Canyon
De afhandeling bij het terugsturen van de Grail 8.0 gaat wel vlot. Vandaag werd het bedrag van de fiets terug op mijn kredietkaart gestort. Alleen de bijbestelde accessoires nog niet, maar dat zal kwestie van dagen worden (denk/hoop ik).
En nu dus wachten tot het model terug beschikbaar is. Want het is echt wel een heel mooie fiets. En zoals ik al eerder aangaf, ik ga voor een Di2 deze keer. Alleen hoop ik dat de zwart/grijze versie bij de 2021 modellen zal blijven. Tenzij ze die groen/zwarte terug op de markt brengen.
De korting voor de schade op de outlet store zal €100 bedragen. Dus niet zo bijster ver van de €75 die ze me aanboden. Alleen hebben ze nu extra verzendkosten moeten maken.
En nu dus wachten tot het model terug beschikbaar is. Want het is echt wel een heel mooie fiets. En zoals ik al eerder aangaf, ik ga voor een Di2 deze keer. Alleen hoop ik dat de zwart/grijze versie bij de 2021 modellen zal blijven. Tenzij ze die groen/zwarte terug op de markt brengen.
De korting voor de schade op de outlet store zal €100 bedragen. Dus niet zo bijster ver van de €75 die ze me aanboden. Alleen hebben ze nu extra verzendkosten moeten maken.
Eerst een mail met twee weken vertraging en toen opeens een mail dat de fiets klaar was voor vertrek. Misschien heeft iemand anders zijn order gecancelled ofzo, gisteren de fiets ontvangen nog vóór de oorspronkelijke leverdatum. Viel uiteindelijk dus alles mee.Pluisie schreef: ↑07 jul 2020 15:00Dat is wel echt waardeloos man. Die fiets had ik eigenlijk ook willen bestellen maar die was in mijn maat helaas helemaal uitverkocht. Toen maar de Ultimate CF SL 7.0 Disc besteld, die zou tussen 20-24 juli verzonden worden. Had het al een beetje aan zien komen en gisteren ook een mail gehad met 2 weken vertraging.depiep schreef: ↑06 jul 2020 00:23 En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd
Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..
Tamelijk waardeloos dit
Als mijn fiets nog een keer vertraagd wordt dan annuleer ik mijn bestelling gewoon en maak ik dit jaar mooi af met de MTB. Dan kijk ik wel of de leveringen van de winter weer fatsoenlijk op gang komen.
Pluisie schreef: ↑17 jul 2020 08:17Pluisie schreef: ↑07 jul 2020 15:00Gefeliciteerd kerelLaat maar even een fotootje zien.
Bij mij is het precies hetzelfde gegaan, eerst een mail met nogmaals vertraging en vorige week vrijdag een mail dat hij eerder klaar is.
Sinds afgelopen maandag staat het UPS tracking nummer erbij, maar vooralsnog is de zending alleen aangemeld maar nog niet ontvangen door UPS.
Hoe lang duurde dit bij jou?
Mijn ultimate aero afgelopen maandag ontvangen. Dinsdag ervoor kreeg ik een mail van canyon en 6 dagen later keurig geleverd.
Mijn vorige (tevens de eerste) fiets was van aluminum met standaard wielen. Dat is vergeleken met deze fiets wel een wereld van verschil.
Om een minpunt op te noemen, het afdekdopje die over de schroef valt voor het vastzetten van het zadel ontbreekt. Het kan officieel geen kwaad wanneer deze er niet op zit, volgens Canyon, maar willen deze wel opsturen. En het freehub geluid van DT Swiss is behoorlijk rustig. Deze heeft nu 18T, ik had een lekkere ratel verwacht. Binnenkort opwaarderen naar 54T. Iemand hier ervaring mee?
Verder is het voor mij een top fiets
Mijn vorige (tevens de eerste) fiets was van aluminum met standaard wielen. Dat is vergeleken met deze fiets wel een wereld van verschil.
