Re: Ervaring met staal
Geplaatst: 17 mar 2016 08:49
Inderdaad. Deze merken stonden al op mijn lijstje en de gewichten van die fietsen zijn extreem laag.
Dat ze duur zijn vind ik betrekkelijk. Een carbonfiets van hetzelfde caliber, daar betaal je ook de hoofdprijs voor.
Maar op carbon ben ik echt uitgekeken. Ik heb er veel, tot Pinarello Dogma's toe, ze rijden bijna allemaal hetzelfde qua (geen) gevoel, weinig verschillen ondanks de prachtige marketingverhalen en zogenaamde nieuwigheidjes. Modern staal rijdt echt fijner. Ik heb behalve mijn eigen stalen racer ook op andere proefgereden en ik ben overtuigd.
De lichtste stalen frames komen wel uit de V.S.
Dat de gemiddelde fietser die niet kent is logisch, het zijn kleine framebouwers die geen dealernetwerk hebben en niet adverteren (en al zeker niet in Europa) en alleen op bestelling werken van de klant, en dat is juist het mooie ervan: persoonlijke maten, kleur, opties etc. Zit alleen wel met invoerbelasting als je uit de V.S. besteld.
En ja, zoals jij al zegt, voor passie moet je iets over hebben maar dat hebben alle forumleden en moderators hier wel op een bepaalde manier, heb ik aan hun reacties gemerkt
Heb inmiddels aanpassingen gedaan aan mijn goedkope (€250,- Tange Cr-MO)) eerste zware stalen racer. Weegt nu 8,3 kg met pedalen, digitaal gewogen. Dat zou dan 7,95kg zijn (zonder pedalen) en in de kleinste maat 7,5 kg in een mooie catalogus ?
Nu nog een frame die bijna een kilo lichter weegt ( en die zijn er in ruime mate) en ik ben er
Dat ze duur zijn vind ik betrekkelijk. Een carbonfiets van hetzelfde caliber, daar betaal je ook de hoofdprijs voor.
Maar op carbon ben ik echt uitgekeken. Ik heb er veel, tot Pinarello Dogma's toe, ze rijden bijna allemaal hetzelfde qua (geen) gevoel, weinig verschillen ondanks de prachtige marketingverhalen en zogenaamde nieuwigheidjes. Modern staal rijdt echt fijner. Ik heb behalve mijn eigen stalen racer ook op andere proefgereden en ik ben overtuigd.
De lichtste stalen frames komen wel uit de V.S.
Dat de gemiddelde fietser die niet kent is logisch, het zijn kleine framebouwers die geen dealernetwerk hebben en niet adverteren (en al zeker niet in Europa) en alleen op bestelling werken van de klant, en dat is juist het mooie ervan: persoonlijke maten, kleur, opties etc. Zit alleen wel met invoerbelasting als je uit de V.S. besteld.
En ja, zoals jij al zegt, voor passie moet je iets over hebben maar dat hebben alle forumleden en moderators hier wel op een bepaalde manier, heb ik aan hun reacties gemerkt
Heb inmiddels aanpassingen gedaan aan mijn goedkope (€250,- Tange Cr-MO)) eerste zware stalen racer. Weegt nu 8,3 kg met pedalen, digitaal gewogen. Dat zou dan 7,95kg zijn (zonder pedalen) en in de kleinste maat 7,5 kg in een mooie catalogus ?
Nu nog een frame die bijna een kilo lichter weegt ( en die zijn er in ruime mate) en ik ben er