fietstochten omgeving Monschau in het toertochten deel.
Was een soort van afsluiter van het seizoen met een vriend van me, en wat voor eentje, serieuze klimmen (als in15% voor 2km) afgewisseld met 6% kilometers lang. Ook mooie afdalingen, veel overzichtelijke bochten. Ben nog een beetje in de roes, dacht dat Limburg en de Ardennen gaaf was, maar dit slaat alles. Vond dit ook stukken leuker dan Alpe d'Huez. Zeker weten dat we hier volgend jaar meer weekendjes verblijven.
Serieuze klimmen, mooie afdalingen, leuker dan Alpe d'Huez en... nog een stukje dichterbij ook. ;)

Gisteren samen met 4 man een fraai ovaaltje richting Noordwijkerhout gereden (125km, 2 stoplichten, 1 pontje, zie BRT-route). Op de heenweg — met de straffe wind grotendeels schuin in de rug — via Cruquius (langs de Ringvaart), Vijfhuizen en Bennebroek. En terug — grotendeels beschut — via De Zilk, Aerdenhout, Bloemendaal en het Noord-Hollandse duinreservaat.

Afbeelding

Panic
Forum-lid

Panic 29 sep 2013 15:27

Gisteren lukraak een route op BRT uitgezet: Via de Rotte richting Gouda, door naar Reeuwijk, vervolgens draaien richting het zuiden en via de Lekdijk terug richting Rotterdam.
Eerste 50km tegenwind, nog nooit zo blij geweest om de Lekdijk te zien.
Bleek echter dat bijna de hele dijk tussen Schoonhoven en Bergambacht opgebroken ligt. Echt KMs lang. Iemand hier meer info over? Hoelang gaat dit duren?

Precies 100km tegen 29,5 gemiddeld. Toch niet gek voor een soloritje en door die wegwerkzaamheden nauwelijks door kunnen trappen op de terugweg.

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 29 sep 2013 15:48

Beste Panic,

Haha ja de dijk tussen Bergambacht en Schoonhoven is "Dicht". Staan genoeg borden die je hierop wijzen, heb er een tijdje gewerkt dus ik heb wel meerdere wielrenners voorbij zien komen. Snap niet dat ze door blijven fietsen... De werkzaamheden duren zeker nog tot circa 2015.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 sep 2013 17:00

Na een flink ontbijt omgekleedt lucht in de banden en mijn laatste rondje in oostenrijk gemaakt.
Temperatuur 13 dus korte koersbroek en shirt lange mouw dun gevoerd en een Decathlon gaas shirt er onder.
Route Klosterle-Rankweil toen naar de Dunserberg deze had ik nog niet gedaan dit jaar was maar 9.5km met een stijging van 9% gem deed even zeer aan de benen.
112km,1723hm, 26,6gem gereden.
http://connect.garmin.com/activity/383025517
http://app.strava.com/activities/85738928#1766473493
http://ridewithgps.com/trips/1861219
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 29 sep 2013 17:42

Vandaag een lekker rondje gefietst samen met de buurman.
Beetje raar weer en dus maar de arm en de been stukken aan gedaan.
Krimpen aan de Lek, langs de Provinciale weg met de bedoeling naar Schoonhoven.
Maar door de harde tegenwind zijn we bij Ouderkerk aan den IJssel de loet in gegaan om een beetje beschutting van de bomen te hebben.
Dat werkte dus wel.
Ouderkerk aan den IJssel, Loetbos, Bergambacht, Schoonhoven, Cabauw, Lopik, lang de Provinciale weg naar Montfoort, Oudewater, door het dorp heen de dijk op naar Hekendorp, Haastrecht, Gouda, Stolwoijkersluis, Stolwijk, Bergambacht.
Daar de dijk op gegaan, maar eerst een stukje over het grind en keien gereden.
Over de dijk naar Lekkerkerk en weer terug in Krimpen aan de lek.
De eerste 30 KM vette tegenwind.
Dat was niet zo heel erg omdat je dan weet dat de terug weg met een stevige wind mee gaat.
Van Gouda naar Bergambacht ook weer tegenwind.
Maar vanaf Bergambacht tot thuis een lekkere harde wind mee.
Al met al een lekker ritje en goed voor ruim 81 KM.

http://connect.garmin.com/activity/383035286
Merida Scultura Endurance 4000

Paulus79
Forum-lid

Paulus79 29 sep 2013 20:14

Panic schreef:Gisteren lukraak een route op BRT uitgezet: Via de Rotte richting Gouda, door naar Reeuwijk, vervolgens draaien richting het zuiden en via de Lekdijk terug richting Rotterdam.
Eerste 50km tegenwind, nog nooit zo blij geweest om de Lekdijk te zien.
Bleek echter dat bijna de hele dijk tussen Schoonhoven en Bergambacht opgebroken ligt. Echt KMs lang. Iemand hier meer info over? Hoelang gaat dit duren?