Om een minpunt op te noemen, het afdekdopje die over de schroef valt voor het vastzetten van het zadel ontbreekt. Het kan officieel geen kwaad wanneer deze er niet op zit, volgens Canyon, maar willen deze wel opsturen. En het freehub geluid van DT Swiss is behoorlijk rustig. Deze heeft nu 18T, ik had een lekkere ratel verwacht. Binnenkort opwaarderen naar 54T. Iemand hier ervaring mee?
Verder is het voor mij een top fiets
-
- Forum-lid
Bij mijn DT-Swiss wielen kan je het geluid van de freehub ratel beïnvloeden door dunner of dikker vet te gebruiken.
-
- Forum-lid HC
Je kunt ermee testen maar een DT ratchet is ontworpen om redelijk stil te zijn. Als de ratchet luider wordt is ze toe aan een servicebeurt (dt schrijft ook niet voor niets vet voor en geen olie). Je kunt inderdaad voor hogere vertandingen gaan en die ratchets zijn bedoeld voor sneller aangrijpen (niet heel zinvol op een racefiets) maar het risico op doorslippen wordt dan tevens groter.
Ik gebruik het aanbevolen vet voor mijn 350 naven. Na het eerste onderhoud zijn ze toch luider dan wanneer ze nieuw zijn. Ik doe er ruim voldoende vet op (volgens mij) maar ze blijven wel luider (niet echt luid zoals CK naven meer zoals die van Shimano)
depiep schreef: ↑17 jul 2020 22:08Pluisie schreef: ↑17 jul 2020 08:17Thanks, ben erg blij dat ik gewacht heb op deze fiets voor de kleur (stage race blue) en niet voor een andere ben gegaan.Pluisie schreef: ↑07 jul 2020 15:00
Gefeliciteerd kerelLaat maar even een fotootje zien.
Bij mij is het precies hetzelfde gegaan, eerst een mail met nogmaals vertraging en vorige week vrijdag een mail dat hij eerder klaar is.
Sinds afgelopen maandag staat het UPS tracking nummer erbij, maar vooralsnog is de zending alleen aangemeld maar nog niet ontvangen door UPS.
Hoe lang duurde dit bij jou?
Raar dat het bij jou zo lang duurt, bij mij kreeg ik een tracking nummer en de volgende dag had ik de fiets in huis.
Ziet er niet gek uit maar waarom koop je geen "hide my Bell"? De mount van Canyon zit te laag (waardoor je computer "onder" het stuur ligt), is niet verstelbaar (in hoek) en heeft geen mount met mogelijkheid tot montage van een lamp/camera etc. Dan steun je ook nog eens een Nederlands bedrijf met een leuke & fanatieke eigenaar (en uitstekende aftersales)!David VDB schreef: ↑14 jul 2020 14:20 *tip* Voor de mensen die een bel willen monteren op je Canyon fiets. Bij decathlon hebben ze een bel die je kan losklikken.
Die past ( per toeval ontdekt ) op de onderkant van de Garminmount van Canyon. Zo zit de bel "redelijk" subtiel op mijn fiets. En dat voor 2,90€.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Voor zowel de Canyon mount als de HideMyBell geldt dat het lelijke mounts zijn die je op je stuur monteert. Het belletje van de Deca is €2,90 en de HMB begint bij €29 volgens mij. Ben persoonlijk sowieso geen voorstander van een bel maar met sommige ritjes kan het handig zijn. Dat Deca ding kan je ook verwijderen als je wil, die HMB is permanent.
Ik wist trouwens niet dat het bedrijf/eigenaar steun nodig heeft, gaan de zaken niet goed?
Ik wist trouwens niet dat het bedrijf/eigenaar steun nodig heeft, gaan de zaken niet goed?
-
- Forum-lid
De Canyon Grail AL 7.0 kost €1799 euro, en met de doos en levering bij zit ja al aan €1850 euroroelw schreef: ↑19 dec 2019 09:51Welk 'A-merk' levert je een goede gravelfiets met GRX600 tegen 1600€ (Grail AL 7.0)?Eddy Merckx schreef: ↑18 dec 2019 15:40 De Grail AL is gewoon te duur, kan je evengoed bij de andere A-merken terecht.