Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 17 aug 2011 21:11

robbebopper schreef:
farelli schreef:Van Rose? Die TT-bike. In dat geval zou ik je gezien kunnen hebben. Fietspad tussen Helmond en Deurne, ri Helmond. Rond 15.30u?
Check, dat was ik. Ik heb een vast rondje dat loopt van Deurne, via de grote weg langs het Zandbos, de Rakt binnendoor naar Bakel, en dan over het fietspad weer naar Deurne. Een ronde van 12 km. Vandaag zes keer gedaan.

Ik ben bang dat ik jouw in al mijn "haast" niet heb gezien.
Geen probleem hoor. Ik reed de andere kant op. Het was inderdaad druk op de fietspaden met vooral pensionados.
Mooi rondje, hoewel op de Rakt, waar Rob Slotemakers vroeger zat, is daar de weg niet erg slecht?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

eelcoz

eelcoz 17 aug 2011 21:16

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 17 aug 2011 21:44

Rondje Roosendaal-Wernhout-Kalmthout-Kalmthoutse heide- Huibergen-Ossendrecht-Hoogerheide-Wouwse plantage.
82 km, de conditie is eigenlijk maar matig momenteel. Beetje bijtrainen voor oktober.
Ook hier heel veel grijze haren op electrofietsen onderweg.
Afbeelding

Is toch weer de andere kant van NL dan Eelcoz.

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 17 aug 2011 22:11

distortion schreef:Ik wilde vandaag een rustig rondje doen voor onderhoud, maar dat is toch weer uitgelopen op rammen. Het begon eerst met mijzelf want ik kon me niet inhouden, maar het ging pas los nadat ik een mountainbiker in het wiel reed. Deze fietser trapte bizar hard door op zijn genopte banden. Samen vervolgens doorgereden naar A'dam langs de Amstel. Die geflipte mountainbiker fietste met gemak 38km/h met een beetje tegenwind. Mijn ademhaling had het zwaar in ieder geval. Ik verdenk deze meneer ervan dat hij meer doet dan een beetje rondrijden op zijn mountainbike. Al met al goed voor 34km/h gemiddeld op een stukje van 45km.


Hahahahaha goed verhaal...
Zat die geflipte mtb'er toevallig op een Litespeed mtb?
Als je wint heb je vrienden

Gebruikersavatar
KogaKimera
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2011 21:43

Gebruikersavatar KogaKimera 17 aug 2011 22:25

ciclista schreef:Rondje Roosendaal-Wernhout-Kalmthout-Kalmthoutse heide- Huibergen-Ossendrecht-Hoogerheide-Wouwse plantage.
82 km, de conditie is eigenlijk maar matig momenteel. Beetje bijtrainen voor oktober.
Ook hier heel veel grijze haren op electrofietsen onderweg.
Afbeelding

Is toch weer de andere kant van NL dan Eelcoz.
Mooi rondje! Ik fiets eigenlijk altijd de kant van Zeeland via BoZ of de kant van Breda op, maar België heb ik nog niet aangedaan. Misschien dat ik dat binnenkort ook eens doe.
Koga Kimera alloy ultegra 2011

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 17 aug 2011 22:55

heerlijk gefietst in de omgeving van het tjeukemeer vandaag! Was weer eens ideaal weer, alleen op dat fijne platte in friesland was de wind wel een spelbreker vandaag, pff stond een fiks windje het eerste stukje.

helaas ook mijn aanvaringen weer gehad met het grijze fietspubliek... ik moet toch maar aan de fietsbel want als ik eraan kom en netjes vraag ''pardon mag ik even passeren'' schrikken die oudjes zich de vinketering en vliegen ze helemaal van links naar rechts over het fietspad..

en natuurlijk dacht opaatje witlak in zijn scootmobiel dat ie nog wel even er voorlangs kon, met als gevolg dat ik met slippende band bijna onderuit ging...

maar al met al 65km heerlijk weggetrapt, morgenavond nog maar even een kort ritje voordat het mooie weer weer op is :)
Afbeelding

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 18 aug 2011 07:46

Lekker een rondje wezen fietsen: http://connect.garmin.com/activity/107318310" onclick="window.open(this.href);return false;

Het ging eindelijk weer zoals ik eind vorig jaar het seizoen afgesloten heb. Daarna heb ik heel lang niet goed kunnen fietsen. Knieklachten en een hartritmestoornis. Maar we komen weer aardig terug.