Precies 100km tegen 29,5 gemiddeld. Toch niet gek voor een soloritje en door die wegwerkzaamheden nauwelijks door kunnen trappen op de terugweg.
Je kan ook onderlangs via Gelkenes(Groot Ammers) is ook erg mooi om te fietsen en dan kun richting Streefkerk weer de Lekdijk op.
Insieme a te tutto diventa bellissimo

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 sep 2013 20:20

vanochtend met een fietsmaat een lekker stukje gereden. Helaas is hij niet zo'n" tegen de wind in" fietser, en gezien zijn hartslag was hij volgens mij ook niet helemaal fit. dus al snel ging het iets te snel voor 'm. geen probleem. uitgangspunt was lekker fietsen en niet zo zeer hard fietsen. omdat het rondje niet echt een rondje was hadden we iets meer wind tegen dan mee en bij 80km ging bij hem het licht uit. toen waren we wel op een punt dat hij bijna thuis was dus hij sloeg af naar huis en ik ging wederom tegen de wind in ook naar huis, nog ff lekker stoempen. Mijn teller stopte bij 110 km.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Helen
Forum-lid

Helen 29 sep 2013 23:27

buzz schreef:Gisteren samen met 4 man een fraai ovaaltje richting Noordwijkerhout gereden (125km, 2 stoplichten, 1 pontje, zie BRT-route). Op de heenweg — met de straffe wind grotendeels schuin in de rug — via Cruquius (langs de Ringvaart), Vijfhuizen en Bennebroek. En terug — grotendeels beschut — via De Zilk, Aerdenhout, Bloemendaal en het Noord-Hollandse duinreservaat
Mooi route, ziet er beter doordacht uit dan mijn improvisatie gisteren. Een om te onthouden.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 29 sep 2013 23:44

In verband met mijn werk zit ik nu een tijd in de Verenigde Staten, in de staat Virginia, plaats Charlottesville. Mijn racefiets is meegegaan, en wordt hier veelvuldig gebruikt, zo ook vandaag. De douane had besloten dat mijn fietskoffer geopend moest worden, en toen is de stelbout van mijn achterderailleur gebroken. Zie dan maar eens hier een Campagnolo onderdeel op korte termijn te krijgen... :roll: Shimano en SRAM domineren hier duidelijk de markt, en Campa is echt exotisch.

Het is hier nog prima weer, dus als ik de herfstverhalen uit Nederland lees ben ik even blij hier te zitten. Enkele weken geleden was het hier echter nog heel warm, en met name vochtig, nu is het telkens rond de 18-20 graden, en weinig wind.

Vandaag heb ik een solotochtje van iets meer dan 70 km gedaan.
http://app.strava.com/activities/85794790

De omgeving is met name veel bos, boomgaarden en weilanden. En het landschap een beetje een mix tussen de Ardennen en het Zwarte Woud. Lekker geaccidenteerd dus. Ik heb nog nergens een vlakke meter gereden. Er zijn mooie klimmen te vinden, waaronder ook enkele 'HC' klimmen (aldus strava) op iets langere fietsafstand. Daarvan heb ik er inmiddels één gedaan, en ben daar door een combinatie van honger/hitte/lekke band behoorlijk kapot gegaan!
De automobilisten houden over het algemeen heel goed rekening met je (gevolg van de 'claim-cultuur'?), er staan dan ook geregeld borden dat je op fietsers moet letten, en hier in het stadje zijn heel veel fietspaden te vinden.

Ik zal binnenkort een aantal foto's nemen tijdens een 'typische' fietstocht!

