Vandaag gefietst in 2011
- distortion
- Forum-lid
Ik zou niet weten wat voor fiets het was, want ik ben niet heel erg thuis in mountainbikes. Het was in ieder geval een zilvergrijs frame met onopvallende velgen en een BAGAGEdrager. Daarop lag een vuilniszak waar zijn werkspul in zat of misschien trainingsballast. Hij reed met een volledig zwart pak met lange stukken en een 'Gault' trui dat iets met een goed doel te maken had. Fietsen voor ziekte 'x'. Misschien herkenbaar?wildromance schreef:distortion schreef:Ik wilde vandaag een rustig rondje doen voor onderhoud, maar dat is toch weer uitgelopen op rammen. Het begon eerst met mijzelf want ik kon me niet inhouden, maar het ging pas los nadat ik een mountainbiker in het wiel reed. Deze fietser trapte bizar hard door op zijn genopte banden. Samen vervolgens doorgereden naar A'dam langs de Amstel. Die geflipte mountainbiker fietste met gemak 38km/h met een beetje tegenwind. Mijn ademhaling had het zwaar in ieder geval. Ik verdenk deze meneer ervan dat hij meer doet dan een beetje rondrijden op zijn mountainbike. Al met al goed voor 34km/h gemiddeld op een stukje van 45km.
Hahahahaha goed verhaal...
Zat die geflipte mtb'er toevallig op een Litespeed mtb?
Simpelweg omdat het zo is!
-
- Forum-lid
@Distortion....dan rijden er meer rond hahaha
De geflipte die in mijn wiel zat reed iig zonder bagagedrager!
Die gast ging bij niet eens in mn wiel zitten,maar nam direct over met 40 in t uur!
Ik zat toch te denken aan een klein duwtje richting de Amstel!
Gelukkig ging hij vrij snel voor Oudekerk de polder in richting Amstelveen.
De geflipte die in mijn wiel zat reed iig zonder bagagedrager!
Die gast ging bij niet eens in mn wiel zitten,maar nam direct over met 40 in t uur!
Ik zat toch te denken aan een klein duwtje richting de Amstel!
Gelukkig ging hij vrij snel voor Oudekerk de polder in richting Amstelveen.
Als je wint heb je vrienden
Ze kunnen het dus wel! Het weer goed voorspellen, ha! Vanochtend was het droog met zon en dat zou zo de hele middag blijven. De uitgelezen gelegenheid om mijn tweede 150+ kilometer rit van dit jaar (en all-time) te maken. Omdat mijn vrouw mijn portemonnee nog in haar tas had zitten moest ik eerst naar haar werk om deze op
te pikken. Wel zo handig dat je wat geld, legitimatie en andere benodigdheden bij je hebt.
De rit ging dit keer richting Dordrecht. Zoals gezegd vanaf huis eerst naar Den Haag en vanaf daar via Voorburg, Delft, Midden-Delfland, Schiedam en Vlaardingen
richting de Beneluxtunnel. Daarna via Rhoon en Albrandswaard langs de Oude Maas naar de Heinenoordtunnel. Hierna via Binnenmaas en 's-Gravendeel door de Kiltunnel richting Nationaal Park de Biesbosch gereden. Van de Biesbosch zelf niet veel gezien, maar het was een prachtige omgeving! De libellen en vlinders
vlogen links en recht langs me heen. Echt genieten. Langs de Nieuwe Merwede weer omhoog gedraaid om de terugreis in te zetten. Bij Sliedrecht over een fietsbrug
de Beneden Merwede overgestoken.
Met een lusje door Papendrecht uiteindelijk de Grote Beer (brug tussen Alblasserdam en Hendrik Ido Ambacht) in Hendrik Ido Ambacht beland om na 101 kilometer
een stop in te lassen. Bij restaurant de Oude Haven een broodje gegeten en een colaatje gedronken. Via Rijsoord, Ridderkerk over de Brienenoordburg
(ja ik heb wat tunnels en bruggen gezien vandaag!) langs het Kralingsebos richting Berkel en Rodenrijs gereden. Bij Delft de Kandelaarsbrug over waarna ik een leegloper (achterband) kreeg. De laatste 10-15 kilometer nog 2 keer gestopt om mijn band op te pompen, want ik had geen zin meer om een bandje te wisselen.
Ging best zo! Wel beetje voorzichtig gedaan in de bochten.
Totaal was de rit goed voor heel wat tunnels, nog meer bruggen en o ja uiteindelijk 151 kilometer op de teller!
