Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
05 nov 2016 23:05
hayes schreef:Alé hop, nog ééntje.
Fietsje getest in de bossen rond Vlierden. Het was even wennen maar na een uurtje al duidelijk al veel meer vertrouwen in de fiets.
Heerlijk spelen én momenteel kleurenpracht in het bos.
Heb je de vaste MTB-route gefietst? Mijn club is verantwoordelijk voor het onderhoud en de aanpassingen van de laatste jaren.
Twee weken terug heb ik nog geholpen met het verwijderen van kuilen en gaten.
-
hayes
hayes
06 nov 2016 12:08
Ja, de vaste route. Mooi toertje trouwens.
Ik zag inderdaad dat er hier en daar gewerkt was. Vers zand af en toe.
Mooi werk
Er was wel één stukje dat ik met de crossfiets heel moeilijk vond. Ergens halverwege, een stuk met veel korte bochtjes en heel mul zand. Moest ik stukken lopen. Maar dat hoort erbij.
Volgend jaar (we gaan ieder jaar in onze herfstvakantie) de route rondom Buntven eens proberen.
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
06 nov 2016 12:34
Dat zware stuk is net nieuw. Dat wordt de komende tijd wel beter.
Het bos rondom het Buntven (het Zandbos) doen wij ook met onze culb (TC 't Verzetje uit Deurne)
-
franskem
- Forum-lid
franskem
06 nov 2016 16:20
Is het mogelijk om op een ridley Xbow een achterdrager te zetten. Er zitten volgens mij wel voorzieningen op om daar het een en ander op te schroeven
-
Gripper
- Forum-lid
Gripper
07 nov 2016 13:04
Dit is mijn crosser, in zn natuurlijke habitat
(na een vies zaterdagochtend crosswedstrijdje op de Nedereindseberg in Nieuwegein )
en daarna weer schoon in de tuin:
Ik ga er binnenkort wel wat aan verbouwen, zoals ik m kocht was ie Ultegra afgemonteerd, maar op mn racefietsen heb ik sram zitten, en dat wil ik ook graag op de crosser. Vooral de vaste remhendel is een groot voordeel, stabieler vasthouden, en je kan nog opschakelen en remmen tegelijk. Probeer dat met ultegra remgrepen maar eens als je uit alle macht moet knijpen om ook maar een beetje vertragen.
-
StevieSeagal
- Forum-lid
StevieSeagal
07 nov 2016 15:34
Leuk, meegedaan aan het RK NH-ZH-midden neem ik aan? Ik heb er ook gereden bij de amateurs.
Bij de nationale wedstrijd eerder dit jaar er ook al gereden, en het is wel een mooie omloop. Binnenkort waarschijnlijk er weer rijden tijdens de MNC.
-
Gripper
- Forum-lid
Gripper
07 nov 2016 16:23
Ik reed niet mee, heb alleen een basislicentie en geen wedstrijd diploma
Maar ik stond wel als vrijwilliger langs de kant, je bent een stuk of 7 keer onder een door mij opgehangen start/finish doek door gecrosst
Op de gewone zaterdag crossjes sta ik vaak wel aan de start, zal de komende weken leuk worden want jullie hebben met zn allen de baan aardig verragd zaterdag!
-
StevieSeagal
- Forum-lid
StevieSeagal
13 nov 2016 20:01
Gisteren Nationaal Apeldoorn gereden, was vooral zandgrond. Vandaag in Woerden gereden in de MNC, was vrij nat en ik had vooraf de gok genomen om m'n limus tubes thuis te laten. Die had ik beter wel meegenomen. Doordat m'n voorblad helemaal vol liep met modder/gras/bladeren is de ketting er twee keer afgelopen. Dus ik zit nu te zoeken naar een chain watcher. Heeft iemand tips op dit vlak? Ik rijd 1x10 en heb geen bevestiging mogelijkheid op de zitbuis.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
beeb
- Forum-lid
-
Contact
beeb
13 nov 2016 20:53
http://k-edge.com/shop/chain-catchers/c ... n-catcher/
Er is ook nog een compactere variant, die lager op de zitbuis gemonteerd moet worden, maar die past niet op elke fiets. Vreemd genoeg staat die niet (meer) op hun website, maar is wellicht nog wel te verkrijgen ergens. Heet hetzelfde, maar dan zonder "XL".
Ik heb ze beide. Even een gedoe om 'm goed te zetten... Maar dan prima!
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================
-
Gripper
- Forum-lid
Gripper
14 nov 2016 11:28
StevieSeagal schreef:Gisteren Nationaal Apeldoorn gereden, was vooral zandgrond. Vandaag in Woerden gereden in de MNC, was vrij nat en ik had vooraf de gok genomen om m'n limus tubes thuis te laten. Die had ik beter wel meegenomen. Doordat m'n voorblad helemaal vol liep met modder/gras/bladeren is de ketting er twee keer afgelopen. Dus ik zit nu te zoeken naar een chain watcher. Heeft iemand tips op dit vlak? Ik rijd 1x10 en heb geen bevestiging mogelijkheid op de zitbuis.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Wat je zou kunnen doen is alleen een losse klemband kopen, en een chaincatcher van bijv Sram eraan schroeven.
https://www.mantel.com/sram-klemband
en dan zo monteren: je laat gewoon de derailleur er tussenuit, en zet alleen de chaincatcher op de klemband. Misschien nog een extra moertje erachter nodig, want nu doe ik de catcher voor op de klemband, de derailleur erachter, en de bout door alle 3 de onderdelen heen vastdraaien in de voorderri
-
raiju
- Forum-lid