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 30 sep 2013 22:53

Ik heb vandaag een prachtige dag rond Tecklenburg gehad :) Ik heb deze route gevolgd die Havana heeft gemaakt: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=600631

met daar in:

- Tecklenburg NO *
- Tecklenburg ZW **
- Steinstrasse (20%) ***
- Brandenberg **
- Grafenstrasse O *
- Sudenfelder Strasse **
- Cementfabriek 1e keer ***
- Urberg / Amtsweg *
- Dörenberg ***
- Waldweg **
- Borgloher Strasse *
- Cementfabriek 2e keer ***
- Jägerberg W **
- Kleegberg (18%) ***
- Tecklenburg ZW + W **

Tussen half 9 en 9 ben ik vanochtend weg gereden vanuit Deventer. Het is ongeveer 5 kwartier rijden met de auto, dus dit vond ik wel vroeg genoeg.
Ongeveer half 11 ben ik opgestapt, het was toen nog echt fris en ik moest wel even warm draaien. Maar de hemel was wolkeloos en met een windstopper en arm en beenstukken was het de hele dag lekker fietsen.
Binnen 10 kilometer mocht ik direct al aan de bak dus ik was zo warm ;)

Zo rond Tecklenburg was het zeker in het begin goed opletten geblazen qua route. De draait en keert wat heen en weer. Ik heb de Tecklenburg Rundfahrt 160km reeds twee maal gereden en had dus wel wat herkenningspunten in de route. Zoals de beklimming naar het voetbalveld (Steinstrasse?) Dat steile stuk kende ik dus al wel :) Maar er waren ook beklimmingen/wegen die ik tijdens die tocht in een andere richting had gereden.

Daarna was het even onduidelijk waar ik precies heen moest (Grafenstrasse) ivm de overlappende routes, maar uiteindelijk kon ik het vinden. Hierna volgde de beklimmingen van de de TV toren waar het ook weer even opletten was. De Sudenfelder Strasse was een heen-en-weertje en daarna kwam de cementfabriek, deze had ik nog niet eerder van die kant beklommen.

Op de Urberg/Amtsweg was het Hotel Zum uUrberg waar ik op advies een stop had gepland, maar ik besloot eerst de Doreberg 2x te pakken, voordat ik aan de taart ging :) De Doreberg was wel een aardig klimmetje, alleen her en der moet je wel even opletten qua asfalt

Vervolgens was het tijd voor gebak, ik had tot nu toe 60km gereden, en ben ik dus even een stukje terug gereden naar dat hotel, bedankt voor de aanrader want het gebak was heerlijk! En met de zon er bij was het goed toeven daar.

Hierna volgde het 2e deel waar ik nog wel een paar keer even kort de mist in ging, maar daar kwam ik altijd snel achter. De cementfabriek van die kant vind ik een mooie beklimming met lekkere bochten zo door het bos, die beviel mij eerder ook al wel.

Op het laatst was het nog even doorbijten op de Kleegberg en Tecklenburg ZW waar de Garmin mij een klein supersteil zijstraatje in stuurde (Berggarten) , maar dit was eigenlijk niet te doen dus ben ik omgekeerd en heb de klim normaal vervolgt.

De enige echte fout in de route zat hier:

Afbeelding

De route stuurt je door het weiland, de Wilkiensweg, maar die bestaat eigenlijk niet

Samengevat heb een leuke dag gehad, natuurlijk kwam dit ook door het super weer. De oosten wind gaf wel wat extra uitdaging op de beklimmingen die in oostelijke richting genomen moesten worden, maar dat kon ik wel hebben ;)

Totaal kwam ik op 133km met +/- 2.000 hm in 04:58

Garmin Connect: http://connect.garmin.com/activity/383783117
Strava: http://app.strava.com/activities/86009255

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was de laatste dag van mijn 1,5e week vakantie die ik voor mijzelf had ingepland omdat ik na ontslag bij mijn vorige werk (reorganisatie) morgen (1 okt) met een nieuwe baan begin. Hier wilde ik wel even omschakel periode voor hebben. Met de mooie omstandigheden vandaag voelde het ook echt nog even als een vakantie dag :)

In totaal heb ik gedurende deze korte vakantie 774km gefietst, met als hoogtepunten toch wel de tocht vandaag en mijn solo rondje rond het IJsselmeer (300km) vorige week. Maar daarnaast was er ook mooi tijd om vrienden, familie en bekenden op te zoeken, dus ik heb wel meer gedaan ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 okt 2013 07:45

Feest der herkenning! Fijn dat 't leuk was en inderdaad, een fout in de route. Kennelijk iets te snel getekend. Ik heb precies dezelfde fout (op hetzelfde punt) wel eens eerder meegemaakt. Je hebt eigenlijk direct door wat eraan scheelt.

Plaats reactie