Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 21 okt 2016 14:52

@oldandslow: hey :-) dat bruggetje ken ik denk ik.... bij de rottemeren toch?

Mooie foto's komen voorbij!

Ik heb alleen met mijn partner vandaag even een kort rondje gefietst om te wennen aan de racefiets. Voor mij lekker rustig, had al 23 km gelopen vanmorgen :-) Ik ga maandag weer even richting Den Haag fietsen, hoop op redelijk goed weer. Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Castelli isterico vest gereden. Heerlijk ding!

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 21 okt 2016 15:10

i-mac schreef:Eenmaal voorbij Sluis eventjes gestopt voor een sanitaire pitstop. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om even een foto te nemen van mijn (winter) fiets.
pitstop of pisstop? :D

moet zalig zijn om zo dicht bij Nederland te wonen om dat lekker-rijdend wegdek te kunnen befietsen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 21 okt 2016 15:57

Gisteren laatste ritje omgeving Barcelona. Dit keer starten vanuit Monistrol de Montserrat

Afbeelding

Om uiteindelijk aan te komen boven bij het klooster van Montserrat

Afbeelding

Om bij de start te komen vanuit Barcelona Centrum (Rambla de Raval) fiets ik eerst naar Plaza d'Espagna, daar naar beneden (ondergronds station) retourticket kopen (a 10,50€), net de trein gemist (elke 30 min), ruzie met het invalide/fiets/rolstoel poortje.
Eindelijk op het perron, wel heel warm, maar buiten is het fris (17gr).

Afbeelding

Afbeelding
Stap om 14:30 de trein in, en kom na (voor mijn gevoel) 100 stops op de bestemming aan. Piepklein station met wel 2 sporen ! En gelukkig een lift.

Stap om 15:36 op de fiets voor mijn ronde met 4 echte cols en voor de rest op en neer. Zal wel nachtwerk worden denk ik nog, gelukkig voor- en achterlicht bij.

Na 2km licht bergop meteen de eerste klim, lekker onregelmatig. Boven aangekomen ook onregelmatig naar beneden, maar op goed wegdek. Door het stadje heen om weer terug te draaien naar de volgende klim, iets drukker hier, maar minder steil en bredere weg. Deze gaat tot over de 800m hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer een afdaling, onregelmatig en een rare zijsprong (bedankt Komoot voor de leuke/bizarre alternatieve weg), kom door een heel pittoresk dorpje met een wegdek van ingemetselde grote stenen (die er leuk uitzien, maar als afdaling je waardeloos laten rammelen).

Afbeelding

Daarna weer terug op de grote weg en verder, uiteindelijk beneden een rare loop maken om een grotere weg op te komen (waar de auto's met 100km/u voorbij knallen). Gelukkig de eerste afslag er weer af, rust. Omdat het begint te schemeren de koplamp op het stuur geklikt en de lens van mijn Oakley gewisseld (van Prizm Road naar Yellow Vented). Dan weer km's op/af totdat ik links omhoog kan naar Montserrat.
Tot noch toe droog, maar boven ligt de berg IN de wolk. Zal spannend zijn daar naar boven/beneden.

Mijn weggetje omhoog is smal/kronkelig/onregelmatig. Maar na een paar km kom ik op de grote weg omhoog, die is minder steil en regelmatig.

Afbeelding

Dan op de kruising, kiezen voor het klooster of verder om de Montserrat heen.
Het is pikkedonker geworden en ik kijk al tegen de wolk aan (lijkt gewoon op mist van zo dichtbij), kl besluit naar het klooster te rijden, ben hier tenslotte voor het klimmen.
Het wordt steeds mistiger maar er zitten verlichte katteoogjes in de weg bij alle obstakels zoals paaltjes, heel handig.

Afbeelding

Boven aangekomen is alles dicht, en ik probeer nog ff of ik over het voetpad verder omhoog kan ( Google Streetview heeft het zichtbaar), maar er staat dat je er NIET met de fiets in mag. Op zich boeit me dat niet zo (al rond 20:00, iedereen is al naar huis), maar het wegdek is zo slecht en steil dat ik de afdaling in donker/mist niet aan durf.

Ik kijk nog even rond op het pleintje en zie een automatenhal (nee, niet om te gokken) met drinken/snacks enz. Ik koop 1/2liter water en maak wat sportdrank aan met het concentraat dat ik bij heb.

Dan weer terug naar beneden richting kruising, nog ff langs de slagboom gewurmd (auto's moeten hier betalen).

