Garmin Edge 800
-
- Forum-lid
- Contact
Het is een vrijwilligerskaart, en het is wel netjes om te doneren aan de makers.codex schreef:*En ik ben een recreatieve fietser en gebruik de openfietsmap (gratis) en deze is voor mij perfect.Staan echt alle recreatieve fietspaden op die er maar zijn.(hier in Friesland)
Daar hoef je echt geen betaalde kaart voor aan te schaffen.
Marco
zeker is dat netjes en ga het dan nu ook direct doen(was het al eerder van plan).
ik verbaas me er altijd over ... dat echt alle fietspadjes( hoe klein dan ook) er op staan.Zeker hier in Friesland waar (in verhouding) veel fietspadjes dwars door de weilanden gaan(veel oude kerkwandelpadjes).
Met mijn Caad10 vermijd ik die wat , maar met mijn Santos-trekking neem ik ze wel.
ik verbaas me er altijd over ... dat echt alle fietspadjes( hoe klein dan ook) er op staan.Zeker hier in Friesland waar (in verhouding) veel fietspadjes dwars door de weilanden gaan(veel oude kerkwandelpadjes).
Met mijn Caad10 vermijd ik die wat , maar met mijn Santos-trekking neem ik ze wel.
De reden dat OSM in NL zo goed is dat een of ander overheid de complete kaartdata van NL heeft gedoneerd aan het OSM-project. In het buitenland is dat vaak niet zo en is de kaart dus soms ook minder goed. Bijv. in de Ardennen is OSM echt minder dan CityNavigator. Maar goed, ik toch alleen courses, dus dan is kaartkwaliteit eigenlijk niet belangrijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stomme vraag, maar ik krijg mijn schermverlichting niet meer ingesteld.
1x aan/uitknop en dan kom je in het menuutje; stel ik de gewenste schermverlichting in (is met mountainbiken is bos toch wel fijn als het iets verlicht is), maar dan kan ik die instelling niet saven. Hoe zat dat ook alweer?
1x aan/uitknop en dan kom je in het menuutje; stel ik de gewenste schermverlichting in (is met mountainbiken is bos toch wel fijn als het iets verlicht is), maar dan kan ik die instelling niet saven. Hoe zat dat ook alweer?
Less is bore
Ik heb geen problemen met de verlichting als ik die verander van sterkte . Hij blijft hetzelfde na de verandering . Dus als ik van 60 naar 100 % ga en hem uitschakel en weer aan zet dan staat ie gewoon op 100 % .daniel1975 schreef:Stomme vraag, maar ik krijg mijn schermverlichting niet meer ingesteld.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Vraagje sinds kort een nieuw Edge 800 hiervoor een Edge 705. 800 is een fijn apparaat.
Als ik een workout maak via GArmin TC en deze in de Agenda plaatst. Krijg ik na verzenden van de workout naar het Toestel en ontvangen. Alle workouts die ik heb aangemaakt te zien op de dagen dat ik een workout heb gepland.
Dus niet 1 workout maar meerdere.
Help, wat heb ik fout gedaan
Als ik een workout maak via GArmin TC en deze in de Agenda plaatst. Krijg ik na verzenden van de workout naar het Toestel en ontvangen. Alle workouts die ik heb aangemaakt te zien op de dagen dat ik een workout heb gepland.
Dus niet 1 workout maar meerdere.
Help, wat heb ik fout gedaan
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
- ron kinkel
- Forum-lid
Hoi
Ik heb al een paar jaar een edge 800
maar toen ik gisteren mijn training opgeslagen had en ik hem later wou bekijken zag ik tot mijn verbazing dat de hele lijst weg was
zou het kunnen dat als de edge een x aantal trainingen heeft opgeslagen dat hij dan op een gegeven moment de kluts kwijt raakt
stonden er wel veel in kort bij de 1000 michien wel
rare is wel als ik met garmin conect kijk staan ze er wel in
maar toen ik gisteren mijn training opgeslagen had en ik hem later wou bekijken zag ik tot mijn verbazing dat de hele lijst weg was
zou het kunnen dat als de edge een x aantal trainingen heeft opgeslagen dat hij dan op een gegeven moment de kluts kwijt raakt
- ron kinkel
- Forum-lid
Hoi
Ik ledig elke maand mijn geschiedenis op mij Edge 800! Op Garmin connect staan je gegevens op de server en die staan daar goed (en voor eeuwig denk ik).
Ik sla mijn gegevens ook nog eens op in Excell en dit reeds een 15-tal jaren.
Ik sla mijn gegevens ook nog eens op in Excell en dit reeds een 15-tal jaren.
Gelukkig was er vandaag méér dan de UCI uitspraak tegen Lance A. Zo heb ik m'n tweede testrit gemaakt met m'n nieuwe Garmin Edge 800!
Beviel goed, mooi apparaat! Zaterdag alleen de fietscomputer functies "getest". Vandaag een track gereden, met de open fiets map als onderliggende kaart.
Voor mij toch nog twee (kleine) minpuntjes.
Ten eerste: Als deels kleurenblinde had ik af en toe moeite de te volgen lijn te onderscheiden van andere (donkergekleurde) wegen. De eerder in dit topic aangedragen oplossing om de 3D weergave in te schakelen vond ik hierbij geen verbetering. Misschien maakt het hierbij nog uit welke kaart je gebruikt? (Is er bijv. een kaart zonder donkere gekleurde wegen in de legenda?)
Ten tweede: ik had de track getekend in bikeroutetoaster, met alle instellingen zoals @havana ze in zijn youtube filmpjes aangeeft. Maar blijkbaar heb ik BRT teveel de vrije hand gegeven, want ik heb onbedoeld een aantal stukken moeten Mtb'en, maar dan wel op de racefiets
Met het fraaie weer van vandaag geen groot probleem, maar niet ideaal. Zijn er instellingen in BRT waarmee ik dit kan voorkomen,of moet ik gewoon wat gedetailleerder tekenen?
Beviel goed, mooi apparaat! Zaterdag alleen de fietscomputer functies "getest". Vandaag een track gereden, met de open fiets map als onderliggende kaart.
Voor mij toch nog twee (kleine) minpuntjes.
Ten eerste: Als deels kleurenblinde had ik af en toe moeite de te volgen lijn te onderscheiden van andere (donkergekleurde) wegen. De eerder in dit topic aangedragen oplossing om de 3D weergave in te schakelen vond ik hierbij geen verbetering. Misschien maakt het hierbij nog uit welke kaart je gebruikt? (Is er bijv. een kaart zonder donkere gekleurde wegen in de legenda?)
Ten tweede: ik had de track getekend in bikeroutetoaster, met alle instellingen zoals @havana ze in zijn youtube filmpjes aangeeft. Maar blijkbaar heb ik BRT teveel de vrije hand gegeven, want ik heb onbedoeld een aantal stukken moeten Mtb'en, maar dan wel op de racefiets
Met het fraaie weer van vandaag geen groot probleem, maar niet ideaal. Zijn er instellingen in BRT waarmee ik dit kan voorkomen,of moet ik gewoon wat gedetailleerder tekenen?