Betekend toch niet dat de meest praktische, best werkende en kwalitatief betrouwbaarste fiets opgebouwd is?ts-biker schreef:opgebouwd voor Velofollies 2012 :
.......
Total weight : 5,64 kg
Looks en gewicht, einde verhaal.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
die tubes zijn idd speciaal voor 't gewicht gedaan, er komen deftige op wanneer de fiets voor weggebruik gaat dienen.amclassic-fan schreef:Met stip op 1: de tubes. Die dingen hebben een enorme rolweerstand, wat je aan gewicht bespaard betaal je in 't kwadraat terug in rolweerstand.
De carbon kettingbladen zien er leuk uit, maar ze zijn niet duurzaam en je moet voorzichtig schakelen. Op bijv een THM crank had ik 't een logischer keus gevonden, maar deze Rotor crank is niet erg licht. En dan heb je tot slot nog 't zadel over,. Er zullen vast mensen op willen zitten, maar een leren dekje is toch een stuk fijner (scheelt zoveel geglij)
Vind 't frame wel aardig gespoten, het is weer eens wat anders dan de grote massa.
Inderdaad dat zadel is top, kan ik iedereen aanraden.ts-biker schreef:Dat zadel daar fiets ik zelf al een 4-tal jaar mee, je moet het eens proberen, je zou verschieten van het comfort dat zo'n Ax Endurance geeft, ik kan op geen ander zadel meer rijden (en duurzaam is het ook want m'n huidige staat al 3 jaar op m'n fiets en heeft oa de RvV meegemaakt) en van glijden daar heb ik in die 3 jaar niks van gemerkt !
dogestyle schreef:Wat is er niet functioneel of praktisch aan deze fiets?kodiesan schreef:Zondag gezien op Vélofollies, zeer mooie fiets!
Niet functionele of praktische dingen moeten toch eens kunnen op een beurs...
Btw, als niemand hem wil hebben wil ik me wel opofferen hoor!
Greetz
greatkeen.com heeft inmiddels een nieuw type: RF201 met een ovale zitbuis en zadelpen en de kabels binnendoor. Dus misschien toch weer tijd voor een nieuw projectgroenewold schreef:Bijna een jaar en 8725 km verder op de chinapina dogma replica (zie elders). Helaas 2 keer een bocht te snel genomen (mei, december) op wat glad wegdek, maar gleed wel steeds met een mooie sliding onderuit en 1 keer wegens concentratiegebrek in bochtige straat op een stoeprand geknald (kopje van bloemendaal). Lijf: pols geblesseerd voor een paar weken (bloemdaal kopje) +schaafwonden hand/been, beetje schouderpijn voor een paar dagen. Kleding: vallen=duur. Fiets: derailleurhanger verbogen en vervangen, 2 keer stuurlint en remhandel wat schaafbeschadigingen. Chinapina wonderlijk genoeg nog onbeschadigd. Wel de chinese carbon wielen vervangen door Kuipers FCC50 want de spaken in het voorwiel gingen toch steeds los en trok ik zelfs eens door de velg heen. Het chinese carbon achterwiel zit nu in mijn stadsfiets (Cannondale road warrior 800, 2002, battleship green) en dat dikke wiel staat er wel fraai in. Het dogma frame bevalt me nog steeds echt uitstekend en dat blijkt ook wel uit het feit dat ik maar 350 km op mijn Red Bull Carbon Pro (2010) reed het afgelopen jaar. Misschien komt het omdat de dogma een 56 cm frame is en de red bull een 57cm. Waarschijnlijker is het dat het tussen de oren zit. Heb dus nog geen frame problemen gehad en de fiets wordt niet bepaald gespaard met mijn gewicht van 92 kg. Wel doe ik zelf steeds het nodige onderhoud, wat leuk is om te doen. Jammer dat de 2012 chinapina frames wat teveel afwijken van het origineel, anders zou ik misschien weer een nieuw bouwprojectje opstarten. Het 2012 paintwerk op de chinapina lijkt echter slechts te zijn aangebracht op de oude 2010 frames. Ook zie je dat 2012 vork/frame overgang/integratie niet is doorgevoerd op de chinese pinarello dogma kronkelframes, en ook lopen de kabels nog buitenom het frame (behalve de achterremkabel in de liggende bovenbuis). Hoe dan ook. Deze zelfbouw rijdt goed en voelt vertrouwd en fijn aan. Na een weekje op de noren deze week gelukkig weer dopamine op de fiets.
Wow dat frame had ik nog niet gezien. Ziet er wel weer zeer proper afgewerkt uit. Ik rijd nog steeds tevreden op het "Prince" framewolly68 schreef:greatkeen.com heeft inmiddels een nieuw type: RF201 met een ovale zitbuis en zadelpen en de kabels binnendoor. Dus misschien toch weer tijd voor een nieuw projectgroenewold schreef:Bijna een jaar en 8725 km verder op de chinapina dogma replica (zie elders). Helaas 2 keer een bocht te snel genomen (mei, december) op wat glad wegdek, maar gleed wel steeds met een mooie sliding onderuit en 1 keer wegens concentratiegebrek in bochtige straat op een stoeprand geknald (kopje van bloemendaal). Lijf: pols geblesseerd voor een paar weken (bloemdaal kopje) +schaafwonden hand/been, beetje schouderpijn voor een paar dagen. Kleding: vallen=duur. Fiets: derailleurhanger verbogen en vervangen, 2 keer stuurlint en remhandel wat schaafbeschadigingen. Chinapina wonderlijk genoeg nog onbeschadigd. Wel de chinese carbon wielen vervangen door Kuipers FCC50 want de spaken in het voorwiel gingen toch steeds los en trok ik zelfs eens door de velg heen. Het chinese carbon achterwiel zit nu in mijn stadsfiets (Cannondale road warrior 800, 2002, battleship green) en dat dikke wiel staat er wel fraai in. Het dogma frame bevalt me nog steeds echt uitstekend en dat blijkt ook wel uit het feit dat ik maar 350 km op mijn Red Bull Carbon Pro (2010) reed het afgelopen jaar. Misschien komt het omdat de dogma een 56 cm frame is en de red bull een 57cm. Waarschijnlijker is het dat het tussen de oren zit. Heb dus nog geen frame problemen gehad en de fiets wordt niet bepaald gespaard met mijn gewicht van 92 kg. Wel doe ik zelf steeds het nodige onderhoud, wat leuk is om te doen. Jammer dat de 2012 chinapina frames wat teveel afwijken van het origineel, anders zou ik misschien weer een nieuw bouwprojectje opstarten. Het 2012 paintwerk op de chinapina lijkt echter slechts te zijn aangebracht op de oude 2010 frames. Ook zie je dat 2012 vork/frame overgang/integratie niet is doorgevoerd op de chinese pinarello dogma kronkelframes, en ook lopen de kabels nog buitenom het frame (behalve de achterremkabel in de liggende bovenbuis). Hoe dan ook. Deze zelfbouw rijdt goed en voelt vertrouwd en fijn aan. Na een weekje op de noren deze week gelukkig weer dopamine op de fiets.