Op de kruising verder zodat ik vanaf de noordkant naar west, zuid en dan naar de oostkant van de Montserrat kan.
De eerste 10km, zijn niet vlak maar op en af, en dat op 600m hoogte.
Eindelijk naar beneden even twijfel, de Garmin 520 zegt dat ik oiff course ben (doet ie wel vaker) maar vind niet mijn route terug. Dan maar ff Google Maps erbij, gevonden ! Ziet er eng uit, lijkt een oprit naar de snelweg, maar loopt dus parallel en mooi bergaf.
Dan schiet ik iets te ver door en wordt het WEL de oprit (met bordje verbiddn voor fietsers/paardekar/traktor). Ietsje terug was een tunneltje, dus terug omhoog en daar doorheen om aan de andere kant vd snelweg verder te gaan.
Die weg word na een paar km ineens 1 richting en ik mag er niet verder, moet links een woonwijk in en dan een gravelpad op. Nou rijd ik tubeless, maar dat zie ik niet zitten. Blijkbaar is er geen akternatief, dus na wat geklooi in de rondte door deze Vinex wijk, terug naar de 1 richtingsweg en gewoon tegen de stroom in.

Route weer gematched op de Garmin 520 en dankzij Komoot alweer doof bizarre straatjes heen (wel heeeel erg spaans !!!!) en dan op de grote weg terug naar de trein. Die loopt ff op (0,5km) maar daarna is het kilometers afdalen. Helaas heeft het hier blijkbaar geregend eerder op de avond want het wegdek is nat, ietsje minder genieten dus en van de witte lijntjes afblijven (zodat ik geen Froomy doe, heb geen buddy bij wiens fiets ik kan lenen!!).
Ondertussen de koplamp ((B&M Ixion Premium) op de hoogste stand gezet, vreet wel accu, maar het is niet zo ver meer.

Beneden aangekomen alleen nog de rivier oversteken en omhoog naar het station. Ook daar weer ruzie met het poortje, maar mijn gehannes is op video te zien en de stationsmanager komt me helpen (master key om de bypass deur open te doen), ik bedank gem en vraag hoelaat de trein naar Barcelona komt, over 5min! Deze keer geluk dus.
Afbeelding

Het is ondertussen 21:30 geworden, dus ik begin aan mijn avondeten, eiwitreep (50%), chocomel (halfvol), haver/honing reep en een notenreep.
(De hele tocht meegezeult in een mini rugzakje)

Afbeelding

Afbeelding

Moe maar voldaan zit ik in de trein, het laatste fietsavontuur in Barcelona voor dit jaar.

Bijna 120km en 2200-3900 hm (Garmin vs Strava)
Laatst gewijzigd door bigfloor op 21 okt 2016 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 21 okt 2016 16:12

@Bigfloor , mooi verslag en foto,s .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 21 okt 2016 16:37

damn, wat een onderneming. straf! leuk om te lezen. :)

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 21 okt 2016 17:21

+1
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 okt 2016 19:30

Respect om in het donker dit (onbekende)gebied in te gaan.Maar wel een leuk verslag om te lezen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 okt 2016 19:37

Vandaag 1 van mijn max 3 uur ritjes gereden.Mijn fiets voorzien voor de komende tijd van Pacenti velgen met Vredenstein senso all weather voor en de extreme versie achter beide 25mm.
Arnhem Zuid-Arnhem Noord-Schaarsbergen-Otterlo-Harskamp-Kootwijk-Radio Kootwijk-Hoenderloo-Deelen-Arnhem Noord-Arnhem Zuid.Zitten mooie slingerpaden in en auto luw in een mooie omgeving en het was heerlijk Gabba weer.
https://www.strava.com/activities/751450298
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 21 okt 2016 20:48

@bigfloor

Geweldig verslag! Dank!!

(heb daar ooit gewandeld met een ex-vriendinnetje, en geslapen in dat klooster ...althans... ;) :winkthumb: )
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 okt 2016 21:47

Lekker rondje door de Krimpener waard. Heerlijk herfstweer. Ik heb wel gewacht tot de mist weg was, anders is het meteen zo koud.
Veni. Vidi. Fietsie.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 21 okt 2016 22:23

Baanclinic gedaan. 17,03 over de vliegende ronde dus grofweg 53 gemiddeld. Viel me niet tegen aangezien ik niet zo explosief ben.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2016 16:33

Morgen naar BikeMotion + dochter jarig dus vandaag fietsen.

Munnegoeiegod wat was 't koud vanmorgen. Had mezelf goed aangekleed maar vooral m'n handen wilden maar niet warm worden, ondanks onderhandschoentjes. Vanaf Zeist naar Leersum gereden door 't weiland. Leersumseweg, vervolgens Amerongse Berg. Dan via Elst naar de Defensieweg, dan Autoweg. Even doorfietsen om de Grebbeberg mee te pakken en vanaf daar weer naar Elst. Nu de Amerongse Berg van de andere kant, daarna de Ruiterberg nog, gevolgd door de Zandafgraving en tot slot de Treekerweg. Goed voor 112 km.

Plaats reactie