66.7 KM in 2 uur (33.1 km/h) met een cadans van 95 dus ook dat begint weer goed te komen. Dit (http://heuvelsfietsen.nl/Apeldoorn/Aardmansberg.php" onclick="window.open(this.href);return false;) kleine klimmetje ook even meegepakt. Blijft altijd toch een lekker oefen stukje. Ik vind alleen dat de voet pas later begint vanaf zo'n beetje 1600 meter.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 18 aug 2011 12:29

Een tocht over 7 colletjes in het gebied waar de Savoie en de Haute-Savoie aan elkaar grenzen.

Gisteren heb ik een schitterende fietstocht gemaakt over 7 colletjes in de wijde omgeving van Albertville. Vanuit Albertville ben ik eerst via de fietsroute naar Ugine gereden en daarna verder richting Annecy. Maar al bij Marlens heb ik de fietsroute verlaten, om aan de klim naar de eerste col van de dag, de Col de l'Épine (1012 m) te beginnen. Tijdens deze 7 km lange klim kijk je in het eerste deel van het traject regelmatig het dal tussen Ugine en Faverges in met prachtige vergezichten!

Op de Col de l'Épine:

Afbeelding

Na het maken van bovenstaande foto, zag ik to mijn grote 'schrik' dat de batterij van m'n camera leeg begon te raken. 'Foutje'! Niet te veel foto's maken dus. Vanaf de col verloopt de afdaling via Le Bouchet naar Serraval door het bijzonder fraaie landschap van de Haute-Savoie. Na Serraval komt dan de makkelijke en korte (3 km) klim naar de verder niet erg interessante Col du Marais (843 m). Terwijl ik de foto van het 'collenbord' maakte, kon ik meteen de conversatie tussen een aantal Franse mede-fietsers volgen, die hun route voor die dag met elkaar uitwisselden.

Op de Col du Marais:

Afbeelding

Nu nog even een stuk flink dalen, alvorens ik net voor het binnenrijden van Thônes kan beginnen aan de langste klim van mijn tocht, die naar de Col de la Croix Fry. Tot aan Manigod verloopt het klimmen vlot en soepel, maar na Manigod volgen er een paar erg lastige kilometers. Bovendien rijd ik het grootste deel van de klim vol in de zon en begon het al aardig warm te worden. Uiteindelijk zou het hier in de Savoie 's middags zo'n 32 graden worden! Het uitzicht op de keten van de Aravis en de Vallée de Manigod is echter schitterend. Na dat lastige stuk, vlakt de klim weer iets af en ben ik zonder al te veel problemen naar de col gefietst. Na ongeveer 10 km klimmen kom je dan op zo'n typische 'wintersportplek-in-de-zomer' locatie. Daar waar de omgeving prachtig is, ziet het er op de col rommelig en weinig inspirerend uit. Ik ben dan ook meteen doorgefietst naar de Col de Merdassier (1500 m), ook al omdat ik daar nog nooit geweest was. Na de Col de la Croix Fry (1477 m) loopt de weg eerst licht omhoog, vervolgens daal je weer een beetje en uiteindelijk moet ik nog een aantal honderden meters weer wat klimmen naar de col. Al met al een dikke 2,5 km vanaf de vorige col. De Col de Merdassier lig bij de kleinschalige wintersportlocatie l'Étale. Ook hier doet de directe omgeving wat rommelig aan (zie foto). Maar als ik mij om draai en kijk in de richting waar ik vandaan gekomen ben, ziet het er allemaal opeens heel anders uit. Toch maar even een foto van gemaakt.

Op de Col de Merdassier:

Afbeelding

Landschap in de Haute-Savoie, gezien vanaf de Col de Merdassier:

Afbeelding

Na het nemen van de foto's eet ik wat, alvorens ik weer terug rijd naar de Col de la Croix Fry.

Op de Col de la Croix Fry:

Afbeelding

Daarna gaat het in volle vaart naar beneden, richting La Clusaz. Bij Les Étages sluit ik aan op de klim naar de Col des Aravis. Het aardige van dit 4,5 km lange klimmetje vind ik, dat je precies ziet waar je heen rijdt. Vooral door het drukke vakantieverkeer, kun je de nog te rijden route naar de col goed volgen. Eenmaal op de Col des Aravis (1487 m) aangekomen, kost het mij moeite om in het 'toeristencircus' een plekje te vinden voor de 'foto van de fiets met het collenbord'. Dit is meteen de laatste foto die ik deze dag kan maken, want: batterij leeg! Jammer, jammer, want ik had ook nog graag de Mont Blanc op de plaat vastgelegd. Na de regen- en onweersbuien van afgelopen zondag, was de berg met een verse laag sneeuw bedekt en lag daar werkelijk prachtig te schitteren in de volle zon tegen een strak blauwe achtergond. Een adembenemend gezicht!

