Pagina 156 van 524

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 15:14
door gringo
havana schreef: 15 jun 2019 11:38 Bij Bakker staan diverse typen van de Dynaplug. Kan iemand de verschillen, ook in prijs, uitleggen?
Sinds wanneer ben je om voor tubeless rijden?

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 15:15
door DJDennis
Schwalbe heeft het peoduct "easy fit" voor tubeless banden montage. Komt met een soort spons tuit waarmee je heel precies en niet teveel gebruikt aan de hiel van de band. Al heb ik ook wel gemonteerd zonder dit spul of zeepsop zonder problemen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 15:51
door Drossie2
Orlok schreef: 20 jun 2019 11:23
wasbeer2006 schreef: 20 jun 2019 10:37 Dan ben ik heel benieuwd wat daar de reden van is.
Waarschijnlijk zit er dan glitter of kristallen in wat het ventiel kan verstoppen.
Idd. Stan's race sealant. Via een spuit of ventiel zouden de spuit of ventiel verstoppen door de snelle kristallisatie. Of het klopt weet ik niet. Ik deed de sealant dus rechtsreeks in de band.

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 16:13
door csteenbe
gringo schreef: 20 jun 2019 15:14
havana schreef: 15 jun 2019 11:38 Bij Bakker staan diverse typen van de Dynaplug. Kan iemand de verschillen, ook in prijs, uitleggen?
Sinds wanneer ben je om voor tubeless rijden?
Binnenkort Havana op Tubes :winkthumb:

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 17:04
door havana
gringo schreef: 20 jun 2019 15:14
havana schreef: 15 jun 2019 11:38 Bij Bakker staan diverse typen van de Dynaplug. Kan iemand de verschillen, ook in prijs, uitleggen?
Sinds wanneer ben je om voor tubeless rijden?
Waar staat dat ik ervoor ben? Ik probeer het voor de 2e keer uit en vel daarna mijn oordeel. Vanavond eerste testrit.

Tubes zijn niks voor mij, heb ik kortstondig mee geëxperimenteerd en ik vond de nadelen groter dan de voordelen. Csteenbe kan drammen wat hij wil ;), maar ik ga echt meer aan tubes beginnen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 jun 2019 18:23
door rene
@Havana moet niet aan tubes beginnen - te exclusief , en niet mainstream :lol:

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 08:34
door Philippos
Sinds kort tubeless aan het uitproberen. Na installatie, wielen de hele avond zitten draaien, zodat het spul goed verspreid. Goed, niet de hele avond maar wel vaak. Ik merkte de volgende dagen dat ik meer lucht verloor dat met een binnenband. Niet dat de band plat ging, maar er ging zeker 1 bar uit in een korte, vond ik tenminste, periode. Na drie ritten lijkt dit redelijk over te zijn.

De Mavic app zegt, dat ik met mijn ongeveer 82kg totaal gewicht (berijder+fiets+kleding en acc), 6 om 5,6 bar moet aanhouden. Mwah, met binnenbanden reed ik op 5,5 om 5. Ik heb ze nu op 5 om 4,5 staan. Zou nog minder kunnen denk ik, dat bekijken we de komende periode.

Over de voor mij bekende klinkerwegen rijdt het wel aangenamer. Snelheidswinst, wat soms aangehaald wordt, dat lijkt mij een beetje subjectief. Weinig wind vandaag en de helft van de rit achter een brommer aan gereden, ja ik was sneller op werk vandaag :lol:

Vraagje:
Als ik mijn banden oppomp en de pomp los van het ventiel haal, komt er regelmatig een beetje sealant nevel mee naar buiten en is het mondstuk van mijn pomp nat met een beetje sealant restant. Bij het oppompen heb ik de ventielen altijd boven. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 08:46
door wasbeer2006
Drossie2 schreef: 20 jun 2019 15:51
Orlok schreef: 20 jun 2019 11:23
wasbeer2006 schreef: 20 jun 2019 10:37 Dan ben ik heel benieuwd wat daar de reden van is.
Waarschijnlijk zit er dan glitter of kristallen in wat het ventiel kan verstoppen.
Idd. Stan's race sealant. Via een spuit of ventiel zouden de spuit of ventiel verstoppen door de snelle kristallisatie. Of het klopt weet ik niet. Ik deed de sealant dus rechtsreeks in de band.
Ik heb ook Stans race sealant (gebruik ik ook in de MTB). Doe het wel via het ventiel. Maar de spuit moet je inderdaad wel goed met water naspoelen.

Het ventiel spuit ik altijd uit met de compressor.

Vroeger waren er wel tubeless ventielen zonder verwijderbare kern. Die zaten bij mijn mavic crossmaxen en die dateren van 2003. Maar de kans dat je die, behalve in mijn schuur nog tegenkomt lijkt me klein.

De schwalbes en notubes ventielen zijn het best vind ik door de ronde aansluiting (er zijn er meer). Ik verleng indien nodig ze altijd met de zwarte schwalbe ventiel verlengers dat staat ook mooi!

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 10:13
door csteenbe
havana schreef: 20 jun 2019 17:04 Tubes zijn niks voor mij, heb ik kortstondig mee geëxperimenteerd en ik vond de nadelen groter dan de voordelen. Csteenbe kan drammen wat hij wil ;), maar ik ga echt meer aan tubes beginnen.
Deze gaan we noteren als sticky :lol:

Tubeless wat was het, "een oplossing voor een niet bestaand probleem".....

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 11:11
door havana
Tubeless wat was het, "een oplossing voor een niet bestaand probleem".....
Daar sta ik nog steeds grotendeels achter en ik denk eerlijk gezegd niet dat dit nog zal veranderen.

Ik vind het gewoon leuk om eens mee te experimenteren, that's all.

Gisterenavond eerste testritje van 33 km gedaan. Te kort om een definitieve uitspraak te doen, maar eerste indruk is positief. Het is natuurlijk geen verschil van dag en nacht, maar de lagere druk (5 bar in mijn geval) voel je zeker wel.

Nog een vraag mijnerzijds, hoe zit het met tubeless in afdalingen. Heb je dan t.o.v. een clinchersysteem bepaalde voor- of nadelen qua hitte-ontwikkeling?

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 12:58
door joopi
Ik zou het verschil in rijgevoel tussen een tubeless band of een gewone band met binnenband amper kunnen benoemen (laat staan of dat een butyl of latex binnenband is), maar ik vind het in de bergen bij snelle afdalingen een prettig idee dat de kans op klapbanden bij TL banden veel en veel kleiner is.

Re: Tubeless

Geplaatst: 21 jun 2019 13:52
door havana
En waarom is die kans dan precies kleiner? Dat probeer ik te snappen. Even afgezien van de kleinere kans op stootlekken.