Pagina 157 van 605
Geplaatst: 31 dec 2010 09:37
door webby
Geplaatst: 31 dec 2010 10:37
door corniel
[quote="Webby"]
Lotus sports bike[/quote]
KWIJL... (Geen ruimte, geen geld, maar anders...)
Geplaatst: 02 jan 2011 04:04
door jaapieo
Jij hebt er niks aan Corniel, die is niet UCI legaal
Maakt dat ik hem wel mag hebben, Shit... ook ik heb er geen geld voor.....
Die mag best hier in de kamer staan!
Geplaatst: 02 jan 2011 06:47
door jaapieo
[quote="jasperr"][quote="mathijst"]
http://tinyurl.com/33h2jnk
Ooit een Fixie gezien met terugtrap rem?
Volgens mij kan je alleen remmen door stil te gaan staan.
Maar je kan mij niet vertellen dat als je vooruitfiets, je ineens je trapers achteruit krijgt[/quote]
??
Het is gewoon net zo'n zelfde naaf als een opoefiets. Die hebben ook een vast verzet en een terugtraprem.[/quote]
Ehm... een fixed naaf is iets anders dan een fiets met vast verzet
Het is gewoon geen fixed gear maar een racer met terugtraprem
Geplaatst: 02 jan 2011 07:21
door jaapieo
Wat ik nu weer op MP zag......
Zie:
Linkje
En lees de zin: "
Spier witte ketting deze contrasteren goed bij de witte streep op de banden. "
Sommige mensen...
De fiets is wel grappig trouwens, jammer dat iemand de verkeerde spaaklengte neemt en ze zo getwist gaat spaken, expres of niet expres, het doet afbreuk aan de klassieke look.
Geplaatst: 02 jan 2011 13:03
door rinke
@jaapieo, dat getwist spaken is een typisch spaakpatroon wat in de jaren 80 (als ik me niet vergis) gebruikt werd. Het heeft in ieder geval niks met verkeerde spaaklengte te maken maar is enkel een bepaald spaakpatroon (net als 3, 4 of 5 kruisverband)
Geplaatst: 02 jan 2011 13:41
door mathijst
http://link.marktplaats.nl/408651065
Is dit echt maat 61? lijkt toch veel korter
Geplaatst: 02 jan 2011 14:16
door c9
is ook geen maat 61
Geplaatst: 02 jan 2011 17:51
door DeletedUser01
eerder een 51
Geplaatst: 02 jan 2011 18:00
door jaapieo
[quote="rinke"]@jaapieo, dat getwist spaken is een typisch spaakpatroon wat in de jaren 80 (als ik me niet vergis) gebruikt werd. Het heeft in ieder geval niks met verkeerde spaaklengte te maken maar is enkel een bepaald spaakpatroon (net als 3, 4 of 5 kruisverband)[/quote]
Denk toch dat je je vergist, ik kom dit spaakpatroon enkel tegen op fixies en fietsen waar mensen iets apparts wouden doen, in de jaren 80 was gewoon over 3 gekruisd het populairst.
Het heeft wel degelijk iets met een verkeerde lente te maken, als je spaak namelijk te lang is om er een normaal gekruisd patroon mee te maken is een makkelijkere optie dan nieuwe spaken kopen om een getwist patroon te gebruiken, ook is dat patroon nog bij alle hoeveelheden spaakgaten mogelijk
Het voegt ook niks toe qua stijfheid oid...
Geplaatst: 02 jan 2011 18:00
door fructus
61 cm crank-zadel
Geplaatst: 02 jan 2011 18:07
door timo2.0
[quote="jaapieo"][quote="rinke"]@jaapieo, dat getwist spaken is een typisch spaakpatroon wat in de jaren 80 (als ik me niet vergis) gebruikt werd. Het heeft in ieder geval niks met verkeerde spaaklengte te maken maar is enkel een bepaald spaakpatroon (net als 3, 4 of 5 kruisverband)[/quote]
Denk toch dat je je vergist, ik kom dit spaakpatroon enkel tegen op fixies en fietsen waar mensen iets apparts wouden doen, in de jaren 80 was gewoon over 3 gekruisd het populairst.
Het heeft wel degelijk iets met een verkeerde lente te maken, als je spaak namelijk te lang is om er een normaal gekruisd patroon mee te maken is een makkelijkere optie dan nieuwe spaken kopen om een getwist patroon te gebruiken, ook is dat patroon nog bij alle hoeveelheden spaakgaten mogelijk
Het voegt ook niks toe qua stijfheid oid...[/quote]
Jasper, die patronen worden niet bedacht omdat te lange spaken zijn gekocht. Tenminste, ik begrijp uit jouw reactie dat je denkt dat een wielbouwer per ongeluk te lange spaken koopt en dan maar iets vlecht om ze toch te kunnen gebruiken. In tegendeel, ze bedenken een patroon en kopen daar dan de juiste lengte bij. Levert volgens mij inderdaad geen extra stijfheid op maar is puur voor de sier voor mensen die eens iets "anders" willen. Eind jaren tachtig / begin jaren negentig redelijk populair, bij Brands op de Javastraat in Amsterdam hing de etalage er bijvoorbeeld vol mee. Hun argument was dat het stijvere wielen opleverde, redeneerden vergelijkbaar met bouwers die de spaken van baanwielen solderen. Ik vond en vind het niets maar ieder zijn meug.