Route
te pikken. Wel zo handig dat je wat geld, legitimatie en andere benodigdheden bij je hebt.
De rit ging dit keer richting Dordrecht. Zoals gezegd vanaf huis eerst naar Den Haag en vanaf daar via Voorburg, Delft, Midden-Delfland, Schiedam en Vlaardingen
richting de Beneluxtunnel. Daarna via Rhoon en Albrandswaard langs de Oude Maas naar de Heinenoordtunnel. Hierna via Binnenmaas en 's-Gravendeel door de Kiltunnel richting Nationaal Park de Biesbosch gereden. Van de Biesbosch zelf niet veel gezien, maar het was een prachtige omgeving! De libellen en vlinders
vlogen links en recht langs me heen. Echt genieten. Langs de Nieuwe Merwede weer omhoog gedraaid om de terugreis in te zetten. Bij Sliedrecht over een fietsbrug
de Beneden Merwede overgestoken.
Met een lusje door Papendrecht uiteindelijk de Grote Beer (brug tussen Alblasserdam en Hendrik Ido Ambacht) in Hendrik Ido Ambacht beland om na 101 kilometer
een stop in te lassen. Bij restaurant de Oude Haven een broodje gegeten en een colaatje gedronken. Via Rijsoord, Ridderkerk over de Brienenoordburg
(ja ik heb wat tunnels en bruggen gezien vandaag!) langs het Kralingsebos richting Berkel en Rodenrijs gereden. Bij Delft de Kandelaarsbrug over waarna ik een leegloper (achterband) kreeg. De laatste 10-15 kilometer nog 2 keer gestopt om mijn band op te pompen, want ik had geen zin meer om een bandje te wisselen.
Ging best zo! Wel beetje voorzichtig gedaan in de bochten.
Totaal was de rit goed voor heel wat tunnels, nog meer bruggen en o ja uiteindelijk 151 kilometer op de teller!
Route
Goed bezig Stephan!stephan68 schreef: De uitgelezen gelegenheid om mijn tweede 150+ kilometer rit van dit jaar (en all-time) te maken.
Vandaag weer even een standaard trainingsrondje. Heerlijk fiets weer. Maar wat een enorme drukte op/rond de Posbank. De meest idiote capriolen werden uitgehaald. Zoals Springsteen / Moltisanti zou zeggen; The highway was jammed with broken heroes on a last chance power drive.
Via Doesburg naar Rheden. Daar de Posbank op, via Velp over de N804 naar Hoenderloo. N304 naar Otterlo, dan de N310 op richting Amsterdamseweg. Dan terug richting Velp/Posbank. Over Doesburg weer terug richting Doetinchem. Nog een ommetje over Wehl voor de kilometers. 125km
Laatst gewijzigd door .jeroen. op 20 aug 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteravond nog met de auto over de Posbank gereden en daar was het geweldig mooi door de felpaars bloeiende heide, rook ook erg lekker.
Het verbaast mij dan ook niets dan het vandaag een redelijk gekkenhuis, en de daarbij behorende stunts, was op de Posbank.
Het verbaast mij dan ook niets dan het vandaag een redelijk gekkenhuis, en de daarbij behorende stunts, was op de Posbank.
Vandaag rondje Voorne Putten, 75 km. Eerste keer zo ver, was wel even aanpoten maar met een gemiddelde 28 km/h thuis gekomen.
Heerlijk weer, toch aardig wat wind. En even druk bij Hellevoetsluis, de vestingdagen.
Heerlijk weer, toch aardig wat wind. En even druk bij Hellevoetsluis, de vestingdagen.
-
- Forum-lid
Ok, dit was dus echt de laatste keer dat ik een lange duurtraining in Flevoland heb gereden. Het recept is iedere keer hetzelfde. Vol goede moet en met twee gevulde bidons vertrek ik van huis. Lekker langs het water van het Markermeer en de Oostvaardersplassen. Eerst windje mee en al vrij snel passeer ik één of twee snackkarren. Maar ja, die heb je dan nog niet nodig.
En dan begint de ellende. Eerst het traditionele verdwalen in Lelystad. Daar ben ik dus echt nog nooit doorheen gekomen zonder mezelf minimaal één keer vast te rijden. Alles lijkt op elkaar en het loopt ook bijna allemaal dood. Zelfs met Garmin ging het weer mis omdat er weer zonodig een paar nieuwe huizen neergeplempt moesten worden. Na het vinden van de uitgang weer lekker door langs het water. De wind begint zich logischerwijs tegen me te keren. Niks aan de hand al zou het lekker zijn als al die insecten zich eens ergens anders zouden ophouden in plaats van precies boven dat fietspad.