Een plekje gevonden op de Col des Aravis:

Afbeelding

Voordat ik aan de afdaling begin, zie ik nog hoe een Frans jeugdrennertje zich staat te vergapen aan mijn titanium racer. De komende 22 km behoef ik weinig te klimmen. Vlak voor het binnenrijden van Flumet vergaap ik mij nog even aan het fraaie uitzicht op het op een helling gelegen St. Nicolas-la Chapelle. Daar had ik ook graag nog even een foto van willen maken. Maar ja, batterij leeg hè! In de Gorges de l'Arly is het gelukkig niet al te druk, zodat ik ook nog wat kan genieten van de afdaling door deze mooie kloof.
Eenmaal in Ugine aangekomen, moeten de laatste fruitreep en de laatste twee gelletjes er aan geloven, voordat ik aan 6 km klimmen naar de Col de la Forclaz (870 m) begin. In het begin is het landschap open en zie je Ugine en omgeving mooi liggen, maar wat hogerop loopt de klim gelukkig grotendeels door het bos. Dat is met deze hitte wel aangenaam, ook al omdat ik de vele (klim)kilometers nu toch wel een beetje begin te voelen. Op een smal gedeelte, in de schaduw van het bos, moeten twee Italiaanse campers mij zonodig nog even inhalen, doch het gaat gelukkig goed!

'Archieffoto' (d.d. 10 augustus jl.) van de Col de la Forclaz:

Afbeelding

De 5 km dalen naar Queige heb ik zo achter de rug en op de Camping Municipal van Queige, langs de D925, vul ik één van mijn inmiddels lege bidons nog even met vers water. Daarna rijd ik door tot aan de afslag naar Césarches en begin ik aan de laatste klim van de dag, die naar het onbekende en afgelegen colletje Col de Montessuit (640 m). Dit colletje ligt zo ongeveer tussen het gehuchtje Aréchette en Césarches. Het is gelukkig een vrij korte (ik denk 2 à 3 km) en niet al te steile klim. Ik heb er uiteraard geen foto van kunnen maken en een 'archieffoto' van dit colletje heb ik (nog) niet. Na het colletje daal ik via Césarches naar Albertville en ben ik na 107 km en 7 'colletjes' weer terug op mijn startpunt. Veel geklommen, dus ook veel genoten gisteren!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 18 aug 2011 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 aug 2011 12:41

Mooie foto's weer hoor. Ik word er wel een beetje jaloers van eerlijk gezegd.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 18 aug 2011 16:35

Vanochtend naar de FM geweest, voor de tik in m'n fiets. Vanmiddag direct op de fiets gesprongen om te kijken of het over was; heerlijk tikvrij gereden : -)

Achter stayerend achter de brommer naar Doesburg. Vanuit daar door gejaagd over Giesbeek richting Velp. Aldaar wat rondjes gedraaid rond de Posbank/Rheden/Velp. Op de terug weg nog even langs de FM gereden om te melden dat het OK was. 102 km

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 18 aug 2011 17:21

Vogens mij zag ik je op de terugweg van de FM naar huis om 15:30 uur over de brug bij Wijnbergen fietsen.
Ik zat voor het eerst sinds tijden weer eens achter het stuur van een (bedrijfs)auto, stond gelijk weer in de rij voor de openstaande brug.
Na een dag heen en weer rijden naar Hardinxveld-Giessendam, is het weer fijn dat ik morgen gewoon weer op de fiets naar het werk kan.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 18 aug 2011 17:36

rikh. schreef:Vogens mij zag ik je op de terugweg van de FM naar huis om 15:30 uur over de brug bij Wijnbergen fietsen.
Ik zat voor het eerst sinds tijden weer eens achter het stuur van een (bedrijfs)auto, stond gelijk weer in de rij voor de openstaande brug.
Na een dag heen en weer rijden naar Hardinxveld-Giessendam, is het weer fijn dat ik morgen gewoon weer op de fiets naar het werk kan.
Wat een toeval, dat zal ik inderdaad geweest zijn!

Plaats reactie