Ter hoogte van het Revebos gaan de bidons op rantsoen want veel zit er niet meer in en er is uiteraard weer geen benzinepomp te ontdekken waar ik even snel kan vullen. Ik meende me te herinneren dat er een mogelijkheid was bij de kruizing ter hoogte van Harderwijk maar daar zat ik mooi naast. Zeewolde dan? Nee, vergeet het maar. Pas bij het verlaten van Flevoland kon ik bij Nijkerk een pomp tegen waar ik m'n bidons kan vullen en een snickers en cola kan wegspelen.
Nu ben ik er wel eindelijk achter waarom mensen in Flevoland wonen. Ik heb het nooit begrepen. Het is er saai, fantasieloos, eentonig en bovendien nog saai ook. Toch wonen er best veel mensen. Die worden gelokt met mooie verhalen over de Batavia werf, Lowlands en de natuur van de Oostvaardersplassen waar je nog een arend kan zien in plaats van een duif. En als je er dan eenmaal bent dan zit je vast want er zijn geen benzinepompen. Sta je toevallig met een lege tank dan ben je de pineut en rest je een toekomst in een rijtjeshuis in een straat die niet van de rest van de stad te onderscheiden is.
Zo, tot zover mijn frustratie over het feit dat ik altijd dezelfde fout maak als ik in Flevoland ga fietsen. En ja, als je dat van te voren weet kun je jezelf beter voorbereiden of er voor kiezen om in een haven op een terras te gaan zitten. Maar daar gaat het nou even niet om!
Voor de liefhebber mijn rondje van vandaag:
en de Garmin registratie voor de liefhebber.
En dan begint de ellende. Eerst het traditionele verdwalen in Lelystad. Daar ben ik dus echt nog nooit doorheen gekomen zonder mezelf minimaal één keer vast te rijden. Alles lijkt op elkaar en het loopt ook bijna allemaal dood. Zelfs met Garmin ging het weer mis omdat er weer zonodig een paar nieuwe huizen neergeplempt moesten worden. Na het vinden van de uitgang weer lekker door langs het water. De wind begint zich logischerwijs tegen me te keren. Niks aan de hand al zou het lekker zijn als al die insecten zich eens ergens anders zouden ophouden in plaats van precies boven dat fietspad.
Ter hoogte van het Revebos gaan de bidons op rantsoen want veel zit er niet meer in en er is uiteraard weer geen benzinepomp te ontdekken waar ik even snel kan vullen. Ik meende me te herinneren dat er een mogelijkheid was bij de kruizing ter hoogte van Harderwijk maar daar zat ik mooi naast. Zeewolde dan? Nee, vergeet het maar. Pas bij het verlaten van Flevoland kon ik bij Nijkerk een pomp tegen waar ik m'n bidons kan vullen en een snickers en cola kan wegspelen.
Nu ben ik er wel eindelijk achter waarom mensen in Flevoland wonen. Ik heb het nooit begrepen. Het is er saai, fantasieloos, eentonig en bovendien nog saai ook. Toch wonen er best veel mensen. Die worden gelokt met mooie verhalen over de Batavia werf, Lowlands en de natuur van de Oostvaardersplassen waar je nog een arend kan zien in plaats van een duif. En als je er dan eenmaal bent dan zit je vast want er zijn geen benzinepompen. Sta je toevallig met een lege tank dan ben je de pineut en rest je een toekomst in een rijtjeshuis in een straat die niet van de rest van de stad te onderscheiden is.
Zo, tot zover mijn frustratie over het feit dat ik altijd dezelfde fout maak als ik in Flevoland ga fietsen. En ja, als je dat van te voren weet kun je jezelf beter voorbereiden of er voor kiezen om in een haven op een terras te gaan zitten. Maar daar gaat het nou even niet om!
Voor de liefhebber mijn rondje van vandaag:
en de Garmin registratie voor de liefhebber.
Hahaha.........dat is dus geventileerd Bottechia!!! Een ezel niet maar Bottechia.......
Och, saai? Ik zie altijd wel iets en anders ga ik lekker proberen eens aan niets te denken. Pre van Flevoland wind ik wel de brede wegen door de polder. Niet dat gewring over fietspaden met niet oplettende slenteraars.
Och, saai? Ik zie altijd wel iets en anders ga ik lekker proberen eens aan niets te denken. Pre van Flevoland wind ik wel de brede wegen door de polder. Niet dat gewring over fietspaden met niet oplettende slenteraars.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock